دل نوشته یک مسافر



قائم
مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه دسترسی به مواد مخدر
سختتر شده است، گفت: با تلاشی که نیروی انتظامی انجام داده، دسترسی سختتر
شده و ستاد مبارزه با مواد مخدر و ناجا تمام توان خود را به کار گرفته تا
دسترسی را سختتر کند و در این زمینه موفقیتهای خوبی داشتهایم.
به
گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ مهندس طه طاهری گفت: دفتر
مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در آخرين گزارش خود در سال
2013، از توليد و توزيع مواد روانگردان جديد به نام NPS نام برده كه توليد
و توزيع آن در كشورهاي جهان در حال گسترش است.
وی
همچنين با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین مواد مصرفی را تریاک، شیشه و
کراک به خود اختصاص دادهاند، افزود: گزارشهایی مبنی بر جایگزینی هروئین
به جای کراک عنوان شده که با این روند، مصرف مواد به ترتیب تریاک، شیشه و
هروئین است.
به گفته قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، بیشترین مصرفکنندگان مواد در ایران را افراد 20 تا 30 سال تشکیل میدهند.
طاهري
درباره مراكز غیرمجاز درمان اعتياد بيان داشت: اکثر این کمپها ساماندهی
شدند و مراکز نگهداري درمان و كاهش آسيب معتادان پرخطر نیز در اکثر
استانها در حال فعاليت هستند، به طوری که در مازندران معتاد کف خیابانی
وجود ندارد و در این زمینه بیشترین معضل نيز مربوط به پایتخت است که
تلاشهایی را جهت ساماندهی معتادان خیابانهای پایتخت انجام خواهيم داد.
به
گفته وي شهر تهران از نظر تعداد و نقاط آلوده و استانهای کرمان و سیستان و
بلوچستان آلودهترین نقاط کشور از لحاظ حجم مصرف مواد مخدر در کشور هستند.
منبع خبر: روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر92/7/29

فرید براتی سده در گفتوگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه میانگین تماسگیرندگان در باره موضوع "شیشه" با خط ملی اعتیاد 42.37 درصد بوده است، اظهار کرد: شیشه علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، از ابتدای فروردین امسال نسبت به شهریور ماه نیز دچار کاهش شده، چرا که میانگین تماسگیرندگان شیشه در فروردین ماه سال جاری 48.43 درصد و در شهریور ماه 39.26 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: 15.37 درصد تماسگیرندگان در ارتباط با تریاک، 5.3 درصد در ارتباط با هروئین، 2.22 درصد در ارتباط با کراک و 1.75 درصد در ارتباط با حشیش با خط ملی اعتیاد تماس گرفتهاند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش روند مصرف هروئین نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که هروئین در سالهای گذشته پس از کراک رتبه چهارم را داشت، اما در شش ماهه اول سال جاری جای خود را با کراک تغییر و به رتبه سوم رسیده است.
براتی سده در مورد میزان مصرف مواد مخدر توسط زنان و مردان نیز خاطر نشان کرد: 6.52 درصد مصرفکنندگان زن و 93.48 درصد مصرفکنندگان مرد بودهاند.
وی علاوه بر این در مورد استانهایی که بیشترین و کمترین تماس را با خط ملی اعتیاد داشتهاند نیز، گفت: تهران، اصفهان، البرز، همدان و فارس به ترتیب بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان شمالی، قم و زنجان نیز به ترتیب کمترین تماسها را با این خط در شش ماهه اول سال جاری برقرار کردهاند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 76 هزار و 978 مورد تماس با خط ملی اعتیاد برقرار شده است، اظهار کرد: از این تعداد تماس به 72 هزار و 364 هزار تماس پاسخ داده شده که نشاندهنده نرخ پاسخدهی 95 درصدی به تماسها بوده است.
وی همچنین با بیان اینکه 72.7 درصد تماسگیرندگان زن و 23.3 تماسگیرندگان مرد بودهاند، خاطر نشان کرد: 12.47 درصد تماسگیرندگان خودشان مصرفکننده بودهاند و 87.53 درصد تماسگیرندگان غیر مصرفکننده بوده و در ارتباط با کسانی که مواد مخدر مصرف میکردند، با خط ملی اعتیاد تماس گرفتهاند.
