حضور مهندس دژاكام در شعبه فشم

باسلام به استحضار ميرساند جناب مهندس دژاكام فردا مورخ90/10/01ميهمان شعبه فشم ميباشند. بدينوسيله ازشماعلاقه مندان دعوت ميگرددتا دراين جلسه شركت فرماييد.
حضور مسافرين عزيز بهمراه همسفران گرامي بلامانع ميباشد.

باسلام به استحضار ميرساند جناب مهندس دژاكام فردا مورخ90/10/01ميهمان شعبه فشم ميباشند. بدينوسيله ازشماعلاقه مندان دعوت ميگرددتا دراين جلسه شركت فرماييد.
حضور مسافرين عزيز بهمراه همسفران گرامي بلامانع ميباشد.

بنام الله قدرت مطلق
سلام دوستان وخوانندگان اين وبلاگ
ديروز درشعبه آكادمي شاهد يك مراسم تولد ديگر بوديم
تولدي كه كمي باديگر مراسم فرق داشت تولديك كمك راهنما وگرفتن جشن آزاد مردي ايشان اما اين مراسم به واقع ياد آور روزهاي تلخ گذشته دردوران اعتياد بود وبه راستي ميتوان گفت آقاي جعفري در چند كلمه تمام خاطرات گذشته من روزنده كرد وپس ازمرور اين خاطرات بود كه من تصميم گرفتم مصمم تراز قبل درراه درمان بيماري اعتياد خودم قدم بردارم .
اينجانب بعنوان دبير اين وبلاگ صميمانه به ايشان تبريك گفته توفيقات روزافزون ايشان راازخداوند منان خواستارم.
بلاسلام خدمت خوانندگان گرامي 
احتراماً به استحضارميرساند همايش وسخنراني جناب آقاي مهندس دژاكام در خصوص درمان بيماري اعتياد فردا صبح در سالن همايشهاي شقايق برگزارميگردد.
منتظر حظور گرم شما بزرگواران ميباشيم .شايان ذكراست مسافران كنگره 60با لباس فرم كنگره (شلواروپيراهن سفيد)درمراسم مذكورحضور پيدا خواهند كرد.
آدرس: خیابان ولیعصر - بالاتر از مسجد بلال روبروی رستوران سوپراستار مجموعه فرهنگی شقایق
بنام الله قدرت مطلق
نهمین جشنواره معرفی آثار مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن روز یکشنبه مورخه 27/9/1390 در تالار شقایق تهران با حضور آقای محمد نجار وزیر کشور،خانم سلطانخواه معاون علمی و فناوری و رئیس جمهور، آقای مهندس دژاکام بنیانگذار جمعیت احیای انسانی کنگره 60، روسای دانشگاهها و محققین عرصه اعتیاد رأس ساعت ساعت 10/50 با تلاوت آیاتی از قرآن مجید برگزار شد.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |



بسم الله الرحمان الرحیم
دستور جلسه این هفته : وادی چهارم وتاثیر آن روی من
در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن
یکبار دیگر نوبت به وادی چهارم رسید ، طبق معمول در مقدمه مروری داریم بر اهمیت وادی ها ؛مسئله جهانبینی در مثلث درمان اعتیاد در کنار دو ضلع دیگر یعنی جسم و روان ، از جایگاه و اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، آن قدر مهم است که با اطمینان میگوییم که اگر این ضلع به تعادل نرسد یعنی تفکرات ،دیدگاه ها ، و نگرش فرد از حالت افیونی بودن زمان اعتیاد خارج نشود ، درمان اعتیاد روی نخواهد داد. وقتی در پروسه درمان اعتیاد بر اساس پروتکل DST کنگره 60 ، جسم ، روان و جهانبینی به تعادل میرسد گویی آن شخصیت و آن شخص قدیم مرده است و شخص دیگری متولد شده است و دیگر اثری از اعتیاد در او مشاهده نمی گردد . ممکن است خیلی ها اعتیاد او را در گذشته باور نکنند و این یعنی درمان اعتیاد .
