انتخابات نگهباني

به نام خدا

انتخابات نگهبانی دورۀ چهل و پنجم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگرۀ 60 ویژۀ آقایان مسافر شعبۀ آکادمی روزهای شنبه امروز برگزار شد.

تعداد کاندیداها : 7 نفر

درمان اعتیاد و گروه درمانی

در پایان آقای فرید اشرفی با 138 رأی به عنوان نگهبان انتخاب شدند

درمان اعتیاد و گروه درمانی

درپايان انتخاب آقاي فريد اشرفي راازسوي نويسندگان اين وبلاگ به ايشان تبريك گفته وآرزوي توفيق روز افزون از خداوند متعال مسئلت داريم.

دستور جلسه اين هفته شكر گزاري


خداوندا
دریا و آسمان و دشت ، پوشیده از رقصنده های آسمانیست ،
و روح نا آرام ما خواستار رهایی ، نه از خلاصی ، بلکه دیدار معشوق است ،
خداوندا
تنها تو را می ستاییم و تنها تو را ستایش می کنیم ،
برای انجام این عمل عظیم ،
شکر ، شکر ، شکر

براي مطالعه مقاله دستور جلسه به اينجا مراجعه كنيد.

ادامه نوشته

پيامي از سوي اساتيد مهندس دژاكام به مناسبت 14سال رهايي ايشان:


پيامي از سوي اساتيد مهندس دژاكام به مناسبت 14سال رهايي ايشان:

 *سیارات و کروات در طبقات با نظم در حرکت و فرشتگان به فرمان خویش مشغولند  تا آنچه الله می خواهد باشد . فرمان در قلبها به اجرا در می آید و این خواستن رنگین کمانی است که صور بیرون را آذین می بندند ، چهاردهمین سال احیای دوباره را به همه آنانی که در پی هم روان بوده ایم ،

مبارک.

شعري ازحافظ

يارب سببي ساز كه يارم به سلامت    باز آيد و برهاندم از بند ملامت

خاك ره آن يار سفر كرده بياريد     تا چشم جهان بين كنمش جاي اقامت

(حافظ)

عيد بر همه شما خوبان مبارك باد

تجربيات فرد به درمان رسيده باot

سلام دوستان میثم هستم یک مسافر خیلی وقت بود که به وب OT سر نزده بودم اما چند روز پیش وقتی شنیدم که به یکی از مرکزهای درمان اعتیاد در شهرستان اصفهان شربت تریاک داده اندخیلی خوشحال شدم که بالاخره زحماتمون بدون نتیجه نمونده وفرستادن مسافرهابرای فالو آپ نتیجه خوبی در بر داشته از همین جا از همه مسافران آقا و خانم که اهمیت موضوع را متوجه شده اند و همکاری کرده انداز صمیم قلب تشکر میکنم.شماهم حتما متوجه میشویدکه من چه میگویم در بهزیستی هر کس که مدرکی دارد صاحب نظر می باشد وحق اضهار نظر دارد . اما امروز کنگره به جایگاه حقیقی خودیک قدم نزدیکتر شده یعنی هر کلینیکی که میخواهد از دارو OT استفاده کند بایدیاخوددارای کلاسهای گروه درمانی باشدیا به روش متد DST این کار را انجام دهدو امروز متدDST وهمینطوربهترین دارو شربت تریاک برای درمان مصرف تمامی مواد مخدر حتی شیشه شناخته شد . امیدوارم اهمیت این موضوع در ذهن همه ما بگنجد و بتوانیم آن کنیم که فرمان است.

بقييه مطلب رادراينجا بخوانيد


ادامه نوشته

مسابقه عكس مجازي

نمایشگاه مجازی عکس

مرزبانان سایت کنگره  در نظر دارند به مناسبت چهاردهمین سال تأسیس کنگره 60 اولین نمایشگاه عکس در فضای مجازی  را برگزار نمایند .
از کلیه علاقمندان هنر عکاسی دعوت می شود به همین مناسبت عکس های مورد نظر خود را حداکثر تا تاریخ 5/9/90 به وبلاگ تصویرگران ارسال نمایند.


از بین عکس های ارسالی 14 قطعه عکس برتر انتخاب و جوایزی تعلق خواهد گرفت .

شرایط شرکت در مسابقه

1_ حداکثر عکس های ارسالی 5 قطعه می باشد.


2_ اندازه عکس ها حداکثر با سایز : 350*500 پیکسل و حجم 100 کیلوبایت می باشد.


3_سوژه های انتخابی آزاد است ، یادآور میشود سوژه ها با عکس های کودک که در نمایندگی شادآباد برگزار گردید متفاوت باشد.


برای الهام گرفتن از اولویت ها و سوژه های مورد نظر از وبلاگ تصویرگران بازدید بفرمائید.

کنگره مرزبانان سایت

عاشقان عيدتان مبارك باد

روز مـحـشــر پـرسـیـد ز مـن رب جـلــــــــی

گفت تو غـرق گنـاهی؟ گفتمش یـا رب بلی

گفت پس آتش نمیـگیرد چـرا جـسم و تنـت

گفتمش چون حـک نمودم روی قلبم یا علی


نازد به خودش خدا که حیدر دارد / دریای فضائلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد والله / صد بار اگر کعبه ترک بردارد


  *عاشقان عيدتان مبارك باد گروه نويسندگان وبلاگ محبت60*

دستور جلسه :

دستور جلسه این هفته :

رابطه یادگیری با معرکه گیری ( نق زدن _ حاشیه)


 اینجا کنگره 60 است . اینجا یک مرکز علمی و تحقیقاتی در حوزه اعتیاد و مواد مخدر است و به منظور ارائه طریق به مصرف کنندگان مواد مخدر و خانواده های آنان ، برای رسیدن به درمان و رهایی از اعتیاد تشکیل شده است .


همانگونه که در مقاله علمی صورت مسئله اعتیاد ، توضیح داده شده است ، اصل درمان ، برای گروهی از مصرف کنندگان مواد مخدر صدق می کند که خواهان رهایی از اعتیاد هستند ؛ برای رسیدن به درمان اعتیاد ، اولین  عامل مورد نیاز ، خواست فرد است که او را به حرکت در می آورد و باعث می شود تا فرد برای درمان اعتیاد خود اقدام کند . اگر مصرف کننده ای ، خواهان رهایی از اعتیاد نباشد ، زمین و زمان هم دست به دست هم دهند ، نمی توانند او را به درمان و رهایی برسانند ، زیرا اعتیاد یا بیماری وابستگی به مصرف مواد مخدر ، درمانگر ندارد . تنها کسی که درمانگر اعتیاد است ، خود شخص مصرف کننده است .

بعد از مسئله خواست ، موضوع بسیار مهم دیگری مطرح می شود و آن آموزش و دانایی است . دانایی و شناخت از مواد مخدر و اعتیاد، دانایی از چگونگی درمان اعتیاد ، کسب علم اعتیاد ، کسب علم و دانش درمان اعتیاد .


درمان اعتیاد ، به حرف و سخن نیست ، درمان اعتیاد ، پروسه ای بسیار عظیم است که بایستی با یک برنامه ریزی درست و اصولی  ، مبتنی بر علم و دانش و شناخت کافی از بیماری اعتیاد ، فیزیولوژی درمان اعتیاد ، شناخت کامل آسیب های بیماری اعتیاد در شهر وجودی انسان ، به اجرا گذاشته شود .


با اطمینان می گوییم که رویارویی درونی با پدیده اعتیاد ، شاید یکی از سخت ترین و بزرگترین آزمایش هایی باشد که یک انسان ، ممکن است در طول دوره حیات خویش با آن رو برو شود .