براتی سده افزود: 69.92 درصد تماسگیرندگان همسر، مادر یا خواهر معتادان بودهاند که از این میزان 31.71 درصد همسران مصرفکنندگان، 27.73 درصد مادران مصرفکنندگان و 10.48 درصد خواهران مصرفکنندگان بودهاند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان از افزایش تماسهای مربوط به پیشگیری در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدتهای مشابه سال قبل خبر داد و این موضوع را اتفاقی مثبت در این زمینه دانست.
منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
وادی دوم و تأثیر آن روی من
برای عبور از دوزخ و رسیدن به فردوس، تنها یک راه وجود دارد و آن پلی است که میان این دو کشیده شده است. پلی که چهارده ستون مستحکم از قوانین جاری در هستی و نیستی، آن را میان تاریکیها و روشناییها استوار ساخته است؛ پلی از جنس دانایی و دانایی موثر.
حال بعد از گذشت 4 هفته از آغاز سال تحصیلی جدید، طبق دستور جلسات هفتگی، این بار نوبت ستون دوم یا همان وادی دوم است:
هیچ مخلوقی، جهت بیهودگی، قدم به حیات نمینهد، هیچکدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
بر اساس وادی اول، با تفکر ساختارها آغاز میشود. بدون تفکر، آنچه هست رو به زوال می رود؛ برای اینکه بتوانیم جهت گم شده خود را پیداکرده و وارد دیار روشناییها شویم، نیازمند تفکر هستیم. همان تفکری که در وادی اول از آن صحبت به میان آمده؛ آغازگر خلق و تغییر.
برای به انجام رسیدن این تفکر، نیروهای عظیمی در هستی موجود هستند که به کمک میآیند و ما را به هدفمان نزدیک تر میکنند. در وادی اول یاد گرفتیم که برای رسیدن به خواستهمان که همانا رهایی از اعتیاد است، باید تفکر کرده و با نقشهای بسیار دقیق و حسابشده، نبرد خود را با اهریمن آغاز نماییم.
در صورتی که مرحله اول را به خوبی پشت سر بگذاریم، ممکن است در هنگام ترسیم نقشه خود، دچار یأس و ناامیدی شویم و احساس کنیم که تخریبهای گذشته دیگر قابل جبران نیستد و همه چیز دیگر تمام شده است. اینجاست که نیروهای اهریمنی یکی از قویترین سلاحهای خود را به سوی ما نشانه گرفتهاند و تنها منتظر این هستند که ما دستهای خود را به نشان تسلیم بالای سر خود بگیریم و گلوله زهرآگین خود را به سمت ما شلیک نمایند.
در این هنگام، انواع و اقسام تصاویر منفی شکستهای پی در پی گذشته ما همانند فیلمی، بر روی پرده نمایش ذهنمان نقش میبندد و این تصاویر، همان اندک انرژی ذخیرهشده ما را به یغما میبرند. در این لحظه دیگر توانی برای ادامه راه وجود ندارد و کار از کار گذشته و ما تسلیم آنها شدهایم. گلولهها پی در پی شلیکشده و تنها و تنها، برگشت به دوزخ، عاید ما خواهد شد.
اما اگر در این مرحله، ستون دوم را نیز همانند ستون اول در جای خود استوار نماییم، یک قدم به روشناییها نزدیک تر شده و اینبار نیز دست نیروهای منفی از ما کوتاه خواهد شد.
در این مرحله، باید بدانیم هیچکدام از مخلوقین، جهت بیهودگی، قدم به حیات نگذاشتهاند. هر کدام هدف مشخص و راه و مسیر روشنی دارند؛ تنها باید آن را پیداکرده و در جهت آن هدف حرکت نمایند. ما نیز به عنوان مخلوق الهی، به دلایلی جهت خود را گم کرده و از مسیر اصلی دور شدهایم. این وظیفه ماست که تمام اطلاعات غلط و افکار گذشته خود را رها کرده و با دل بستن به جرقههایی هر چند کوچک، حرکت خود را در مسیر روشناییها ادامه دهیم. این جرقهها، ذرهذره راه را برای ما روشن مینمایند و نیروهای درونی ما را که همانند آتشفشانهای خاموش هستند، به ما یادآوری مینمایند.