اگر در کنگره 60 صحبت از درمان قطعی اعتیاد می شود ، منظور تغییر در این حد واندازه است نه اینکه تصور شود فرد در گذشته مواد مخدر مصرف می کرده و حالا مصرف نمی کند ، خیر اتفاقی که در پروسه درمان قطعی اعتیاد می افتد بسیار فراتر و بزرگتر از این نقطه تفکر است . به عبارتی کمترین تخریب اعتیاد وابستگی هر روز به مصرف مواد مخدر است . بسیاری اعتیاد را فقط در همین مصرف روزمره می بینند ؛ اما این کوچکترین تخریب اعتیاد است؛ ضلع جهانبینی مثلث درمان اعتیاد ، بار بسیار سنگینی را در این پروسه بر دوش می کشد در واقع بخش اعظم تغییرات مورد نظر، از عملکرد ما بر روی این ضلع حاصل می شود . مولفه آموزش که یکی از اضلاع مثلث دانایی می باشد در به تعادل رساندن جهانبینی نقش ویژه ای دارد و اگر بخواهیم کاملتر بگوییم ، به طور کلی دانایی زیر بنای جهانبینی ماست ؛ هر قدر مثلث دانایی ما گسترش می یابد مسائل بیشتری در حیطه دانایی موثر ما قرار می گیرد و جهانبینی ما نیز از سطح بالاتر و سالمتری بر خوردار خواهد بود .
تمامی آموزشها ، فعالیتها ، نوشتارها و
متون کنگره 60 همه و همه به نوعی در تغییر جهانبینی ما نقش دارند اما بعضی
از آنها کنتراست( Contrast ) ، درخشش وجایگاه خاصی در پروسه تعادل جهانبینی
بر عهده دارد که از این دست می توانیم به چهارده وادی کنگره 60 اشاره کنیم
.
وادی ها به سان ستونهایی هستند که زیر بنا و فندانسیون جهانبینی ما را می
سازند ، وادی ها قوانینی هستند که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در جهان ما
حاکمند ؛ آنها بر گرفته از تعالیم کلام الله هستند و راه و روش درست زندگی
کردن را به ما می آموزند ، زندگی سالم و روان با کمترین چالش و اصطحکاک.
وادی اول تا چهارم ، مبانی فکری ما را با اصلی ترین قوانین بازی زندگی وفق می دهند و هماهنگ می کنند در واقع ما را آماده می کنند تا حرکت درست و اصولیمان را برای درمان اعتیاد و در ادامه زندگی ، آغاز نماییم .
وادی اول جایگاه تفکر و درست فکر کردن
را به ما می آموزد . وادی دوم ، پوچی و ناامیدی که یکی از وحشتناکترین
عوامل بازدارنده محسوب می شود را از بین می برد . دقیقاً زمانی که مقدمات
حرکتمان را مهیا می کنیم و منتظریم که دیگران به کمک ما بیایند ، وادی سوم
خیالمان را راحت می کند که هیچکس به اندازه خود تو به فکر تو نیست . منتظر
کمک دیگران نباش و این بار را خودت به تنهایی بایستی حمل کنی و در نهایت به
زمین بگذاری . در این مقطع ، ناخودآگاه به سمت خداوند می رویم و با خود
فکر می کنیم حالا که هیچکس به فکر مانیست و کسی به ما کمک نمی کند ، پس
خداوند خودش به ما کمک می کند و مشکلات ما را حل می کند ، می گوییم خدایا
خودت کمک کن ، خودت درستش کن ، یه کاری کن من اعتیادم را بزارم کنار ، قول
می دهم بنده خوبی برای تو باشم و درست زندگی کنم . اونجوری که تو دوست داری
باشم . اما بلافاصله وادی چهارم مطرح می شود :
در مسایل حیاتی ، به خداوند مسئولیت دادن ، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن .
این قانون به ما می فهماند که در مسایل حیاتی ، مسئولیت به عهده خود ماست و خداوند در این خصوص مسئولیتی ندارد . او این مسئولیت را به ما محول کرده است و تمام ابزارها ، اختیارات تام ، و توانایی لازم را به ما داده است . خداوند کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داده است و بقیه امور با ماست . برای درمان اعتیاد نه از طرف انسان ها و نه از طرف خداوند ، مسئولیت درمان اعتیاد ما پذیرفته نمی شود . این مسئولیت فقط و فقط به دوش ماست . وقتی از مسایل حیاتی صحبت می شود یعنی هر مسئله ای که به زندگی ما و حیات ما مربوط می شود . مسایل و مشکلات جسمی و فیزیکی ما ( مثل از کار انداختن سیستم ایکس و یا ورزش نکردن ) مسایل کار و زندگی ما ، مشکلات روزمره ما ، مسئولیت های ما ، همه و همه در حیطه مسایل حیاتی ماست . اگر به دلیل جهل و نادانی و خارج شدن از صراط مستقیم ، مصرف مواد مخدر و یا هرچیز دیگری ، گرفتاری ها و مصائبی برای ما به وجود آید ، این ما هستیم که مسئول اصلاح آن ها هستیم نه خداوند . خداوند معجزه و نعمت زندگی و حیات را و تمام امکانات آن را به ما داده است . خداوند بهای سنگین و انرژی زیادی را صرف ما کرده است و انسان با پررویی کامل این انرژی ها را به باطلاق می ریزد و نابود می کند و جالب اینکه طلب کار هم هست و می خواهد که خداوند مشکلاتش را حل کند .
