دستور جلسه این هفته : جهانبینی ورزشی ؛ برای چه ورزش می کنم ؟


دستور جلسه این هفته : جهانبینی ورزشی ؛ برای چه ورزش می کنم ؟


موضوع درمان کامل و قطعی اعتیاد ، برای اولین بار در سطح جهانی ، توسط کنگره 60 مطرح گردیده است . بسیاری از متخصصین و فعالان حوزه اعتیاد در دنیا ، هنوز هم اعتقادی به درمان قطعی و کامل اعتیاد ندارند .
البته تا حدی حق دارند ، زیرا نظریات ارایه شده و تشخیص ثبت شده متخصصین نسبت به بیماری اعتیاد، در کتاب های مرجع ، اشتباه بوده است ؛ به همین دلیل و تشخیص اشتباه در آسیب های بیماری اعتیاد و مکانیسم ایجاد آسیب ها ، رویکردهای درمانی نیز بالتبع بر مبنای تئوری های غیر علمی طرح ریزی گردیده و در نتیجه شکست های پی درپی در این زمینه ، باعث شکلگیری این باور گردیده که اعتیاد درمان ندارد .


مهندس حسین دژاکام ، مبتکر و طراح متد و پروتکل DST ، نویسنده کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و بنیان کنگره 60 ، بر اساس تشخیص صحیح از آسیب های بیماری اعتیاد توانستند برای اولین بار صورت مسئله اعتیاد را تشریح نمایند و بر همین اساس متد DST را طراحی و به اجرا بگذارند .


از زمان به کارگیری این متد ، تاکنون هزاران نفر توانسته اند با بکارگیری این متد و استفاده از داروی اپیوم یا اپیوم تینکچر( OT )  به درمان کامل و قطعی اعتیاد برسند و برای همیشه این دفتر را در زندگی خود ببندند .
کنگره 60 در کنار پروتکل DST ، و داروی قدرتمند OT ( شربت تریاک ) از ابزار یگری نیز در رسیدن به تعادل حداکثر در درمان اعتیاد ، استفاده می نماید و آن ، ورزش می باشد .


 این به این معنا نیست که کنگره 60 اعتیاد را با ورزش درمان می کند ، خیر،  کنگره 60 چنین دیدگاهی ندارد .


کنگره 60 معتقد است ، ورزش مکل درمان اعتیاد است .


ادامه نوشته

از هر 5 نفری که فوت می شوند، 3 نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست داده اند،

چهارشنبه مورخ 22/09/1391 شانزدهمین جلسه از دور چهل و پنجم سری کارگاههای آموزش جهانبینی کنگره 60 با نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و استادی آقای دکتر آرش حسینی و دبیری خانم مریم رضایی با دستور جلسه "سیگار" رأس ساعت 14:30 آغاز به کار نمود.

 
سخنان استاد:
 
من از جناب مهندس دژاکام استاد خود و حضور تمام عزیزان که وقت خود را در اختیار من گذاشتید سپاسگزارم.
 
من می خواهم در مورد سیگار صحبت کنم اما در مورد روش های ترک و درمان آن توضیحی ندارم و تنها در مورد مضرات آن و تصورات مردم نسبت به سیگار بحث می کنم، امید است تا دریچه ای از آگاهی باشد برای کسانی که قصد دارند سیگار خود را کنار بگذارند.
 
تنها بیماری که قابل پیشگیری بوده و می توان به آن مبتلا نشد، بیماری هایی است که بر اثر سیگار به وجود می آیند. ترک سیگار موجب بهبود و کیفیت زندگی افراد می شود، اکثر افراد تصورشان بر این است که سیگار برای آنها ضرری ندارد و این مسئله در نوجوانان و جوانان بسیار شیوع دارد چرا که آنها تصور نمی کنند به امراض سیگار مبتلا شوند.
 
ما همیشه افراد سیگاری سالم را می بینیم و افرادی که بر اثر سیگار بیمار می شوند را نمی بینیم، چرا که این افراد یا در بیمارستان ها بستری هستند و یا جان خود را از دست داده اند.
 