درست است که این نیروها بر اثر سالها تخریب، قدرت خود را از دست دادهاند، اما هنوز هستند و اگر توان حرکت به آنها دهیم، روزی دوباره قدرتمند شده و به یاری ما میآیند.
مطمئناً خواستهی نیروهای منفی، برگشت دوباره ما به تاریکیهای اعتیاد و دوزخ مهیا شده آنهاست، اما ما این را خوب فراگرفتیم که بعد از ترسیم نقشه خود و اجرای وادی اول، باید ستون دوم را نیز ساخته و باقدرت هرچه بیشتر از این مرحله عبور نماییم تا از تیررس گلوله یأس و ناامیدی اهریمن خارج شویم.
گلولهای که تمام توان ما را میگیرد و درست در نقطه مقابل ضلع تجربه از مثلث دانایی، ما را از تجربهی مسیری جدید رو به روشنایی محروم میکند.
درست است که در سالهای گذشته، خیلی از چیزها را از دست دادهایم، اما هنوز به عنوان انسانی که مقدر شده تاریکیها را برای پی بردن به عظمت روشناییها تجربه کند، باید عبور از گذرگاه را یاد بگیریم و ذرهذره اقدام به حل مسائل و اجرای عملی نقشه خودنماییم.
از این نکته هم غافل نباشیم که نیروهای الهی، آن طرف پل، در فردوس برین ما را نظاره میکنند و درست در نقطهی مقابل نیروهای منفی، خواستهي آنها، رسیدن ما به روشناییها و سر منزل مقصود است و از طریق القا و الهام به کمک و یاری ما میشتابند.
آنها نیک میدانند که ما باید به خود، نیروهای درونیمان و نقشهای که در وادی اول ترسیم کردهایم، ایمان داشته باشیم و هرگز دست از تلاش برنداریم؛ ذرهذره شناخت خود را نسبت به مواد مخدر و انسان بیشتر کنیم؛ برای رسیدن به فرماندهی شهر وجودی خویش، فرمانبردار خوبی باشیم؛ ستونها را یک به یک با فولادی مستحکم از جنس آگاهی بنا کنیم و در نهایت هرگز امید خود را از دست نداده و بدانیم:
هیچکدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
"به نام خدا"
روز یکشنبه مورخ 1392/07/21؛ حضور دیده بان محترم کنگره 60 جناب آقای علی مجدیان و اهدای شال ایجنت جدید نمایندگی فشم جناب آقای حمید محبت.


بر اساس پروتکل درمان اعتیاد کنگره ۶۰ ٬ اعتیاد بر روی سه مقوله جسم ٬ روان و جهانبینی تأثیر میگذارد که بر همین اساس برای درمان اعتیاد٬ باید هر سه مقوله فوق به تعادل برسد که برای اصلاح ۹۰ درصد از ساختارهای جسم و روان حداقل ۱۰ ماه زمان لازم است که البته استفاده از دارو برای اصلاح و درمان ساختارهای جسم و روان بسیار حیاتی است و برای اصلاح نوع نگاه و جهانبینی دستور جلسات سالیانه در نظر گرفتهشده٬ دستور جلسات کنگره ۶۰ در ابتدا شاید به نظر بیایند که به اعتیاد و درمان آن هیچ ارتباطی نداشته باشد ولی اگر کمی دقت نماییم متوجه میشویم که اکثر دستور جلسات کنگره ۶۰ قواعد و قوانینی هستند که در جهان ما جاری هستند و آشنایی و رعایت این قوانین نه تنها در حل صورت مسئله اعتیاد بلکه در کلیه مسایل زندگی مفید و کاربردی میباشند٬ دستور جلسه این هفته نیز یکی از دستور جلسات بسیار کارآمد خصوصاً در درمان بیماری اعتیاد است که در آن از سه پارامتر صبر، استقامت و آرامش که یک مثلث هستند نامبرده شده و به ما کمک میکند تا با پایداری و استقامت بتوانیم از صبر به نقطهای برسیم که زندگی ما از یک آرامش نسبی برخوردار شود.