وادی سوم و چهارم ، روحیه طلب کاری زمان اعتیاد و مصرف که می توان گفت در مصرف کنندگان مواد مخدر عمومیت دارد را از بین می برند . معمولاً یک مصرف کننده زمانی که می خواهد اقدام به درمان اعتیاد خود کند ، روحیه طلب کاری عجیبی دارد و خیلی جدی باور دارد حالا که او می خواهد اعتیادش را درمان کند ، پس زمین و زمان باید به کمک او بیایند و ناز او را بخرند . اما این دو وادی خیال او را راحت می کنند که خبری از این چیزها نیست . خودت هستی و خودت . باید تمام سختی کار را بپذیری . این مشکلات را مردم و خداوند برای تو به وجود نیاورده اند که حالا بخواهند از تو رفع مشکل کنند . خودت مواد مخدر مصرف کردی و به اعتیاد رسیدی ، خودت این مشکلات و گرفتاری ها را به وجود آورده ای و خودت هم باید حل کنی .
اگر مصرف کننده مواد مخدر این مسئله را پذیرفت و در مقابل این قانون سر تعظیم فرود آورد و با توان خودش حرکت کرد ، و همه مشکلات را با جان و دل پذیرا شد و منتظر کمک نماند و درمان اعتیادش را در صدر تمام خواسته هایش گذاشت و به قول معروف برادری خودش را ثابت کرد ، آن گاه نوبت به شعبده بازی عجیب هستی و خلقت می رسد . آن شعبده بازی که بارها و بارها نگهبان کنگره 60 به آن اشاره کرده اند ، اگر مصرف کننده مواد مخدر سختی ها را پذیرفت و حرکت کرد ، سر از سادگی و شیرینی در می آورد حتی انسانها و خداوند در موارد متعدد به او کمک می کنند و به یاری او می شتابند .
اما این مسئله زمانی اتفاق می افتد که ما با تمام وجود روی توان خودمان حساب و حرکت کنیم ، منتظرکمک نباشیم و بانیروی خود پیش برویم ، آنگاه آنها خواهند آمد ،اما تا زمانی که کاری انجام نداده ایم و حرکتی نکرده ایم و سختی ها را نپذیرفته ایم ، کوچکترین کمکی نخواهد شد، این شعبده بازی بگونه ای نیست که بخواهیم نقش آنرا بازی کنیم و بخواهیم به صورت ظاهری حرکت نماییم و در نهایت باز منتظر کمک خداوند باشیم ، نه سیستم خداوند سیستمی است که بتوان برای آن نقش بازی کرد ، بایستی با راستی ، درستی و صداقت تمام ، سختی ها را پذیرفت و به گونه ای حرکت کرد که گویی هیچ وقت کمکی در کار نخواهد بود ، شاید آن روز مشمول رحمت خداوند شویم و اگر آنرا درک کردیم و مجذوب رحمت خداوند شدیم ، به ارتقاء می رسیم . به قول اساتید کنگره 60 وقتی فرمانهای الهی انجام شوند و مشق ها درست نوشته شوند، رسیدن به سلسله جبال حتمی است .
به شما عزیزان توصیه می کنیم متن کامل
وادی چهارم، نوشته آقای مهندس دژاکام را مطالعه و سی دی مربوطه را تهیه
فرمائید و به طور کامل متوجه شویم وادی چهارم چه پیامی برای ما دارد.
با احترام
مسافر علی خدامی
www.c60.ir
تماس متهم با خاله
در حالیکه همسایگان سمیه را جهت درمان به بیمارستان منتقل و مأموران
کلانتری 111 هفت چنار نیز با اطلاع از موضوع خود را به بیمارستان رسانده تا
تحقیقات مقدماتی از سمیه را انجام دهند، سعید در حدود ساعت 12 همان روز با
تلفن خاله خود در شهرستان تماس گرفته و در گفتوگویی کوتاه به او گفت:
پدرم را کشتم؛ پس از آن، تماس خود را قطع و دیگر جوابگوی تماسهای خاله خود
نشد.
خاله سعید که از شنیدن این خبر بسیار نگران شده و تماسهایش با سعید و خانه
ابوالحسن ( پدر سعید) بینتیجه مانده بود، با برادر کوچکتر سعید به اسم
محمدحسین تماس گرفته و موضوع تماس سعید و اظهارات وی را به محمدحسین اطلاع
میدهد.
پرونده با موضوع قتل در خیابان اردشیر
محمدحسین با اطلاع از موضوع، خود را به خانه پدری رسانده و در آنجا با جسد پدر 75 ساله روبه رو شد.