در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ، صفحه 68 ، قبل از ورود به بحث عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ، آیه ای از کلام الله شریف آمده است ،
فلا اقتحم العقبه ، و ما ادراک ما العقبه ، فک رقبه ؛


پس از نگذشته است بر گذرگاه سخت ، چه چیز دانا کرد تو را ، که چیست گذرگاه سخت ؟ رهانیدن گردنی است ( آزاد کردن انسانی ) . سوره بلد
این رهانیدن ، رهانیدنی است که انسان بایستی خودش ، خودش را به رهایی برساند .


بنابراین ، عبور از این گذرگاه سخت ، بدون داشتن علم و آگاهی ، غیر ممکن است .

 این علم و دانایی و به کارگیری آن است که باعث می شود تا فرد از حوزه و کشش بسیار قدرتمند اعتیاد و مواد مخدر خارج شود و بر نیروی آن فائق آید، تا این علم و دانایی نباشد  نمی توان حتی یک قدم مفید و موثر برداشت ، چه رسد به درمان قطعی اعتیاد . برای رسیدن به دانایی مورد نیاز ، ما در علوم جهانبینی کنگره 60 مثلثی داریم ، تحت عنوان مثلث دانایی که اضلاع آن عبارتند از : تفکر ، تجربه و آموزش .

این سه مولفه درکنار یکدیگر و به موازات یکدیگر ، ما را در سطوح مختلف ، به دانایی می رسانند . البته لازم به یادآوری است که  دانایی زمانی روی می دهد که هر سه ضلع مثلث، تقریباً به یک اندازه رشد کنند . در حوزه اعتیاد ، اگر دقت کنیم ، مصرف کننده مواد مخدر ، تجربه های بسیاری در مورد مواد مخدر ، مصرف آن و ترک های گوناگون دارد . در کنار تجربه ، تفکر زیادی هم داشته است که چگونه خود را از این گرداب نجات دهد و راه ها و روش های مختلفی را به کار گرفته است .

بقيه مطلب رادراينجا بخوانيد

ادامه نوشته

شش باور غلط و خطرناک درباره مواد مخدر و اعتیاد

 

در آموزش بهداشت به مردم، یکی از اولین و مهمترین گامها، شناخت مردم و آگاهی از دلائل انجام رفتارهای خاص توسط آنها می باشد؛ این اشتباه بزرگی است که تصور کنیم در آموزش بهداشت، با مردمی روبرو هستیم که ذهنشان از موضوعات و مطالب بهداشتی خالیست و وظیفه ما پرکردن این ذهنهای خالی، با توصیه های بهداشتی است که بکاربستن آنها منجر به سلامت مردم خواهد شد. این همان اشتباهیست که شاید بارها آنرا مرتکب شده و متوجه بی تاثیر بودن آن نیز شده ایم. باید دقت داشت که ما با مردم و برای مردمی کار می کنیم که ذهن آنها مملو از آداب و رسوم و اعتقاداتی است که پشت به پشت به آنها رسیده و بر تک تک اعمال و رفتارشان سایه انداخته است. از نظر آموزش بهداشت، برخی از این اعتقادات و باورها نامطلوب و نادرستند و به طریقی بر سلامت مردم تاثیر منفی می گذارند، اما برخی دارای تاثیرات مثبت بر سلامت می باشند و منجر به حفظ سلامت مردم می شوند. آرزوی آموزش بهداشت آن است که مردم همواره با دیدی نقادانه به باورها و سنتهای خود بنگرند و از آنچه مضر است دوری گزیده و روشهای مفید را همچون گذشته بکار ببندند

ترك اعتیاد ، مواد مخدر ، Addiction ، جمعیت احیای انسانی كنگره 60

باور غلط : می توان یک بار مواد مصرف کرد و معتاد نشد.
بررسیها نشان داده اند مواد اعتیاد آور به محض ورود به سیستم عصبی ( حتی در اولین بار مصرف) برخی مراکز ترشح کننده واسطه های شیمیایی نظیر دوپامین مغز را خاموش می نمایند و بدین ترتیب اولین تاثیر خود را برمغز انسان و شروع روند اعتیاد بجا می گذارند. با یک بار مصرف مواد اعتیادآور، این افراد برای بدست آوردن همان واسطه های شیمیایی از دست رفته دچار وسوسه می شوند و این میل به مصرف مواد، تا زمان مصرف بعدی ادامه می یابد که این، همان زمینه ایجاد اعتیاد است .
باور کنیم که: حتی یک بار مصرف مواد مخدر، اعتیادآور است.

باور غلط : می توان مواد مخدر را تفننی مصرف کرد و معتاد نشد.

بسیاری از جوانانی که امروز در دام اعتیاد اسیرند، روزی بر این باور بوده اند که مصرف تفننی مواد مخدر منجر به اعتیاد نمی شود؛ آنها می پنداشتند می توان سالهای سال مواد مصرف کرد اما سرحال و سالم باقی ماند. در واقع این افراد معتادند و در طول زمان شدت اعتیادشان افزایش یافته، اما خود را معتاد نمی دانند.
باور کنیم که: مصرف تفننی مواد مخدر، شکلی از اعتیاد است.

باور غلط: باید هرچیزی را در زندگی حداقل یک بار تجربه کرد.
بسیاری از معتادان امروز، کسانی هستند که می پنداشتند هر خطری ارزش یک بار تجریه کردن را دارد. اگر از این افراد بپرسیم اگر سوزنی آلوده به ویروس ایدز داشته باشیم آیا حاضرند آنرا یک بار در بدن خود فرو کنند؟ مطمئنا جواب نه خواهیم شنید. پس نباید هر خطری را تجربه نمود، بلکه باید با توجه به شرایط و در نظر گرفتن خطر موجود، تعیین کرد که آیا آن خطر، ارزش تجربه کردن دارد یانه. خطر اعتیادآوری مواد مخدر نیز کمتر از فروکردن یک سوزن آلوده به ویروس ایدز در بدن نیست و عاقلانه نیست که آنرا حتی برای یک بار تجربه کنیم.
باور کنیم که: مواد مخدر از آن دسته چیزهایی نیست که ارزش یک بار تجربه کردن را داشته باشد.

باور غلط : مواد مخدر را همیشه یک آدم خلافکار با چهره ای مخوف تعارف می کند.

در واقع داستان شروع اعتیاد اینگونه نیست. بسیاری از معتادان اولین بار، مواد اعتیادآور را از یک دوست صمیمی، یکی از اعضای خانواده، پسرخاله، پسرعمو و یا یکی دیگر از بستگان خود دریافت نموده اند. این تصور که دوستان و بستگان نزدیک هیچوقت بد مارا نمی خواهند، امروز بسیاری از معتادان را به روز سیاه نشانده است.
باور کنیم که: در مورد مصرف مواد مخدر به هیچکس نباید اعتمادکرد. هرکس آنرا به ما پیشنهاد کرد، دشمن ماست حتی اگر از اعضای خانواده مان باشد.


باور غلط : مواد اعتیادآور برای افراد بالای 50 سال ضرر ندارد و مفید نیز هست .
این تصور غلط که مصرف مواد مخدر نظیر تریاک توسط افراد مسن آنهارا جوان نگه میدارد، قند خون و فشارخونشان را تنظیم می کند و تقویت کننده قوای جنسی است پایه علمی درستی ندارد. بسیارند افرادی که بدنبال مصرف این مواد دجار مشکلات شدید زناشویی شده و یا بدلیل قند خون بالا، فشارخون بالا و سکته مغزی در بیمارستانها بستری هستند. شاید در اولین مرتبه های مصرف مواد اعتیادآور، قند خون و فشارخون مقداری افت پیدا کند ولی این تاثیر در مقابل اثرات مضر مواد مخدر بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است و از این مواد نمی توان بعنوان مواد پیشگیری کننده یا درمان کننده بیماری استفاده کرد.
باور کنیم که: مواد مخدر برای هیچ دردی، درمان نیست.