صبر:
اکثر اشخاصی که برای درمان اعتیاد خود به کنگره ۶۰ مراجعه مینمایند در نگاه اول از ظاهر و کلام آنها مشخص است که از مساله بیماری خود به شدت خسته و درمانده شده و نه تنها خود٬ بلکه خانواده و اطرافیان خود را نیز با این مساله در گیر نموده و خواستار این هستند که هر چه سریعتر از شر این قول بی شاخ و دم خلاص شوند.
زمانی که متوجه میشوند که درمان بیماری آنها حداقل به ۱۰ ماه زمان نیاز دارد پذیرش طول درمان برایشان دشوار میگردد زیرا در گذشته با تبلیغهای غیر واقعی نظیر ترکهای سرپایی یا سه روزه٬ سم زدایی و یا خوردن دارویی که بلافاصله پس از استفاده از آن اعتیادشان ترک میشود روبرو شدهاند و در اکثر موارد نیز این راهها را امتحان نموده و نتیجه نگرفتهاند زیرا مهمترین بخش درمان را که پارامتر زمان است در نظر نگرفته و می خواهند ره چندین ساله را یک شبه بپیمایند ولی پس از آشنا شدن با روش درمان و درک مسئله زمان در درمان اعتیاد پذیرش طول درمان برایشان آسانتر میگردد زیرا از نظر کنگره ۶۰ اعتیاد یک بیماری محسوب میگردد که نه تنها بر روی جسم انسان بلکه بر روی روان و جهانبینی انسان تأثیرات مخربی بر جا
میگذارد که برای درمان آن بایستی صبر نمود.
صبر از دیدگاه کنگره ۶۰ یعنی در نظر گرفتن پارامتر زمان برای انجام هر کاری. البته صبر با تحمل و یا تعلل نباید اشتباه گرفته شود زیرا در تحمل و تعلل دانایی وجود ندارد ولی در مقوله صبر دانایی تأثیر بسزایی دارد و میتوان گفت صبر به تأخیر انداختن مسائلی است که قطعاً اتفاق میافتند٬ برای کسب شایستگی و ظرفیت استفاده بهینه از آن مسئله ولی اگر بخواهیم در صبر خود بیصبری نماییم و سعی در تسریع اتفاقات نماییم در ادامه مجبور به تحمل مسايلی خواهیم بود که با صبر کردن به راحتی قابل حل میبود برای مثال کسی که نمیتواند برای درمان اعتیاد خود ۱۱ ماه صبر نماید و میخواهد ظرف ۲۰ روز ترک اعتیاد نماید برای پاک ماندن میبایستی تا آخر عمر خود را بیمار و معتاد معرفی نماید و این شخص نه تنها درمان نگردیده بلکه بسیاری مسائل و مشکلات دیگر نیز سر راه وی قرار خواهد گرفت. در چندین جای کتاب آسمانی نیز، صبر یکی از نشانههای مؤمنان شمرده شده است. مثلاً در سورهی بقره آیهی ۱۷۷. خداوند میفرماید: «... مؤمنان در تنگدستی و بیماری یا
مشکلات دیگر صبر میکنند.» پس برای عبور از گذرگاههای سخت زندگی باید صبر پیشه نموده و آن را به دیگران نیز سفارش نماییم.