کشیدن هر نخ سیگار، یک میلی گرم نیکوتین به بدن انسان وارد می کند، هر سیگار حاوی 20 میلی گرم نیکوتین بوده که بر اثر کشیدن آن یک میلی گرم نیکوتین وارد بدن انسان می شود و اثرات متفاوتی در بدن او دارد.
 
60 میلی گرم نیکوتین در بدن انسان ایجاد مسمومیت می نماید، اگر فرد تعداد سیگاری که می کشد 60 میلی گرم باشد یا تزریق60 میلی گرم نیکوتین استخراج شده داشته باشد، در همان لحظه خواهد مرد. در نتیجه میزان 40 میلی گرم نیکوتین به بالا عوارض بسیار شدیدی در فرد خواهد داشت.
 
کسانی که بین 1 تا 14 نخ سیگار در روز می کشند، تقریبأ 8 برابر افراد دیگر به بیماری هایی مانند سرطان ریه دچار می شوند. اگر این میزان بالاتر رود به صورت تصاعدی احتمال به وجود آمدن آن نیز بیشتر می شود.
 
در سال 2000 حدود پنج میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار در دنیا فوت شدند، اگر این مقدار را بخواهیم به عدد تبدیل کرده و یا بخواهیم این مقدار را ملموس کنیم، جمعیت چند کشور عربی را در بر می گیرد.
لطفاً بقیه مطلب وتصاویر رادرادامه دنبال کنید

ادامه نوشته

همسفر بودن رابیاموزیم

واژه همسفر در بسیاری از کتب، مقالات و نوشتارها به کار رفته است اما در هر مقاله و یا جمله می تواند معنی خاص خود را داشته باشد، همسفر در اینجا یعنی همراه در سفر زندگی بودن.
 
زندگی ما انسانها دفتری است سرشار از خاطره های خوب و بد، ما همراهان هم در سختی ها و راحتی های آن هستیم. همراهی که با عشق و علاقه، همکاری، همدلی و همیاری و هماهنگی همه جانبه معنوی و مادی ممکن می شود و معنی می یابد.
 
شاید در یک سفر همراه سفرمان به راحتی قادر به تشخیص شرایط و وضعیت خوب و بد نباشد اینجاست که توانمندی در تشخیص شرایط و داشتن آگاهی از خطرات احتمالی مسیر اهمیت می یابد. یکی از خطرات احتمالی راه زندگی برای همراهان یک سفر افتادن در بیراهه مواد مخدر است. این گونه مسافران نیازمند همراهی صادقانه اما بدون دخالت مستقیم هستند، همسفران این راه نیازمند دانش برای یافتن راه از بیراهه هستند.
 
همسفران عزیز در کار تیپر مواد مسافر خود نباید هیچ گونه دخالتی داشته باشند، زیرا مثل این است که کودک یا دانش آموز ما به مدرسه برود و در دروس ارائه شده توسط معلم و نحوه تدریس آموزگار دخالت نمائیم، بدهی است آن کودک یا دانش آموز دچار اختلال در درس خواندن و حتی ترک تحصیل شود.
 
دخالت در کار مسافر نیز می تواند پیامدهایی مانند ترک محیط درمان یا برگشت به بیراهه مواد مخدر را به دنبال داشته باشد، نظارت بدون دخالت در فرایند سفر امری ضروری برای پیشرفت درست کار است، همسفر بودن و هم هدف بودن ابدأ به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست، یک همسفر باید در مقابل سختی های سفر تحمل و شکیبایی و صبر پیشه کند.
 

ادامه نوشته

وادی چهارم در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن ، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن .

وادی چهارم
در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن ، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن .


در اين وادي ما با مطالب پر اهميت و سرنوشت سازي مواجه مي شويم، چون قدر مسلم برداشت و نگرش ما از نيروي مافوق يا نيروي نظام دهنده كل هستي يا خداوند ويا هرچه ما تصور مي كنيم درست و ناصواب بوده است . به دليل آنكه اگر ما آن نيرو را مي شناختيم هرگز اينگونه رفتار نمي كرديم و زندگي خود را با اعتياد به طرف نابودي سوق نمي داديم .