باور غلط : آدمهایی هستند که معتادند اما بیچاره و کارتن خواب نشده اند و از نظر اقتصادی و اجتماعی جایگاه خوبی دارند.
افراد معتاد در هر جایگاه اجتماعی که هستند اگر معتاد نبودند در جایگاهی صد برابر بهتر از این قرار داشتند.اگر کسی معتاد است و یک فروشگاه دارد اگر معتاد نبود حداقل 5 فروشگاه موفق داشت. مواد اعتیادآور در زندگی هر انسانی نقش ترمز و بازدارنده از موفقیت دارد.

باور کنیم که : هیچ کس با مصرف مواد مخدر حتی یک پله بالاتر نرفته است.

منبع : دوست وپشتيبان وبلاگما   *وبلاگ دوبال پرواز*

توروخدا توجه كنيد مطالب زير واقعي ميباشد!!!!!!!

جام‌جم: پدر معتادي كه دختر چهار ساله‌اش را خفه كرده بود توسط كارآگاهان جنايي استان البرز دستگير شد.

هفته گذشته مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و از كشف جسد دختربچه‌اي ميان نخاله‌هاي ساختماني در مشگين‌آباد كرج خبر داد. دقايقي بعد ماموران با حضور در محل مشاهده كردند كودك بشدت كتك خورده و خفه شده است.

با اطلاع موضوع به بازپرس كشيك ويژه قتل و هماهنگي قضايي جسد دختر خردسال به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات براي يافتن والدين مقتول و مشخص شدن هويت وي آغاز شد.

با شروع تحقيقات، زني با حضور در مركز پليس براي يافتن دختر گمشده‌اش درخواست كمك كرد.

ناپديد شدن پدر معتاد

در تحقيق از زن شاكي معلوم شد پدر خانواده كه معتاد است همراه دختر چهار ساله‌اش براي خريد از خانه بيرون رفته و ديگر بازنگشته‌اند.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاكي متوجه شدند مشخصات دختر گمشده او با جسد پيداشده مطابقت دارد.

به اين ترتيب زن جوان با حضور در پزشكي قانوني هويت جسد را تاييد كرد. با تاييد هويت جسد، پرونده براي تحقيقات تكميلي در اختيار ماموران اداره جنايي پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.
در مرحله بعدي تحقيقات از مادر كودك كشته شده، معلوم شد پدر خانواده مواد مخدر (شيشه) و قرص‌هاي روان‌گردان مصرف مي‌كند و چندين بار همسر و فرزندش را به مرگ تهديد كرده است.

با توجه به اظهارات زن جوان، پدر كودك به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقيب قرار گرفت و دو روز پيش در يكي از بوستان‌هاي شهر دستگير شد.
متهم با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي راز اين جنايت هولناك را فاش كرد.

اعتراف به جنايتي هولناك

مرد معتاد در اظهاراتش گفت: شش ماه است به مصرف مواد مخدر (شيشه و قرص‌هاي روان‌گردان)‌ اعتياد پيدا كرده‌ام. همين موضوع باعث اختلاف و درگيري ميان من و همسرم شده بود و ديگر علاقه‌اي به همسر و دختر چهار ساله‌ام نداشتم. هر بار كه موادمخدر به دست نمي‌آوردم، آنها را كتك زده و اثاثيه خانه را به‌ هم مي‌ريختم.
متهم به قتل اضافه كرد: پس از مصرف شيشه دچار توهم مي‌شدم و با ديدن دخترم احساس مي‌كردم او يك شيطان است و قصد جانم را دارد.همان موقع صداهايي به من مي‌گفت اگر او را به قتل نرساني، خودت كشته مي‌شوي. اين صداها لحظه‌اي از ذهنم پاك نمي‌شد.
متهم:‌ دخترم شيطان بود
متهم به قتل با اشاره به روز جنايت گفت: چند هفته‌اي بود كه با ديدن دخترم وحشت مي‌كردم و به دنبال موقعيتي براي اجراي نقشه قتل او بودم، تا اين‌كه روز حادثه در غياب همسرم، فرزندم را به بهانه خريد بستني از خانه بيرون بردم. در ميانه راه، او را كتك زدم و كشان‌كشان به سمت محل نخاله‌هاي ساختماني بردم.
وي اضافه كرد: دخترم گريه مي‌كرد و مي‌خواست او را رها كنم. من نيز آنقدر او را كتك زدم كه بدحال شد و روي نخاله‌ها افتاد. همان موقع گلويش را فشار دادم و خفه‌اش كردم.
متهم افزود: پس از اين‌كه اطمينان پيدا كردم دخترم مرده است، فرار كردم و در خيابان‌ها سرگردان بودم. عذاب وجدان لحظه‌اي رهايم نمي‌كرد. مصرف موادمخدر (شيشه)‌ احساسات و عاطفه پدرانه را از من گرفت.
سرهنگ گل‌صباحي، رئيس پليس آگاهي استان البرز در اين باره گفت: با اعتراف پدر سنگدل، او با قرار قانوني روانه بازداشتگاه پليس شد تا با پايان گرفتن تحقيقات و بازسازي صحنه جنايت، به زندان منتقل و سپس محاكمه شود.

خلاصه ای درباره دینورفین:

خلاصه ای درباره دینورفین:

دینورفین

در کنگره 60، درمان اعتیاد از نظر جسمی معادل راه اندازی و عملکرد صحیح سیستم X است که بخشی از این سیستم را مواد بیو شیمیایی طبیعی موجود در بدن تشکیل می دهند. کنگره 60 بر این اعتقاد است که تا زمانی که این سیستم و مواد بیوشیمیایی بدن به مرحله درستی از کارکرد نرسد، شخص به درمان اعتیاد نخواهد رسید. اگر این سیستم به شکل درست کار نکند، نه تنها مصرف کنندگان مواد مخدر، بلکه افراد عادی هم از اختلالات اساسی جسمی و روحی رنج خواهند برد. از میان مواد بیوشیمیایی، دینورفین یکی از مواد شبه افیونی طبیعی بدن است که عملکرد صحیح آن در تعادل سیستم بیولوژی بدن نقش اساسی دارد.
این نوشته خلاصه ترجمه ای است از دایرةالمعارف آنلاین ویکیپدیا، که در آن به خلاصه ای از فعالیتها و نقش های دینورفین در بدن پرداخته شده است.

دینورفین ها دسته ای از ترکیبات شبه افیونی هستند که از پیش ماده ی پروتئینی پرودینورفین به وجود می آیند. پرودینورفین در طول پروسه جداسازی پروپروتئین ها حاصل می شود(PC2) ، که ترکیبات چندگانه ی فعالی در طی این پروسه آزادسازی می شوند که عبارتند از : دینورفین آ ، دینورفین ب و نئو اندورفین.

دینورفین و فقدان حس درد:

دینورفین به عنوان تعدیل کننده حس درد شناخته شده است.  تزریق دینورفین به موش ، فقدان درد (به میزان مقدار تزریق شده) به وجود می آورد که این مطلب با توجه به تاخیر عکس العمل موش نسبت به قطع دم کشف شده است. کشف شده است که دینورفین در مقدارمساوی، 6  تا 10 برابر از مورفین نیرومندتر است. بعلاوه این مطلب که ، پایداری عدم احساس درد ایجاد شده توسط مورفین به اندازه عدم احساس درد ایجاد شده توسط دینورفین نبود.
تحقیقات دیگر نشان داد که دینورفین و ماده شبه افیونی دیگری به نام کاپا در تعدیل درد ایجاد شده در نورون های عصبی نیز نقش دارند.  دانشمندان در این گزارش ها اعلام می کنند که دینورفین هم در احساس درد و هم در تعدیل درد تاثیر بسزایی دارد.