استقامت:
استقامت به مفهوم مقاومت، پایداری و حرکت در صراط مستقیم است و با استقامت است که صبر معنا و مفهوم پیدا میکند کسی که در صبر خود استقامت مینماید مسلط بر تواناییها و کارهای خود است و این تسلط انسان را به شخصیت و شأن والای انسانیاش نزدیک میکند برای مثال شخصی مانند توماس ادیسون که از قشر پایین جامعه آن زمان خود بود با پشتکار و استقامت خود بود که تبدیل به چهرهای ماندگار در تاریخ گردید و یا مهندس دژاکام بنیانگذار کنگره ۶۰ که با تلاش٬ پایداری و استقامت خود سعی در شناخت بیماری مهلک و خانمانبرانداز اعتیاد نمود و باعث گردید افرادی که زمانی جزو کسانی بودند که برای خود٬ خانواده و جامعه مضر محسوب میشدند تبدیل به انسانهایی خدمت گذاری گردند که جامعه به وجود آنها افتخار میکند
آرامش:
یکی از مهمترین اهدافی که انسان همیشه به دنبال رسیدن به آن است آرامش و حال خوش است٬ اکثر انسانها رسیدن به آرامش را در مادیات خلاصه می کنند و آن را هدف قرار داده برای رسیدن به آن نیز بیصبری مینمایند غافل از اینکه مادیات وسیله است و نه هدف پس با توجه به وادی هفتم که میگوید رمز و راز کشف حقیقت دو چیز است اول یافتن راه و دوم آنچه برداشت می نماییم رمز و راز رسیدن به آرامش نیز در یافتن راه آن است که کوتاهترین راه رسیدن به آن رعایت قواعد و قوانین جاری در هستی و درک و شناخت مسئله زمان و زندگی در زمان حال است زیرا زمان حال در آیندهای نه چندان دور تبدیل به گذشته خواهد شد پس اگر امروز از حال خوشی برخوردار نباشیم در ادامه از گذشته و آینده خوشی نیز برخوردار نخواهیم بود پس برای رسیدن به آرامش و حال خوش بایستی از بهترین ابزار آن که صبر و استقامت است نهایت استفاده را بنماییم.
با احترام: مسافر رامین سعادت جو




"از طرف بچه های لژیون محبت این انتصاب را به کمک راهنمای محترم آقای حمید محبت تبریک صمیمانه عرض می کنیم و آرزوی جایگاه های بالاتر برای ایشان داریم و نیز از زحمات بی دریغ آقای باقری در نمایندگی فشم کمال تشکر را داریم"
بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید
نشریات کنگره 60، مجموعه بیبدیلی از دانش شناخت قوانین هستی، شناخت انسان و ماهیت آشکار و پنهان آنها و همچنین شرح و بیان چگونگی راهیابی به روش اصولی انجام عمل، در جهت تغییر نگاه انسانها و در ادامه، تغییر جایگاه آنهاست.
دانشی که بر بنیاد اصول و اساس حقیقت استوار و تفکر و تعقل ژرف انسانی در چهارچوب خرد جمعی و جهانی، مهر تائیدی بر محتوای حقیقی آن است.
انکار ناشدنی است که خلقتی همچون انسان به واسطه تفویض گوهر بیهمتا و گرانقدری چون اختیار از سوی نیروی برتر، میبایست در مسیر تکامل، صاحب ابزاری باشد که در ادامه او را در انتخابها، حل مشکلات، پاسخ به پرسشها و در نهایت، رسیدن به درجه قابلاعتنای انسانی یاری دهد و صد البته این مفهوم، آنگاه در درجه اعلای خود بایسته مینماید که بر ما روشن باشد که انسان خلقی است که تکامل او در جمع و در پیوستگی و ارتباط با دیگر همنوعانش امکانپذیر و شدنی مینماید.
ماهیت قلم و آنچه مینگارد که بدون شک نگاشتههایش تجلی اندیشههای انسانی و آسمانی است، یکی از تکاملیافتهترین ابزار و شیوههایی قرار گرفت تا بتواند ربط و پیوندهای تکامل جویانه در جهان مردمی را تکامل بخشد.
هرگاه پیامهای قدرت مطلق و اندیشههای راستین به دست و توان قلم و صد البته به شیوهای سالم و فهم پذیر، تحریر شود، آنگاه میتوان جوانه زدن شکوفههای فهم و خرد انسانی را با انتقال محتوای حقیقی محبت به دیگر انسانها نظاره گر بود.
دانش کنگره بر بستر مکتوبات و نشریات آن، شرح و بیان حقایقی است که شیوه گفتار و نوشتار آن، جهانی تازه و نوین را ترسیم میسازد که وجه اصلی تمایز آن با دیگر دانشهای پیشین و هم عصر خویش است.