اكنون كه مي خواهيم اين نيروي مافوق را بشناسيم و به آن متكي باشيم بهتر و شايسته است شناختي واقعي به آن پيدا نمائيم چون ما اكثراً انسانهاي افراطي بوده ايم و بدون تفكر و اغلب احساسي يك مسئله را مردود ميدانيم و چشم بسته آنرا رد مي كنيم و يا احساسي و چشم بسته آنرا مي پذيريم و اين مسئله هميشه براي ما مشكل ايجاد مي نمايد .


اين نيروي مافوق و نظام دهنده هستي آنقدر عظيم و بزرگ است كه اكثراً ما آنرا در خود احساس ميكنيم و براي شناخت بهتر آن بايستي اول نگاهي به درون خود بياندازيم . چون اگر روزي بتوانيم خود را بشناسيم بدون ترديد آن نيرو را خواهيم شناخت آنگاه ما ديگر نميتوانيم انساني مثل دوران اعتياد خود باشيم . بنابراين دراين وادي سعي خواهيم كرد خودمان يا انسان را تا حدودي بشكافيم .


لطفاً بقیه مطلب رادرادامه بخوانید

ادامه نوشته

این ۶ مخدر در ایران پرطرفدار ترند

فارس نوشت:

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تریاک، شیره، کراک، هروئین، حشیش و شیشه را به ترتیب پر مصرفترین مواد مخدر و روانگردان در کشور اعلام و نسبت به شیوع ناگهانی ایدز به علت مصرف افسارگسیخته شیشه درکشور هشدار داد.

طاها طاهری گفت: طی برنامه چهارم و پنجم توسعه اعتیاد تزریقی در زندان‌ها مهار شده است و این به واسطه سیاست‌های کاهش آسیبی بوده که انجام گرفته است خصوصاً در حوزه ایدز و معتادان تزریقی به وضعیت قابل قبولی از نظر مهار اعتیاد تزریقی و انتقال ایدز از این روش رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: پدیده جدیدی در حال شکل‌گیری است که ما نسبت به آن هشدار می‌دهیم، این هشدار مربوط به مصرف افسارگسیخته شیشه است که باعث راه افتادن موج سوم ایدز و رفتارهای مخاطره‌ آمیز جنسی می‌شود.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر از این منظر توجه خود را به اقدامات آموزشی معطوف کرده است. باید خانواده‌ها توجه کنند معتادی که شیشه مصرف می‌کند فقط یک معتاد روانی نیست. در این زمینه فقط افزایش آگاهی چاره‌ ساز است و با رفتارهای اخلاقی، پرهیزی، حیایی و ملاحظات معنوی کارساز نیست باید وزارت بهداشت به میدان بیاید و با جرئت مسئله را حل کند.

طاهری گفت: در موج سوم ایدز نمی‌توان گفت به خاطر حرمت‌های اخلاقی مسائل را به مردم نگوییم بلکه باید آموزش‌ها شفاف داده شود و مداخلات مؤثر انجام گیرد تا کنترل و مهار این پدیده انجام پذیرد.

طاهری در مورد اینکه گفته می‌شود در زندان‌ها به راحتی دسترسی به مواد مخدر گفت: در هر زندانی مواد مخدر وجود دارد ولی این طور نیست که همه زندانیان ما مواد مصرف کنند اما در حوزه اعتیاد تزریقی از طریق کلینیک‌های مثلثی توانسته‌ایم آن را مهار کنیم. ما بر اساس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر معتاد را به صرف اینکه معتاد است به زندان نمی‌بریم بلکه مراکز دیگری برای آنها طراحی کرده‌ایم.

وی در مورد میزان مصرف شیشه در کشور گفت: مصرف شیشه متأسفانه در بین معتادان چند گانه سوز شده است یعنی معتادی که هروئین یا کراک می‌کشد به طور همزمان شیشه نیز مصرف می‌کند بنابراین این خطر وجود دارد که طول درمان را سخت‌تر کرده و چون معتاد به یک ماده مخدر وابسته نیست مداخلات را سخت‌تر می‌کند.

طاهری در رتبه‌بندی میزان مصرف مواد مخدر در جامعه افزود: به ترتیب تریاک، شیره، کراک، هروئین، حشیش و شیشه در میان مردم مصرف می‌شود و ترس ما اکنون از افزایش مصرف شیشه به دلیل شیوع بالای آن میان جوانان است.