دینورفین و استرس و افسردگی:

دانشمندان نشان داده اند که مکانیزمی از کسالت که CRF نامیده شده است باعث آزاد سازی دینورفین می شود. موش در حالت عادی رفتارهای آزاردهنده ای نسبت به آزمایشهای اجباری شنا و شوک پا نشان داد، در حالی که موشی که دچار فقدان دینورفین بود چنین رفتارهایی را نسبت به این آزمایش ها نشان نداد. آنها متوجه شدند که تزریق CRF به موش در حالت عادی حتی در نبود استرس منجر به نمایش رفتارهای آزارنده شد که این حالت در موش دچار فقدان دینورفین رخ نداد. این گروه پیشبینی کردند که این کشف می تواند در کشف تاثیرات مواد مخدر موثر باشد.


به علت نقش دینورفین در هنگام وقوع کسالت ، تحقیقاتی در مورد دخیل بودن یا نبودن دینورفین در وقوع افسردگی انجام شد. پس از تحقیقات مشخص شد که کمبود دینورفین باعث افسردگی، و افزایش آن افسردگی را بهبود می بخشد.

دینورفین و اشتها:

دینورفین ها در نگاه داشتن تعادل بدن از طریق کنترل اشتها و متعادل نگاه داشتن بدن در طی روز دخیل هستند. دانشمندان کشف کردند که در طول روز ، دینورفین ها به طور طبیعی در قسمت مخاطی غده هیپوفیز بالا می روند و در هیپوتالاموس به صورت فشرده در می آیند. این الگو در طول شب برعکس می شود. بعلاوه اینکه ، موشی که از آب و غذا و یا حتی فقط آب ، بی بهره مانده است ، افزایش میزان دینورفین در غده هیپوتالاموس در طول روز داشته است. محروم ماندن از آب نیز کاهش میزان دینورفین در غده هیپوفیز را به همراه داشته است.


این یافته ها این دانشمند را متقاعد کرد که دینورفین در متعادل نگاه داشتن بدن در 24 ساعت نقش اساسی دارد.
دینورفین به عنوان یک عنصر در تحریک اشتها شناخته شده است. مشخص شد که بالا رفتن میزان دینورفین باعث تحریک اشتها می شود. تعدادی از مواد شبه افیونی از شاخه آنتاگونیستها مانند نالوکسان می تواند اثرات ناشی از دینورفین را معکوس کند. در آینده تاثیرات شبه افیونی بر روی غذا خوردن با استرس معلوم خواهد شد.

دینورفین و تنظیم دما:

بعلاوه تاثیرات دینورفین در کنترل وزن ، مشخص شد که دینورفین ها در تنظیم دمای بدن نیز نقش دارند. مواد شبه افیونی ابتدا در هایپرترمی مورد تحقیق قرار گرفت ، که مشخص شد با افزایش دما سطح دینورفین در بدن برای متعادل ساختن دمای بدن بالا می رود. برعکس اگر سطح دما پایین برود، میزان دینورفین در بدن کاهش میابد تا دمای بدن از مقدار خاصی پایین تر نیاید. در کل مشخص شد که افزایش و کاهش سطح دینورفین در بدن برای تحمل افزایش یا کاهش دمای محیط در موجود زنده نقش اساسی بازی می کند.

ترجمه: احسان رنجبرزاده

صبر كن برم قات بزنم حالم خوبش بيام!!!!!

 قات گیاه گلداری است که بومی بخش گرمسیری شرق افریقا و شبه جزیره عربستان می‌باشد.

قات، گیاه گلدار، نوعی مخدر


قات از سال ۱۹۷۳ توسط سازمان جهانی بهداشت نوعی ماده مخدر محسوب شده و در منطقه صعده کشور یمن بطور وسیع کشت می‌شود. این مخدر بسیار گران قیمت بوده و قیمت یک بسته برگ قات در سال ۱۳۸۸ در حدود ۱۷ هزار تومان بود. این بسته تنها برای مصرف یک وعده استفاده می‌شود. برگ گیاه قات تا یک هفته در یخچال قابل نگهداری است و معمولاً بصورت تازه مصرف می‌شود.
قات زدن به عمل مکیدن تدریجی شیره برگ گیاه قات که نوعی مخدر است گفته می‌شود. تاثیر قات زدن موجب می‌شود تا مصرف کننده برای چند ساعت با نشاط، سرزنده و هیجانی شده و شروع به صحبت بی ربط کند، در ساعات بعدی دچار سکون شده و در نهایت دچار خمودگی و تنبلی جسمی و فکری شود.
گستره مصرف در کشور یمن دو سوم مردان و یک سوم زنان قات می‌زنند. بسیاری از مردم عربستان نیز از این ماده مخدر استفاده می‌کنند.

مسافر،اکبر خسروشاهی

وبلاگ لژیون آقای علی خدامی

پسرم ،آتش اعتیادت جانم را سوزانده !

روزی به پسرم گفتم آتش شعله ور اعتیادت جانم را سوزانده ! تا کی می خواهی به این راه ادامه دهی ؟ در جوابم گفت : اگر شما در پیرامون میسوزید من در مرکز آتش سوخته ام ! فهمیدم که خود او هم دیگر خسته و کاهیده شده و تمایل دارد که رها شود . بله او درست می گفت چون اعتیاد را با تک تک سلول هایش لمس و تجربه نموده و چه تجربه تلخ و سوزانی داشت..

قبل از آشنایی با کنگره 60 چندین بار اقدام به ترک اعتیاد نموده و من هم یاریش کرده بودم . اما چون راه صحیح را بلد نبود هر بار با شکست مواجه میشد . خیلی دلم می خواست که راهی مناسب حال او بیابم و او را نجات دهم . تا اینکه به خواست نور مطلق از طریق همسر برادرم نام کنگره را شنیدم . با پسرم مشورت کردم و خودش خواست که به این مکان مقدس بیاییم . قبل از آمدن ندائی درونی مرا بسوی امید فرا می خواند و با جان دل باور کردم و پذیرفتم که رهایی در اینجاست.

اولین روزی که وارد کنگره 60 شدم حسی عجیب و عرفانی وجودم را احاطه نموده بود . امواج عشق و محبت و صداقت را از زبان رها یافتگان اعتیاد  لمس نمودم و آموختم که باید صبر داشته باشم و مسافرم ( در کنگره به فرد خواهان رهایی معتاد نمی گویند ، اورا مسافر خطاب می کنند ) را تا پایان سفر حمایت کنم و باور کردم که او بیمار است نه محکوم و مجرم . در واقع کنگره آگاهی لازم را جهت ساخته و پخته شدن بصورت پیام هایی مفید به من و مسافرم داد . اکنون دیدگاه من نسبت به فرد معتاد کاملاً تغییر نموده است و سعی می کنم به آنها کمک کنم و بهترین راه رهایی یعنی کنگره60  را به ایشان معرفی نمایم . من با چشم بصیرت نگاه کردم و در کنگره انسانهایی را دیدم که چشمه مهر دلشان حتی لحظه ای از جوشش و مهر افشانی باز نمی ماند و بر لبانشان کلمه ای به غیر از محبت و امید موج نمی زند. آنها در دل تاریکی ، پرچم عشق و محبت را در دست می گیرند و از معرفت و عشق و امید و موفقیت سخن می گویند و مهر خود را با بیماران تقسیم میکنند .
اکنون که رهایافتگان دام اعتیاد را آزاد می بینید ، حاصل زحمات بیدریغ و ایثار مهرورزان این مکان مقدس الهی است .
ما سالهاست که به آرامش رسیده ایم ، هم اکنون  خودم وفرزندم راهنمای درمان در کنگره 60 هستیم  و به یاری خداوند توانسته ایم به دیگران کمک کنیم .

        با احترام
همسفر محمد صداقت
 

خبر !!!خبر!!!1برسيد كه توزیع شربت تریاک آسان شد

بنام الله قدرت مطلق سلام دوستان

شنيده ها هاكي ازآن است كه بلاخره توزيع شربت ترياك آغاز گرديد.

پس از گذشت يكسال از توقف پروسه اين دارو اكنون با تلاشهاي زياد افراد دلسوز علل الخصوص  آقاي مهندس دژاكام كه الحق نقش بسزايي درراه اندازي اين بستر مناسب براي درمان اعتيادداشته اند آغاز گرديد.