محمدحسین بلافاصله با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس گرفته و موضوع قتل پدر
را به پلیس اطلاع میدهد و پس از دقایقی حضور مأموران کلانتری 111 هفت
چنار در محل وقوع جنایت واقع در سه راه آذری ـ خیابان اردشیر حاضر و با
تأیید خبر از سوی مأموران، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران
بزرگ اعلام و بازپرس شهریاری به همراه کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس
آگاهی، عوامل تشخیص هویت، بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی در محل حاضر
میشوند.
بررسی مقدماتی صحنه جنایت نشان داد مقتول قبل از کشته شدن با قاتل درگیر
شده است، به گونهای که آثار مقاومت و درگیری بر روی دستان مقتول کاملاً
مشهود بود.
بررسی عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی نشان از وجود آثار ناشی از 8 ضربه
جسم تیز مشابه به چاقو و قمه به بدن مقتول و نهایتاً بریدگی عمیق گردن داشت
که با تشکیل پرونده مقدماتی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و پرونده برای
رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران
بزرگ قرار گرفت.
دخالت همسایگان و جلوگیری از وقوع جنایتی دیگر
همزمان با حضور کارآگاهان اداره دهم و بازپرس ویژه قتل در محل وقوع جنایت
در منطقه سه راه آذری، بار دیگر مأموران کلانتری 111 هفت چنار اطلاع پیدا
کردند که سعید پس از ارتکاب جنایت، بار دیگر به منزل خود در امامزاده حسن
بازگشته و در حالیکه تلاش داشته تا پسر سه ساله خود به نام پوریا را نیز
به قتل برساند، با دخالت دو نفر از جوانان محل کودک از دست وی نجات پیدا
کرده و خود نیز در همان محل و در حیاط منزل اقدام به خودزنی از ناحیه سر و
بدن کرده است.
با حضور مأموران کلانتری در محل، بلافاصله سعید متولد 1349 به بیمارستان
منتقل و بلافاصله موضوع دستگیری و انتقال متهم به بیمارستان به کارآگاهان
اداره دهم اطلاع داده شد.
اظهارات فرشتگان نجات پوریا
شهرام و محمد، دو جوانی که پوریا را از مرگی حتمی نجات داده بودند، پس از
حضور کارآگاهان در محل در اظهارات خود عنوان داشتند: سعید اقدام به زدن
ضربات متعدد چاقو به پوریا کرد و حتی قبل از آنکه ما بتوانیم خود را به
داخل حیاط خانه برسانیم، با گلدان ضرباتی را نیز به سر پوریا وارد کرد که
باعث شکستگی سر پوریا شده است.
شهرام که شاهد صحنه چاقو خوردن پوریا توسط سعید بود، در
اظهارات خود به کارآگاهان گفت: من به همراه پدر و مادرم در طبقه دوم
ساختمان مقابل محل سکونت سعید و خانواده وی زندگی میکنیم؛ از همان ساعت 7
صبح که همسایگان، سمیه خانم را به بیمارستان بردند دائما پشت پنجره اتاق
میرفتم تا از سرنوشت سعید و همسرش اطلاع پیدا کنم.
وی ادامه داد: در همین لحظات بود که سعید را دیدم که وارد خانه شد؛ ناگهان
در حالیکه نمیتوانستم آنچه را که مشاهده میکنم، باور کنم سعید با چاقویی
که به همراه داشت شروع به زدن پوریا کرد! از دیدن این صحنه بسیار ترسیده
بودم ، اما با این وجود تصمیم گرفتم تا پوریا را از دست پدرش نجات دهم.
این شاهد صحنه جنایت بیان داشت: در حالیکه به سرعت از
ساختمان خارج میشدم تا خود را به سعید و پوریا برسانم، ناگهان در داخل راه
پلهها با محمد برخورد کرده و در صحبتی بسیار کوتاه موضوع را به محمد گفته
و او نیز قبول کرد تا برای نجات جان پوریا به من کمک کند.
هر دو نفر می دانستیم که سعید چاقو به همراه دارد و هرکسی را میتواند به
راحتی به قتل برساند؛ با این وجود نقشه ای ریخته و تصمیم گرفتیم تا پس از
ورود به حیاط خانه، محمد با شکستن شیشه پنجره، توجه سعید را از پوریا دور
کرده و من نیز با استفاده از این فرصت پوریا را نجات دهم.