این معنی در کاربردی بودن دانش کنگره روشن و آشکار است. کاربردی بودن دانش کنگره نه فقط از آن روست که تحقق رسیدن به حقیقت را در انجام عمل میبیند، چرا که اگر از این منظر بنگریم، تمامی مکتوباتی که در طول تاریخ بشری تحریر و منتشرشدهاند، همه و همه امر به پرداختن و عمل نمودن به پیامهای ارزشی و اصول انسانی نمودهاند اما به راستی با این حجم از مکتوبات و توصیهها، چرا تغییر صفات در اکثر انسانها به دشواری و کندی صورت میپذیرد و چرا مجموعه بشری در نابسامانیها و بیتعادلیها ره به ناکجاآباد میبرد؟
از این رو کاربردی بودن دانش کنگره در ساختار هنجار این شیوه آموزش و در یک کلام مهیا نمودن بستر مناسب و ابزار مناسب، جهت تغییر و تبدیلهای انسانی تعریف میشود.
چه بسا که در آموزهها و نشریات کنگره، هرگز امر و تحکم نسبت به انجام عمل هم موجود نیست. بلکه این تفکر با دادن اطلاعات و آگاهیهای لازم، تنها راه را مینمایاند و با محترم شمردن اختیار انسانها آنها را در انتخاب راه راستین آزاد و رها میگذارد. اینجاست که خرد انسانی در پذیرش حقیقت، دست از جدال با خویش برمیدارد و آرامآرام با تزکیه و پالایش به سمت و سوی جایگاه انسانی خویش رهسپار میگردد.
مجموعه گرانمایه و ارجمند مکتوبات و نشریات کنگره، در قالب کتابها، مقالات، جزوات جهانبینی و پروتکلهای فنی و تخصصی و... و همچنین بیش از 400 CD آموزشی که در نتیجه سالها تحقیق و بررسی و کارگاههای ویژه آموزشی توسط مهندس حسین دژاکام تئوریسین و بنیانگذار جمعیت احیای انسانی کنگره 60 و آقای امین دژاکام دیدهبان جهانبینی فراهم آمده است، ابزار و شیوه ارزشمندی است که راهنمای راه انسانهای خواستار درمان و رهایی و تعادل، بوده و هست و خواهد بود.
تا باد چنین بادا
با احترام ، مسافر محسن زهرایی

در وادی های کنگره موضوعات و مطالب بسیار ارزشمندی نهفته است و شاید مقداری از آنها در موردشان تفسیر هم شده باشد. اما آنچه مسلم است این است که همه این مطالب راهگشا خواهد بود. آنها ابزاری هستند برای رسیدن به هدف و هر کدام از آنها با اندیشه و صبر در جایگاه خود قرار گرفته اند. اما اینکه چگونه وادی اول صحبت از تفکر می کند و شروع تفکر با حرکت آغاز می شود، جای تعمق دارد. کسانی که وادی های کنگره 60 را یک به یک پشت سر می گذارند و در تلاش هستند که آنها را خوب در زندگی به کار گیرند، میدانند که به راستی وادی اول و تفکر اولیه به راستی با لیاقت کامل در جایگاه نخست وادیها قرار دارد و این جایگاه برازنده ترین جایگاهی است که می توانسته باشد.
صحبت از جایگاه شد... براستی جایگاه هر چیز، هر کس، هرشخص، هر واقعه ای و خلاصه هر بود و نبودی را چه تعیین می کند؟ آیا باید برای فهمیدن تفکر هم فکر کرد؟ آیا برای اینکه بدانیم ساختار فکری چیست، نباید تفکر کرد و ساختاری ساخت؟ آیا نمی بایست برای معمار خوبی بودن، در شروع کارگری خوب بود؟ و آیا برای ساخت ساختارهایمان نمی بایست مصالحی تهیه کنیم؟ نباید بدانیم جنس مصالحمان از چیست؟ و اگر این مواد را لحاظ نکنیم، محکوم به نیستی نخواهیم بود؟...