البته برخي عوامل فرصت طلب وسودجودراين ميان باراه اندازي بازار سياه پول خوبي به جيب زدند اما به هرحال اين دارو درحال توزيع به مراكز درماني اعتياد ميباشد.

اينجانب ضمن تقدير وتشكراز كليه مسئولين اين امر توجه شما را به مصاحبه خبرگزاري فارس با آقاي آذرخش مکری مجري اين طرح جلب مينماييم.

مجری طرح شربت تریاک گفت‌: توزیع شربت تریاک که در گذشته با سختی‌هایی برای داشتن وضعیت استاندارد مراکز روبه‌رو بود هم‌اکنون آسان شده و مراکز توزیع‌کننده آن رو به افزایش است.


مجری طرح شربت تریاک در گفت‌وگو با فارس:

توزیع شربت تریاک آسان شد

خبرگزاری فارس: مجری طرح شربت تریاک گفت‌: توزیع شربت تریاک که در گذشته با سختی‌هایی برای داشتن وضعیت استاندارد مراکز روبه‌رو بود هم‌اکنون آسان شده و مراکز توزیع‌کننده آن رو به افزایش است.


آذرخش مکری درگفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: توزیع شربت تریاک در مراکز به تدریج آغاز شده و با تغییراتی که در پروتکل آن ایجاد شده است دسترسی پزشکان و بیماران به آن راحت‌تر شده است.

وی اضافه کرد: در پروتکل جدید یکسری از محدودیت‌هایی که در توزیع شربت تریاک وجود داشت مرتفع شده و به زودی مراکز عرضه کننده شربت تریاک بیشتر هم خواهد شد.

مکری تصریح کرد: محدودیت‌های قبلی توزیع شربت تریاک برداشته شده مواردی از جمله فضای مورد نیاز، تعداد و شیفت کاری پرسنل بوده است . خوشبختانه در وضعیت جدید حل شده است و از این به بعد مراکز می‌توانند آسانتر به دریافت و توزیع شربت تریاک بپردازند.

منبع: خبرگزاری فارس

پيام استاد محبت به يكي ازمسافرين


               متن پيام استاد حميد محبت به يكي از مسافرين لژيون:


*انسان گاهي مانند پرنده ايست كه بركشتي شواراست ودنيا راازهمان روزنه مي بيند*

*وگاهي بايك بلم كوچك تابيكران ميرود ومي انديشدكه حتمابلم را به پرواز درمي آورد* 

به اميد روز پيروزي امضاء

دستور جلسه این هفته : تجربیات من از روش های ترک اعتیاد و روش درمان ( DST ) و بهترین راه ؛

سم الله الرحمن الرحیم


دستور جلسه این هفته :
تجربیات من از روش های ترک اعتیاد و روش درمان ( DST ) و بهترین راه ؛

دستور جلسه این هفته از جمله دستور جلساتی است ، که مستقیماً به تجربیات ما مربوط می شود .در اینجا موضوع دستور جلسه ، فراتر از تجربیات شخصی ، مورد بررسی قرار می گیرد ؛ اما در کارگاه های آموزشی ، همه ما فرصت داریم با بیان تجربیات شخصی ، موضوع را  بررسی نماییم .
همه انسان ها تصور می کنند بهترین راه کوتاه ترین راه است ، در نتیجه ، به درستی یا نادرستی آن تفکر ندارند ، راهی را می روند که زودتر به خواسته های خود برسند ، لذا ، مشقهایشان همیشه ناتمام و بی محتوا باقی می ماند و مجبورند دوباره بنویسند ؛ غذای نیمه پخته و یا به عبارتی خام ، قابل خوردن نیست .
کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ، صفحه 254


از زمانی که بشر ، پدیده ای به نام اعتیاد به مواد مخدر را شناسایی کرد ، تا به امروز ، همواره به دنبال راهی برای از بین بردن این وابستگی بوده است . در صده های اخیر ، آنگونه که تاریخ حکایت می کند ، روش ها و رویه های مختلف و متفاوتی برای رفع این وابستگی به کار گرفته شده است . در زمان های قدیم ، حکما و طبیبان از داروهای گیاهی زمان خود برای از بین بردن علایم ناشی از قطع مصرف مواد مخدر ، استفاده می کردند .
با گذشت زمان و ظهور داروهای شیمیایی در قرن 18 میلادی ، اسفاده از این داروها به تدریج جایگزین داروهای گیاهی گردید .


اولین دارویی که برای درمان اعتیاد به صورت تخصصی ، ساخته و عرضه شد ، دارویی به نام دی استیل مرفین یا هرویین بود که در سال 1896 توسط کمپانی داروسازی بایر آلمان ساخته شد . در قرن 18 و 19 میلادی ، در اروپا استفاده از تریاک برای درمان بعضی از بیماری ها مرسوم بود . در آن زمان ، عمدتاً به دلیل بیماری های ناشی از ضعف سیستم های بهداشتی و فاظلاب ، بیماری های عفونی در شهرهای بزرگ اروپایی مثل لندن ، شیوع زیادی داشت و استفاده از تریاک برای درمان این بیماری ها رواج داشت . در نتیجه این امر ، اعتیاد به تریاک نیز گسترش می یافت و کس نمی دانست برای درمان این وابستگی چه باید کرد .

بقييه مطلب رادراينجا بخوانيد:

ادامه نوشته

فراخوان دومين نمايشگاه عكس كودك كنگرخ60

دومین نمایشگاه عکس کودک کنگره 60، همزمان با چهاردهمین سالگرد تاسیس کنگره 60 و همزمانی با عید سعید غدیرخم مورخ 24/8/90 در نمایندگی شادآباد برگزار میگردد.


بدینوسیله به اطلاع تصویرگران و علاقمندان به رشته عکاسی می رساند حداکثر تا تاریخ 20/8/90 نسبت به ارسال عکسهای مورد نظر اقدام بفرمایید.
شرایط شرکت در مسابقه:
1-ارسال حداکثر 2 قطعه عکس
2-وضوح تصویر حداقل 200 پیکسل به صورت فایل JPEG  .
3-حداکثر سن سوژه های مورد نظر (کودکان) تا سن 10 سال .
4-عکسهای ارسالی خود را به صورت سی دی به واحد نشریات نمایندگی آکادمی یا شادآباد تحویل نمایید.
قابل ذکر است که از بین آثار ارسالی 14 قطعه عکس به عنوان عکسهای برگزیده انتخاب و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

منبع- کنگره 60

آرم جمعيت احياي انساني كنگره60

باسلام لطفاً برداشت خود از اين آرم رابراي ماارسال كنيد.

بياييد اين آتش ويرانگررامهاركنيم يعني چه وچه افرادي شامل اين جمله ميگردند.؟

جنايتي هولناك و كاملاً متفاوت براثر استفاده از شيشه

باسلام خدمت شما خوانندگان گرامي

ضمن پوزش ازشما سروران عزيز علت درج اين مطلب فقط به خاطر توجه وآگاهي رسانيدن به تمامي بازديدكنندگان درخصوص خطرات وعوارض مصرف مخدر كثيف شيشه ميباشد.اين حقير پس از اطلاع از اين مطلب وديدن فيلم اين جنايت هولناك كاملاً متاثر شده وحدود 30دقيقه گريه كردم كه چرا  آينده اين بچه ها توسط به اصطلاح پدرشان اينگونه تباه ميگردد.

خدايا ماراازدست بزرگترين دشمن خودمان كه همان جهل وناداني ماست نجات بده.

درضمن آن دسته از بازديدكنندگان اين مطلب كه روحيه لطيفي دارند بهتره اين مطلب رونخونند.

ادامه مطلب رادر اينجا بخوانيد.