وی گفت: همین نقشه را اجرا کردیم و در حالیکه سعید در دستان خود دو قبضه
قمه و چاقو در اختیار داشت، توانستیم پوریا را نجات داده و به سرعت از خانه
خارج شویم. خون زیادی از بدن پوریا می رفت؛ به سرعت سوار ماشین شدیم و او
را به بیمارستان رساندیم؛ پس از آنکه به محل بازگشتیم متوجه شدیم که سعید
اقدام به خودزنی کرده و مأموران پس از دستگیری وی را برای درمان به
بیمارستان انتقال دادهاند.
اظهارات همسایگان طبقه بالا
در تحقیقات انجام شده از همسایگان طبقه دوم محل سکونت متهم و خانواده وی،
آنها در اظهاراتی به کارآگاهان اظهار داشتند: سعید از شب قبل دچار توهم
شدید ناشی از مصرف شیشه شده بود و حتی توهم ناشی از مصرف شیشه به حدی بود
که سعید در راهروی مشترک بین طبقات اقدام به انداختن رختخواب کرده بود! و
میگفت: " ای شیطان تو امشب اینجا بخواب؛ با تو کار دارم؛ بیرون باش و
داخل خانه نیا " و این صحبتها تا صبح ادامه داشت.
ساعت 7 صبح ناگهان صدای جیغ و داد سعید و همسرش را شنیدیم که پس از دقایقی
سعید در حالیکه همچنان آثار روانی ناشی از مصرف شیشه کاملاً در وی مشخص
بود، از منزل خارج شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در
تایید این خبر گفت : در تحقیقات مقدماتی انجام شده مشخص شد که متهم بیش از
30 سال به مصرف انواع مخدر اعتیاد شدید داشته و در سالهای اخیر نیز به
مصرف شیشه اعتیاد پیدا کرده است.
سرهنگ محمدیان گفت: با انتقال متهم به بیمارستان و انجام مراقبتهای درمانی
مشخص شد که متهم در زمان ارتکاب جنایت توهم بسیار شدید ناشی از مصرف شیشه
داشته و تحقیقات مقدماتی انجام شده از همسایگان محل سکونت متهم نیز، این
موضوع را تأیید میکند.
رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: بنا به آخرین پیگیریهای انجام شده، پوریا
همچنان در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان تخصصی کودکان تحت مراقبتهای
پزشکی قرار داشته و خوشبختانه مادر پوریا نیز پس از انجام مراقبت پزشکی،
بهبودی نسبی پیدا کرده و متهم نیز پس از اقدام به خودزنی، به بیمارستان
انتقال یافته است. هم اکنون پیگیریها برای انتقال متهم به اداره دهم پلیس
آگاهی و انجام تحقیقات در جریان است.
منبع خبرگزاري اعتياد



شربت ترياك 
به گزارش «شهر»، ناصحي با اشاره به اقدامات انجام شده براي رفع مشکلاتي که عدم استقبال معتادان از شربت تنتور اوپيوم (شربت ترياک) را سبب شده بود، گفت: داروي تنتوراپيوم از ابتداي سال جاري توسط وزارت بهداشت توليد و در اختيار دانشگاههاي علوم پزشکي قرار گرفت تا به منظور درمان معتادان به داروهاي مرفيني در مراکز درماني عرضه شود.
وي ادامه داد: ابتدا تصور ميشد استقبال خوبي از اين دارو صورت گيرد اما نه از طرف مردم و نه از طرف درمانگران استقبال خوبي از اين دارو نشد. بررسيهاي انجام شده نشان داد که شرايط عرضه دارو و مصرف آن نسبتا مشکل است. بر اين اساس سعي شد با تجديد نظر در آيين نامهها و پروتکلها شرايط استفاده از شربت تنتوراپيوم تسهيل شود تا مددجويان و بيماران بيشتري بتوانند از اين دارو استفاده کنند.
وي با اشاره به مشکلاتي که گيرندگان درمان در پروتکل قبلي شربت تنتوراپيوم با آن مواجه بودند، گفت: بر اساس پروتکل قبلي شربت تنتور اپيوم، بيمار بايد روزانه دو مرتبه براي دريافت دارو به مرکز درماني مربوطه مراجعه ميکرد که در بازنگري صورت گرفته، دز دارو به اين ترتيب تنظيم شد که بيمار دو سوم دز روزانه دارو را در مرکز درماني مربوطه دريافت کند. همچنين بيمار يک سوم مابقي دز روز را نيز دريافت کرده و در منزل مصرف ميکند. تدبيري انديشيده شد که براي روزهاي تعطيل نيز نيازي به مراجعه بيمار به مرکز درماني نباشد و دز مصرفي دارو را در منزل دريافت کند.
ناصحي ادامه داد: همچنين در پروتکل شربت تنتور اپيوم پيش بيني کرديم که هر چه دز مصرفي بيمار به تدريج کاهش يابد، مراجعه بيمار به مرکز نيز کمتر باشد. بنابراين ممکن است پس از يکي - دو ماه بيمار تنها دو يا سه بار در هفته براي دريافت دارو به مرکز درماني مربوطه مراجعه کند.