وی گفت: تأثیرات جدی که مصرف شیشه بر جا می‌گذارد قابل مقایسه با سایر مواد نیست.یک معتاد به هروئین یا کراک را می‌توانیم درمان کنیم اما یک معتاد شیشه‌ای درمان نمی‌شود و نگرانی از تبعات آن وجود دارد. اکثر معتادان به شیشه در حال حاضر رفتارهای پرخطر جنایی انجام می‌دهند و این ما را بسیار نگران کرده است.

دستور جلسه این هفته : چگونه شکر گزاری می کنم .

بسم الله الرحمن الرحیم
دستور جلسه این هفته : چگونه شکر گزاری می کنم .

همانگونه که می دانیم ، کنگره 60 برای 52 هفته سال ، 52 دستور جلسه آموزشی برای کارگاه ها و کلاس های خود در نظر گرفته است . هر یک از این موضوعات در سطحی از اهمیت هستند که لازم است به مدت یک هفته در کارگاه های آموزشی خصوصی و عمومی  ، در کلیه نمایندگی ها در مورد آن گفت و شنود و تبادل نظر ، صورت گیرد .


تمام این دستور جلسات ، دارای بار آموزشی خاص خود بوده و مسافران و همسفران کنگره لازم است تا در مورد آن به آگاهی و شناخت لازم برسند و آن را به صورت کاربردی ، در جهت درمان اعتیاد و یا پشتیبانی از درمان اعتیاد مسافر خود ، به اجرا گذارند .


شکرگزاری یکی از همین موضوعات است و شاید یکی از مهمترین ها .در فرهنگ ما و دیگر فرهنگ های ملل ، شکر گزاری دارای اهمیت بوده و در بسیاری از فرهنگ ها، دارای مراسم و آیین مخصوص به خود نیز می باشد .

اولین برداشت از مفهوم شکرگزاری ، تشکر ، سپاس و قدردانی است . اما این سوال مطرح می شود که تشکر و سپاس از چه کسی ؟
شاید اولین جواب به این سوال ، خداوند باشد . خداوندی که نعمت هایی بیشمار به ما داده است . خداوندی که نعمتش را بر ما تمام کرده است . ما را از نیستی و عدم ، به هستی و بودن آورده است . شاید مفهوم آن را ندانیم ؛ اما در جزوه حال خوش ( به قلم مهندس حسین دژاکام ) آمده است که بودن ، بزرگترین نعمت خداوند است .

قدرت مطلق ، جسم ، فیزیک و اندام بسیار پیشرفته ای را به ما داده است . ما تنها موجودی هستیم که به راحتی روی دوپا راه می رویم و بیشترین تعادل فیزیکی را روی دو پا داریم . روی دوپا ، بسیاری ار حرکات آکروباتیک را انجام می دهیم که سایر موجودات نمی توانند . ما تنها موجودی هستیم که می توانیم در یک زمان ،چند کار را با هم انجام دهیم ، راه برویم ، موزیک گوش کنیم ، صحبت کنیم ، چیزی میل کنیم و خیلی کارهای دیگر که سایر موجودات نمی توانند.

تنها موجودی هستیم که قادریم در تمام شرایط آب و هوایی زمین زندگی کنیم ، از سرمای کشنده قطب و روز و شب هایی که ماه ها طول می کشد تا مناطق حاره و استوایی و جنگل های انبوه با گرمای شدید . از حضور در اعماق اقیانوس ها گرفته ، تا زندگی در ایستگاه های فضایی .
ما تنها موجودی هستیم که می توانیم از تمام خوراک ها ، گیاهی و غیر گیاهی استفاده کنیم و شاید هیچ موجودی ، چنین تنوع غذایی نداشته باشد .

انسان ، زیباترین و پیشرفته ترین فیزیک و اندام را در بین جانداران دارد . زیباترین پوست ، زیباترین چشم ، زیباترین صورت و بسیاری زیبایی های منحصر به فرد دیگر .از همه این ها گذشته ، انسان قدرتی ما فوق تمام موجودات دارد و آن ، قدرت و ویژگی خاصی است به نام روح ؛ که فقط به انسان داده شده است . ما دارای قدرت اختیار هستیم که موجودات دیگر ندارند ، ما صاحب تفکر ، اندیشه ، و حس قوی هستیم . ما می توانیم مسیر زندگی خود را هر طور که می خواهیم تغییر دهیم ، در حالیکه موجودات دیگر در یک برنامه از پیش تعیین شده ، زندگی می کنند و نمی توانند آن را تغییر دهند .
این ها خلاصه ای از نعمت ها و امکاناتی که قدرت مطلق در اختیار ما قرار داده است .