ادامه نوشته

مصرف شيشه ازترياك پيشي گرفت

دبیر بیست و هشتمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: مصرف شیشه در ایران نسبت به تریاک و حشیش پیشی گرفته است و جوانان با تصور اینکه این ماده شوم اعتیادآور نیست به دام آن می افتند.این افراد روانپریش می‌شوند.

وی با اشاره به علائم مصرف شیشه گفت: در بدبینی، هذیان فرد می‌کند که بر علیه او توطئه می‌شود و توهم یعنی اینکه فرد در ۵ حس بدن خود بدون عامل محرک چیزهایی حس می‌کند از مهمترین علائم مصرف شیشه است.


مظاهری یادآور شد: مصرف شیشه سرعت عملکرد فرد را زیاد، خواب را کم و فرد را خوشحال و شاد می‌کند و این توهم را در فرد ایجاد می‌کند که دیگران مانند موم در دستش هستند اما بسیار راحت به اعتیاد دچار می‌شوند.


وی افزود: از باورهای غلط این است که مواد صنعتی اعتیاد‌آور نیستند و به اصطلاح خودشان "عمل ندارند".


مظاهری یادآور شد: در بسیاری از موارد دیده شده است با اولین مصرف شیشه فرد به آن معتاد شده است اما باید در نهایت در نظر داشت معتادان به شیشه قابل درمان هستند ولی معمولاً معتاد خودش به دنبال درمان نمی‌رود و با خود می‌گوید من هر موقع بخواهم می‌توانم ترک کنم در حالی که نمی‌توانم.


وی گفت: طبق آمار فرمانده نیروی انتظامی مصرف شیشه در ایران در حال حاضر نسبت به مصرف تریاک، حشیش و هروئین پیشی گرفته است.


مظاهری با بیان اینکه خوشبختانه با ماده محرک جدیدی هنوز روبه‌رو نیستیم گفت: اگر عرضه کم شود تقاضا نیز کم می‌شود در حال حاضر نیروی انتظامی فعالیت خود را دارند اما به دلیل همسایگی با افغانستان که ۸۰ درصد بودجه کشورش از کشت و توزیع مواد مخدر تامین می‌شود متاسفانه در حال اعتیاد فرزندان خود است.


وی گفت: متاسفانه در حال حاضر مواد مخدر صنعتی مثل شیشه در بسیاری از محلات، پارک‌ها و حتی در مواردی سوپر‌مارکت‌ها توزیع می‌شود.


مظاهری یادآور شد: ازدواج‌های صحیح، روابط مناسب بین والدین و فرزندان به خصوص روابط بین پدر و پسر می‌تواند در کاهش بروز اعتیاد مؤثر باشند معمولاً پدرها نمی‌توانند بلوغ‌ پسرها را باور کنند لذا پدر فکر می‌کند پسرش سرکشی می‌کند و همین موضوع شروع اختلاف پدر و پسر را موجب می‌شود. عامل دیگر ابتلا به شیشه مسائل اقتصادی است. چون معمولاً پدر در خانواده باید از ۷ صبح تا ۸ شب کار کند

فرستاده شده توسط مسافر حميدرضا

رهرو آنست که ره به عشق می پیماید و خستگی نمی شناسد و در پیج و خم و تاریک و روشن دنیا کلام مولا را چراغ راه می نماید .

وبلاگ تخصصی راهنمایان و کمک راهنمایان درمان اعتیاد

اولین وبلاگ تخصصی راهنمایان و کمک راهنمایان کنگره 60 آغاز به کار نموده است، این وبلاگ به منظور ایجاد یک ارتباط سازنده و هماهنگی بیشتر میان کمک راهنمایان راه اندازی شده است، اخبار ،اطلاعیه های ضروری و آخرین تغییر و تحولات از طریق این وبلاگ به نظر کمک راهنمایان و راهنمایان عزیز خواهد رسید، این وبلاگ زیر نظر دیده بان رابط کمک راهنمایان آقای رضا ترابخانی اداره میشود. و آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان برای خدمت رسانی و تعالی جایگاه مقدس راهنمایی درمان اعتیاد خواد بود.

بزودی نتایج آزمون سراسری کمک راهنمایی در این وبلاگ انتشار خواهد یافت .

http://rahnamac60.blogfa.com/

شربت تریاک با تشخیص پزشکان برای گروه هدف تجویز می‌شود


مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان، شربت تریاک در کلیه دانشگاه‌ها موجود و براساس تشخیص پزشک برای گروه هدف خاص خود تجویز می‌شود.

 


به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، محمدباقر صابری زفرقندی مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص آخرین وضعیت شربت تریاک در کشور گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و در مان شربت تریاک در کلیه دانشگاه ها موجود و بر اساس تشخیص پزشکان برای گروه هدف خاص خود تجویز می شود.

وی با اشاره به این مطلب که اداره کل درمان ستاد در حوزه اجرایی ورود پیدا نخواهد کرد، گفت: در حال حاضر دستگاه‌هایی که مسوول امر درمان هستند، اقدامات اجرایی‌شان را در حوزه توسعه خدمات درمانی، ایجاد و تنوع این خدمات در کنار درمان‌های مبتنی بر شهود علمی انجام می‌دهند و امروز ادعا می‌کنیم در سراسر کشور دسترسی به خدمات درمان اعتیاد ممکن شده است.

زفرقندی درباره مراکز درمان غیر محاز در کشور گفت: در بازنگری قانون مبارزه با مواد مخدر اتفاق خوبی که افتاد ،در ماده 15 قانون مقرر شد مراکز کجاز درمان و کاهش آسیب تعریف شود که بر این اساس 11 نوع مرکز مجاز تعریف شد که هرکدام مدلهای مختلفی از درمان را ارائه می دهد.

وی در ادامه افزود: هر مرکزی که خارج از آئین نامه ماده 15 عمل کند تخلف کرده و با آنها برخورد می شود.

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در این آئیین نامه، مرجع تدوین دستورالعمل ،نحوه راه اندازی و بهره برداری از مراکز ترک اعتیاد به تیم مشخص شده واگذار شد، تاکید کرد: خارج از این دستور العمل هر دستگاه و سازمانی دستورالعمل دیگری صادر کنند، غیر قانونی است.

 منبع:خبرگزاری برنا پنجشنبه، ۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳:۰۲
 

تقديم به استادارجمندم جناب آقاي محبت.

*آنانکه باافکاری پاک و فطرتی زیبا در قلب دیگران جای دارند*

*هرگز هراسی از فراموش شدن ندارند چون همیشه جاودانند.*

دستور جلسه این هفته : وادی دوم و تاثیر آن روی من

بسم الله الرحمن الرحیم
دستور جلسه این هفته : وادی دوم و تاثیر آن روی من


هیچ مخلوقی ، جهت بیهودگی ، قدم به حیات نمی نهد ، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم ، حتی اگرخود به هیچ فکر کنیم. 
 
در وادی اول ، آموختیم که با تفکر ساختارها آغاز می شود . بدون تفکر ، آنچه هست رو به زوال می رود . آموختیم که باید تفکر کنیم ، درست فکر کنیم، قبل از هر  انجامی ، به انجام و چگونگی  انجام فکر کنیم ، سعی کنیم به خیلی چیز ها فکر نکیم ، آموختیم  که تفکر  یک حرکت درونی است که ترسیم کننده رفتارهای بیرونی است . تفکر ، حرکت از یک نقطه مجهول به یک نقطه معلوم است برای اینکه مجهول به معلوم تبدیل شود .تفکر مثبت ، رفتار مثبت  و رویداد مثبت و تفکر منفی ، رفتار منفی ، حال بد و اتفاقات بد را به دنبال خواهد داشت .آموختیم که تفکر ، آغاز خلق است و هر رویداد ، اتفاق و یا هر وضعیتی در زندگی ما بوجود می آید و خلق می شود ، نقطه آغاز آن ، از تفکر ما بوده است .