وي همچنين با اشاره به مشکلات ناشي از پروتکل قبلي شربت تنتور اپيوم براي مراکز درماني، گفت: از جمله اين مشکلات آن بود که مراکز درماني براي استفاده از شربت تنتور اپيوم بايد کارکنان خود را افزايش ميدادند و روانشناس و پرستار جديد استخدام ميکردند. بر اين اساس در پروتکل جديد شربت تنتوراپيوم پيش بيني کرديم که تا سقف 50 بيمار نيازي به افزايش پرسنل اعم از پزشک، پرستار و روانشناس نباشد. به اين ترتيب مراکز درماني ميتوانند با کادر قبلي دارو را ارايه دهند.
مديرکل سلامت روان، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت، ادامه داد: برخي مشکلات نيز به شرايط فيزيکي محل نگهداري دارو مربوط ميشد که در اين شرايط در پروتکل جديد تسهيل وعنوان شد که نيازي به اتاق و شرايط ويژه براي نگهداري دارو (تنتوراپيوم) نيست و تنها بايد امنيت محل نگهداري دارو از طرف مرکز درماني مربوطه تامين شود. همچنين بر اساس پروتکل جديد نيازي به نصب دوربين مدار بسته نيست.
ناصحي در پايان گفت: در مجموع در پروتکل جديد شربت تنتوراپيوم سعي شد که شرايط استفاده از اين دارو براي نيازمندان به دريافت اين خدمت تسهيل شود تا افراد بيشتري از اين دارو براي درمان اعتياد استفاده کنند.
بنام الله قدرت مطلق
باسلام خدمت دوستان گرامي وخوانندگان اين وبلاگ:
به اطلاع ميرساتد درراستاي برقراري تعامل بيشترباشعبات ديگروساير لژيونها وايجاد تغيير درروحيه مسافرين لژيون آقاي حميد محبت ايشان بابرگزاري اردوي 48ساعته در شعبه سمنان موافقت نموده واعضاي اين لژيون بهمراه استاد ارجمند آقاي حميد محبت انشاالله اين اردورارا ازروز چهارشنبه23 آذرماه 1390 از محل درب شعبه آكادمي آغاز ميكنند.
![]()
اين اردو باهدف بالابردن سطح دانش وتوان مسافران عزيز دردرمان بيماري اعتياد برنامه ريزي گرديه كه اميدواريم دستاوردهاي خوبي را بهمراه داشته باشد .
منتظر اخبار اين اردوبهمراه گزارش تصويري آن درهفته بعد باشيد.
به اميد ديدار
دنبال چیزی نگردید، فقط دقیق تر نگاه کنید!

عکاس خبرگزاری مهر به دنبال سوژه کودکان کار و خیابان بوده که در پس زمینه عکسش تلخی مضاعفی را هم به تصویر کشیده؛
(استعمال ماده مخرب شیشه با پایپ روی نیمكت پارك و در منظرعموم)
جلسه مرزبانان سایت روزشنبه مورخ 12/9/90 در دفتر مرکزی کنگره 60 برگزار گردید.
در این جلسه آقای رحمت فیضی به عنوان نگهبان کنگره
گفتگو به مدت 14 هفته طبق آراء مرزبانان انتخاب شدند ، همچنین پیشنهاد
برگزاری جشن چهاردهمین سال بنیان کنگره 60 در سایت مورد بررسی قرار گرفت
که چگونگی و نحوه برگزاری آن به اطلاع اعضای سایت کنگره 60 خواهد رسید.
ضمنا ً تدوین قوانین وبلاگ های کنگره 60 که به شرح زیر است مورد تائید مرزبانان و ایجنت سایت قرار گرفت .

از کلیه وبلاگ نویسان و اعضای سایت کنگره 60 تقاضا
داریم نسبت به درج این قوانین در وبلاگ های خود و اطلاع رسانی مطلوب ما
را یاری فرمایند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
قوانین اداره وبلاگ ها
وب سایت کنگره 60 به منظور اطلاع رسانی مطلوب و معرفی روش درمان DST در
حوزه اعتیاد به مواد مخدر فعالیت می نماید . بخش های عمده ای از انتشارات و
اخبار این پایگاه خبری از وبلاگ های اعضای رهایافته تامین می گردد.
این وبلاگ ها با هر عنوان و جایگاه که باشند عضوی از مجموعه کنگره 60 بوده و
لزوما ً تابع قوانین و مقررات رسمی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
به منظور دستیابی و هماهنگی بیشتر و استفاده مطلوب از امکانات باالقوه نیازمند تدوین قوانین و مقررات معین می باشد.