شاید معدودی از انسان ها قدر این داشته ها را می دانند و بسیارند انسان هایی که با تفکر و جهانبینی نادرست ، نه تنها قدر این نعمت ها را نمی دانند و سپاسی بابت آن به جای نمی آورند ، بلکه با سرعت تمام در جهت تخریب و نابودی آن حرکت می کنند و بر اساس یک جمله و دیدگاه فوق العاده مخرب  می گویند که جسم را نباید سالم به گور برد .خدا می داند که این جمله و این دیدگاه چقدر شیطانی است .قدرت مطلق ، در طراحی و خلق ما ، انرژی و دقت فوق العاده ای را به کار برده است و به تعبیری ، سنگ تمام گذاشته است ؛ حال ، بقیه تزئینات آن با ماست . ما باید به جسم و داشته های خود اهمیت بدهیم و به آن ها احترام بگذاریم و در بهترین و زیباترین و سالم ترین حالت ممکن نگهداری کنیم . زیرا این ها امانت خداوند است  نزد ما .

 اگر انسان با تمام این زیبایی ها ، در صراط مستقیم نباشد و به طرف ضد ارزش ها حرکت کند ، تمام این زیبایی ها به زشتی تبدیل شده و می شود زشت ترین مخلوق خداوند . رمز زیبایی برای انسان ، بودن در صراط مستقیم و حرکت به سمت ارزش ها و دوری از ضد ارزشهاست .


زمانیکه کسی چیزی به ما بدهد و ببیند که ما برای آن اهمیتی قائل نیستیم و یا خودمان هدیه و یا چیزی به کسی بدهیم و ببینیم که برای آن ارزشی قائل نیست ، چقدر ناراحت می شویم و این برایمان نوعی بی احترامی محسوب می شود و سعی می کنیم دیگر تکرار نکنیم و به آن فرد ، هدیه و یا هر چیز دیگری ندهیم .


قدرت مطلق نیز از از همین زاویه ما را می بیند . برای او بسیار مهم است که ما چگونه با داده های او برخورد می کنیم .
ما باید خوشتیپ ، خوش لباس ، زیبا ، ورزشکار و سالم  باشیم ، اما نه برای تفاخر ، نه برای فخر فروشی به دیگر انسان ها ، بلکه برای ادای احترام و قدر دانی از کسی که آن ها را به ما داده است .


ادامه نوشته

شهر وجودی و فیزیولوژی

مراحل تشکیل ادرار (Urine):
مرحله اول تشکیل ادرار یعنی پالایش پلاسما و تجمع مایع پالایش شده که ادرار اولیه گفته می‌شود در کپسول بومن صورت می‌گیرد. مایع پالایش شده گلومرولی در انسان به میزان 125 میلی‌لیتر در دقیقه و یا حدود 180 لیتر در روز است. هنگامی که این رقم با میزان آب آشامیده مقایسه گردد معلوم می‌شود که بدن می‌بایست سریعا دچار کم آبی شود مگر اینکه قسمت اعظم مایع پالایش شده مجددا به درون جریان خون جذب گردد. جذب مجدد یکی از اعمال مهم نفرون است.

کپسول بومن :
نفرون در انتهای بسته اش پهن شده که آن را کپسول بومن می‌نامند. در کپسول بومن دسته‌ای مویرگ به نام گلومرول وجود دارد که به دیواره کپسول بومن چسبیده است. مجموع کپسول بومن و گلومرول را جسم مالپیگی می‌نامند. پلاسما از دیواره این مویرگها و پس از تک لایه یاخته‌ای بافت پوششی دیواره کپسول بومن عبور کرده و در حفره کپسول تجمع می‌یابد تا جریان خود را در بخشهای مختلف نفرون آغاز کند.

 


ادامه نوشته