و اما وادی دوم : هیچ مخلوقی ، جهت بیهودگی ، قدم به حیات نمی نهد ، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم ، حتی اگرخود به هیچ فکر کنیم. 

زمانی که مصرف کننده مواد مخدر ، برای شروع درمان و آغاز سفر اول ، به وادی اول می رسد و به آن عمل می کند ، وقتی فکر می کند به خودش  و کارهایی که انجام داده و تخریب هایی که به وجود آورده  ، چه موقعیت ها و چه فرصت هایی را از دست داده ، چه ضربات سهمگینی به خود و اطرافیان خود وارد کرده است ، چه آسیب هایی در جسم خود به وجود آورده ، زمانی که فکر می کند  که چه راه سخت و طولانی  را باید برای رسیدن به درمان اعتیاد و جبران تخریب ها طی نماید و در پیش روی دارد ، در مقابل این هجمه ، ممکن است ضعف و ناامیدی بر او مستولی شود . به دنبال نا امیدی ، احساس پوچی به او دست می دهد ، از خودش و هستی و حتی از خداوند گله و شکایت دارد . اصولاً ، حرکت در مسیر ضد ارزشها و روی آوردن به مسائل منفی و مخرب و خارج شدن از صراط مستقیم ، ایجاد حس منفی می نماید ، مانند احساس ناامیدی و پوچی. این احساسات خاص زمانی است که انسان از مسیر صحیح زندگی خارج شده است .

ادامه مطلب را دراينجا بخوانيد

www.c60.ir

ادامه نوشته

حرف دل

بنام الله قدرت مطلق

سلام دوستان حسين هستم يك مسافر

امروز به معناي واقعي طعم شيرين فرمانبرداري رو چشيدم

ديروز مطابق معمول هرهفته توي پارك لژيون ما برگزار شد بااين كه هواسرد بود ولي بچه هابا اشتياق فراوان منتظر حضور استاد محبت بودند به محض اينكه ايشان وارد جلسه شدند حس سرما ازبين رفت وگرماي خاصي كلاس روگرفت اول اون بچه هايي كه وقت گرفتن پله جديدشون بود دفتر مشقهاشون روبه پدر دادندومن هم طبق معمول سريع روانويسم روازجيبمدر
آوردم وبه پدر دادم تابااون به بچه ها سرمشق ويا فرمان بده.

بعدش جلسه براي گفت وشنودباز بود وپدر به داريوش گفت شروع كن .توي پارك معمولاً پدر

آغاز كننده جلسه بود ولي اين دفعه اول بچه ها حرف زدند وپدر گوش دادمن نفر چهارم بودم كه شروع به صحبت كردم ودر خصوص مقاله آقاي خدامي كه همسفرم دراختيار قرارداده بود صحبت كردم وخودم اعتراف كردم تا به حال فرمانبردار خوبي نبودم نه براي خداو نه براي خودم

بعداز صحبتهاي من احساس كردم پدربايك ديد ديگه به من نگاه ميكنه وبه واقع اون مسائلي كه باعث ميشد من توي اين راه فرمانبردارخوبي نباشم روشكافت تابه اصل موضوع رسيد اون وقت گفت (برشما واجب وضروري است كه ازنقطه سخن به عمل حركت كنيد)

پدر اكثراً اين پيام روميخوند اما ديروز توي پارك وقتي اين حرف وزد پشتم لرزيد .اشك توچشمام جمع شد همون جا تصوير خراب زندگي كه خودم ساخته بودم آمد جلوي جشممام وپسر وهمسرم كه با حماقتهاي خودم  حق زندگي كردن روازشون گرفته بودم پيش چشمم آمدند.

ديروز اصلاً من از پارك كه آمدم بيرون حال عجيبي داشتم ووقتي به خانه رسيدم احساس ميكردم يك چيزي عوض شده وزندگي كه ساعتي قبل برام دشوار سخت وناراحت كننده بود العان چقدر قشنگ شده

هنوزهم با گذشت يك روز ازاين موضوع علت اصلي اين مطلب رونفهميدم فقط ميدونم كه ازهرروز خيلي بهترم حال عجيبي دارم واين حس وهواروبه وضوح توچشماي همسفرم ديدم.

برام دعا كنيد كه بتونم به معناي واقعي فرمانبردار خوبي بشم تا بتونم فرمانده خوبي براي شهر وجودي خودم بشم وكنترل اون روبه دست خودم بگيرم .

ازاينكه به حرفهام گوش دادين متشكرم وآرزوي ميكنم هيچ انساني دراين دنيا فرمانبردارشيطان نباشه ......

هم موسم بهار طرب خیزبگذرد هم فصل ناملایم پائیز بگذرد
گرناملایمی به توکرد از قضا خودرا مساز رنجه که این نیز بگذرد

عكس روز!

                       عبور از منطقه 60درجه

                      ياعبور ازمنطقه اعتياد

به نام او که هرچه دارم از اوست

    از فرمان برداری تا فرماندهی

سلام دوستان     

من این حکایت بنویسم تو خود حدیث مفصل  بخوان از فرمان برداری تا فرماندهی .

روزی پیرمردی ژنده پوش از کوچه ای می گذشت به میان کوچه رسیده بود که ناگهان کودکی بازیگوش از بام خانه ای افتاد مردم داخل کوچه نگران خیره به بالا نگاه می کردند .

پیرمرد ژنده پوش به آسمان نگاهی کرد وچیزی گفت : در کمال ناباوری مردم کودک میان  آسمان وزمین ماند. همه گفتند این مرد جادوگر است. چطور این کار را کردی؟

پیرمرد گفت: چیز دور از ذهنی نیست. همه عمرم هر چه خداوند فرمودند من اطاعت کردم و بندگی او را کردم و فرمانهای خدا را کامل اجابت کردم . اکنون من از خدا خواستم که کودک را نگه دارد .

وخدا خواسته ی مرا اجابت کرد. یعنی از فرما نبرداری تا فرما ندهی.

پس خوب فرمان ببریم تا فرمانده خوبی بشویم.   انشا الله.

انواع نفس

نفس آدمی (حقیقت و روح و بعد مجرد) دارای شؤون و مراتبی است. پایین‏ترین مرتبه آن، نفس اماره بالسوء است که مربوط به حالت نقص نفس و مرحله‏ای است که انسان از درون میل به کج‏روی و افراط و تفریط در امور زندگی و گرایش به بدی و شرور دارد و از خیر وحالت تعادل در انتخاب و گرایش منحرف می‏شود.
مرتبه دوم نفس - که مربوط به نفوس در حال کمال و خودساخته است - نفس لوامه می‏باشد. نفس آدمی در این مرحله، بیشتر میل به خیر و نیکی و اعتدال دارد و چنانچه انسان احیانا دچار انحراف، بدی و افراط و تفریط شود، از درون او را ملامت و سرزنش می‏کند تا دوباره او را به طرف اعتدال و خیر وادار نماید.
مرتبه سوم نفس (مرحله کمال نفس آدمی) نفس مطمئنه است. انسان با رسیدن به نفس مطمئنه، کمال و سعادت و آرامش حقیقی زندگی خود را پیدا می‏کند و صاحب نفس راضیه و مرضیه می‏شود؛ یعنی، هم او از خدا راضی می‏گردد و هم حق‏تعالی از او رضایت دارد.
از این بیان استفاده می‏شود که مرحله ضعف نفس، مربوط به نفس اماره است؛ زیرا در این مرتبه نفس آدمی، کاملاً مقهور غرایز، شهوات و هواهای نفسانی است و به صورت افسارگسیخته، خود را از حکم عقل و فطرت رها نموده است.
صاحب نفس اماره، امور زندگی خود را منطبق با حکم عقل سلیم و فطرت الهی انتخاب نمی‏کند؛ زیرا اراده او در مقابل خواسته‏های غریزی و هواهای نفسانی بسیار ضعیف است و در واقع حالت انفعالی دارد.
حالت قوت نفس هم مربوط به انسانی است که با تقویت عقل و فطرت در خویشتن و مبارزه با افراط و تفریط، نفس خود را از اسارت نفس اماره رهانیده و عنان اختیار امور زندگی و انتخاب خویش را به عقل خویش سپرده است و زندگی کاملاً معقول و مشروعیدارد.
این انسان، طالب کمال بوده و امید است با وصول به نفس مطمئنه، به نهایت کمال و سعادت نفس انسانی، بار یابد و حیات و عاقبت مطمئن و آرامی بیابد.
با توجه به مطالب گذشته، روشن می‏شود که وقتی در کتاب‏های اخلاقی سخن از مبارزه با نفس مطرح می‏شود، مراد مبارزه با حالت نقص و ضعف نفس در مقابل غرایز و افراط و تفریط در شهوات است (نه با خود نفس و کمالات آن). مبارزه‏ای که نه تنها موجب ضعف بیشترنفس نمی‏شود؛ بلکه برای تقویت و ایجاد تعادل و قدرت انتخاب صحیح ضرورت دارد.
هواهای نفسانی، در واقع خواسته‏های غیرعقلایی و برخاسته از حالت افراط و تفریط در غرایز و شهوات نفس است؛ خواسته‏هایی که موجبات نقص اراده و انتخاب در آدمی را فراهم کرده و اختیار زندگی را از دست او خارج می‏سازد.