از همین روی احترام و پایبندی به این ضوابط و قوانین سبب انجام و یکپارچگی
در راستای نیل به اهداف کلان جمعیت احیای انسانی کنگره 60 می باشد .
دسته بندی وبلاگ ها :
1_ وبلاگ نمایندگی ها: اولویت این گروه وبلاگ ها پوشش اخبار و تحولات هر
نمایندگی می باشد و بدیهی است در این راستا می توانند از مطالب مندرج در
وبلاگ های لژیون ها و یا شخصی همان نمایندگی استفاده مطلوب نمایند.
هر کدام از این وبلاگ ها تحت نظارت کنگره مرزبانان همان نمایندگی و یک نفر از مرزبانان سایت اداره و سازماندهی می شود.
هر وبلاگ به صورت اختصاصی از یک نفر عکاس و یک نفر خبرنگار ( متعلق به همان نمایندگی ) بهره مند می شود.
2_ وب لژیون ها:
اولویت این گروه وبلاگ ها در پوشش اخبار و مقالات اعضای لژیون مربوط می
باشد و مسئولیت مستقیم آن به عهده راهنمای ایشان بوده که لزوما ً در تعامل
مستقیم با یکی از مرزبانان سایت می باشد.
این وبلاگ ها منبع اصلی تولید خبر ، مقاله و گزارش بوده و از این جهت
نیازمند تسلط کامل راهنمایان بر روند تحولات و به روز بودن وبلاگ است.
3_ وبلاگ های تخصصی
این دسته وبلاگ ها شامل تمامی وبلاگ های تخصصی و ورزشی
بوده که مورد استفاده عموم اعضاء قرار می گیرند. وبلاگ های ورزشی با
مسئولیت سرپرست رشته مربوط و یک نفر نماینده از مرزبانان سایت اداره و
ساماندهی می شود.
4_ وبلاگ های شخصی
هر عضو کنگره 60 می تواند با صلاحدید راهنمای خود اقدام به راه اندازی یک
وبلاگ شخصی نموده و مروج دیدگها های کنگره 60 در فضای مجازی باشد.
مسئولیت این وبلاگ ها نیز به عهده نویسنده وبلاگ است.
قوانین عمومی
1_ وبلاگ ها مکان مناسبی برای خدمت در فضای مجازی می باشد ، لذا مشارکت حداکثری اعضا در هر وبلاگ توصیه می گردد.
2_ مطالب مندرج در وبلاگ ها در حوزه اعتیاد ، انسان و مواد مخدر است.
3_ موضوعات وبلاگ ها می بایست حتی الامکان به روز بوده و پوشش کاملی از وقایع حوزه اعتیاد و درمان و شناخت از مواد مخدر را به خواننده بدهد.
4_ رعایت اصل امانتداری و ذکر منابع مورد استفاده و ثبت نام نویسنده موضوع در نوشتارهای الزامی است.
5_ وبلاگ نویسان می بایست الزاما ًدر کنگره گفتگو عضو بوده و با فعالیت مستمر در تعامل با دیگر کاربران باشند.
6_ حضور حداقل یک نفر بعنوان نماینده تام الختیار از هر وبلاگ در جلسات آموزشی و فراخوان ها جهت هماهنگی الزامی است.
7_ وبلاگ ها با بکارگیری افراد فعال می بایست در تولید اخبار و مقالات قابل انتشار در سایت کنگره حداکثر توان خود را بکار بگیرند تا فضای رقابت مثبت و با هدف خدمت باشد.
8_ برای درج لینک های سایت ها و منابع مختلف مثل وبلاگ های دیگر رعایت اصول قانونی و مورد تائید را در نظر داشته باشد.
9_ وبلاگ نویسان می بایست در انتقال گفته ها ، نوشته ها ، سخنرانی های افراد مختلف و پوشش خبری جلسات آموزشی نهایت دقت را بکار گرفته و مسئولیت کلیه موارد را به عهده بگیرند.
10_ قبل از راه اندازی وبلاگ و به جهت آشنایی، با کلیه قوانین وبلاگ نویسی، هماهنگی و مشورت با یکی از مرزبانان سایت الزامی است.
11_ در صورت مشاهده هر گونه عدم رعایت قوانین مزبور مرزبانان سایت نسبت به اخطار و در نهایت تعلیق وبلاگ اقدام می نمایند.
12_ در صورت بروز هر گونه اختلافی ناشی از تغییر قوانین کلی و یا موارد پیش بینی نشده ، بعهده نگهبان مرزبانان سایت و در نهایت ایجنت مربوطه می باشد.