قتل دودوست درپي مصرف شيشه وكراك

شرق: مردي كه دو دوستش را در پي مصرف شيشه به قتل رسانده‌ است در جلسه محاكمه‌اش جزييات اين دو جنايت را توضيح داد.

متهم 45 ساله در دفاعياتش مدعي شد، روز حادثه ساعت‌ها شيشه، كراك و ترياك مصرف كرده‌بود و زمان قتل، حالت عادي نداشت.

در ابتداي جلسه محاكمه، نماينده ‌دادستان تهران در جايگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه 113 دادگاه كيفر‌ي استان تهران گفت: ايرج دو سال قبل دو دوست خود به نام‌هاي هاشم و هادي را به قتل رساند. اين متهم در پي درگيري لفظي كه با مقتولان داشت به آنها حمله كرد و باعث مرگ‌شان شد. اين پرونده با شكايت همزمان خانواده دو مقتول تشكيل شد.

اين دو خانواده به پليس گفتند، فرزندان‌شان به‌طور ناگهاني گم شده‌اند. بررسي‌هاي پليس ورامين در اين خصوص آغاز شد و دوستان و آشنايان اين دو مفقودي مورد بازجويي قرار گرفتند. در جريان اين تحقيقات، همسر ايرج گفت، شوهرش مدتي قبل در حالي‌كه دستش زخمي بود به خانه آمد اما علت آن را نگفت. زماني كه ايرج مورد بازجويي قرار گرفت مدعي شد، دستش حين كار با تراكتور زخمي شده‌ بود. در ادامه شاهدي پيدا شد كه همه چيز را تغيير داد.

اين شاهد گفت روز گم شدن دو مرد آنها را با ايرج ديده ‌است. وقتي ايرج دوباره مورد بازجويي قرار گرفت، گفت كه دو دوستش را كشته ‌است. اين مرد محل اختفاي اجساد را هم نشان داد و گفت اول هاشم را زدم بعد هادي رسيد و اعتراض كرد و پيشنهاد داد هاشم را به بيمارستان برسانيم، من هم قبول كردم و وقتي سوار وانت شديم و چند كيلومتر رفتيم، هاشم فوت شد و هادي به من حمله كرد و من او را هم كشتم و اجسادشان را مخفي كردم.

سيدرضايي ادامه داد: در اين قتل، ايرج ابتدا هاشم را با ضربات چاقو كشته و بعد هادي را به قتل رسانده و اجساد آنها را مخفي كرده ‌است. زماني كه جسد هاشم پيدا شد حيوانات جسد او را خورده ‌بودند اما بررسي‌هاي پزشكي قانوني ثابت كرد جنازه متعلق به هاشم است. همچنين جسد هادي هم از داخل يك چاه بيرون كشيده ‌شد. نماينده دادستان تهران در پايان با توجه به مدارك موجود در پرونده براي متهم درخواست صدور حكم قانوني كرد.

در ادامه اولياي‌دم مقتولان در جايگاه حاضر و هر دو خانواده خواستار قصاص متهم شدند. سپس ايرج در جايگاه حاضر شد. او كه سوابق متعددي در سرقت دارد گفت: اتهام قتل را قبول دارم. من دوستانم را كشتم اما اصلا نمي‌دانم آن روز چه اتفاقي افتاد. روز حادثه همسر و فرزندانم خانه نبودند و من هم داشتم آماده مي‌شدم تا براي كار بيرون بروم. هاشم آمد. او با چوب به من حمله كرد و فحش داد من هم عصباني شدم و او را زدم. اول با لوله زدمش، بعد وقتي چاقو كشيد، چاقو را از او گرفتم و چندين ضربه به او وارد كردم.

هاشم خون‌آلود روي زمين افتاده‌ بود كه هادي رسيد و به من گفت چرا اين كار را كردي. مي‌خواست به برادر هاشم خبر دهد تا او را به بيمارستان برسانيم كه من اجازه ندادم و گفتم خودمان او را مي‌بريم اما بعد با هادي درگير شدم و او را هم زدم.

ضربات زياد بود با اين حال هادي به من كمك كرد تا هاشم را پشت وانت گذاشتيم، چند كيلومتر رفته ‌بوديم كه هادي گفت هاشم مرده ‌است چند دقيقه بعد خود هادي هم فوت شد و من هم اجساد را مخفي كردم.

در اين هنگام نماينده‌ دادستان تهران خطاب به متهم گفت: تو خودت در بازجويي‌ها گفته‌اي هادي را در ماشين به قتل رساندي. تو گفته‌اي كه وقتي هاشم جان باخت، هادي به شيشه ماشين كوبيد، من ايستادم، او عصبي شد و به من حمله كرد، من هم با سنگ و چاقو او را زدم و هادي هم فوت شد و من جسدها را به جوي آب و چاه انداختم. نماينده دادستان ادامه داد: «به چه دليل حالا ادعا مي‌كني مقتول دوم را هم در خانه زدي؟»

متهم جواب داد: من به ياد ندارم چه گفته‌ام اما فكر مي‌كنم اشتباه كردم. من از صبح مواد مصرف كرده‌ بودم چون زن و فرزندم در خانه نبودند آن روز ساعت‌ها كراك، و شيشه و ترياك كشيده‌ بودم و چيزي يادم نمانده‌ است. بعد از متهم، وكيل مدافع او در جايگاه حاضر شد او گفت: متهم به هر دو فقره قتل اعتراف كرده است بنابراين دفاعي در اين زمينه نمي‌توانم از او بكنم اما با توجه به اينكه متهم زمان قتل، شيشه مصرف كرده بود درخواست دارم پزشكي قانوني در مورد اينكه او زمان قتل در حالت عادي بوده يا نه دوباره تحقيق ‌كند.

در پايان متهم يك‌بار ديگر براي بيان آخرين دفاع در جايگاه حاضر شد او گفت: من و هاشم مثل برادر بودم همديگر را دوست داشتيم هر چند وقت يك‌بار با هم دعوا مي‌كرديم بعد هاشم از من عذرخواهي مي‌كرد. او مثل يك برادر زماني كه مي‌خواستم دخترم را شوهر بدهم به من كمك كرد و جهيزيه تهيه كرديم. از اولياي‌دم هادي و هاشم عذرخواهي مي‌كنم. در زندان عذاب وجدان دارم و حالم خوب نيست و كابوس مي‌بينم و درخواست دارم من را ببخشند.

بنا بر اين گزارش، در پايان هيات قضات براي تصميم‌گيري وارد شور شدند.