کنگره مرزبانان سایت
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه ایجاد TC و خانه های میان راهی که در تمام جهان حرکتی شناخته شده و علمی است می تواند خبر خوشی برای خانوادهایی که معتادان به شیشه دارند داشته باشد گفت: در این مرحله تنها به حمایت دولت و مجلس برای تامین اعتبارات لازم نیازمندیم. چرا که بخشی از خدمات ارائه شده در خانه های میان راهی وابسته به یارانه های دولتی است.
نظر نويسنده وبلاگ:
باسلام نميدونم اين مسئولين حوزه درمان اعتياد كي ميخوان كمي واقع بينانه به اين قضيه نگاه كنند واقعاً تاكي قراره به اين مسائل فقط براي مصاحبه وخود نمايي دراذهان مردم استفاده كنند؟
مصاحبه با جناب آقای مهندس حسین دژاکام ، بنیان گذار کنگره 60

لطفا" مختصری از خودتان برای خوانندگان بگویید.
اگر بخواهم از خودم بگویم آنهایی که مرا می شناسند که می شناسند و آنهایی که نمی شناسند خوب لزومی هم ندارد که بشناسند!
ولی به طور کلی اسم کوچک من حسین و نام خوانوادگی من دژاکام است متولد 25/8/1328 و مهندس برق از دانشگاه علم و صنعت ایران هستم.
وجه تمایز ترک اعتیاد با درمان اعتیاد در چیست؟
مثل بی سوادی و باسوادی می ماند. اگر بخواهم یک قیاسی انجام بدهم مثل یک انسان با سواد با یک انسان بی سواد است. انسان با سواد به مدرسه رفته و الف و ب را ذره ذره یاد گرفته و می تواند بخواند و بنویسد اما بی سواد نه می تواند بنویسد و نه بخواند. کسی که به درمان رسیده پله پله آموزشها را گرفته فیزیولژی درست شده از تعادل لازم برخوردار است اما کسی که مواد را قطع کرده یک شوک فیزیکی به او وارد شده نا متعادل است سیستم ایمنی بدن پایین است احتمال سکته و عود بیماریهای زیاد در شخص وجود دارد اگر دچار یک بیماری باشد سیستم ایمنی نمی تواند مقاومت از خود نشان دهد و چاقی مفرط سراغ فرد می آید و بسیاری مشکلات دیگر.
چرا داروی درمان در کنگره اپیوم (تریاک) و یا آپیوم تینکچر(شربت تریاک) چرا مواد دیگر نه چرا داروهایی که پزشکان دیگر توصیه می کنند در دستور انجام کار شما قرار نگرفت؟
داروهایی که سایر پزشکان تجویز می کنند آنها به صورت آکادمی یک سری دوره ها را دیده اند و داروهایی را می شناسند خیلی از داروها را به عنوان علامتی و حمایتی مورد استفاده قرار می دهند. مثلا" برای اینکه شخص مواد مصرف نکند دائما" به او متادون می دهند اگر خوابش نمی رود به او قرص خواب می دهند اگر ناراحت است و افسردگی دارد به او قرص ضد افسردگی می دهند اینها همگی علائمی و حمایتی است و چون متخصصین و پزشکان تریاک را به عنوان دارو نه پایلوت کردن و نه امتحان کردن نمی دانند چه ویژگی هایی دارد آنها اطلاع و آگاهی ندارند آنها آزمایش نکرده اند و اگر آنها به آنجایی که ما رسیده ایم برسند قطعا" اپیوم یا اپیوم تینکچر را در دستور کارشان قرار می دهند.
کما اینکه الانه در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت. آنها در مورد این قضیه اطلاعات ندارند و طبیعی است که آگاهی ندارند چرا که روی موضوع کار نکرده اند.
شما شخصا برای مصرف کنندگانی (معتادانی) که از مصرف (اعتیاد) خود به ستوه آمده اند برایشان اولین قدم و یا اولین فکر را چه می دانید؟
اولین فکر این است که ببینند چقدر مصرف می کنند؟ در چه ساعاتی مصرف می کنند؟ چه موادی را مصرف می کنند؟
اولین توصیه این است که اگر چند ماده مصرف می کنند آنرا تبدیل به یک ماده کنند و خوب ترجیحا" به اپیوم (تریاک) تغییرش دهند.و مقدار و ساعت مصرف را یادداشت کنند اگر این قدم را بردارند باید بگویم شاید 50% مسئله حل می شود.
با توجه به اینکه در تبلیغات ترکهای خارج از کنگره عبارت (100% تضمینی ) به چشم می خورد. آیا درمان در کنگره چنین تضمینی وجود دارد؟
ببینید قطعا" اصلا" وجود ندارد و نسبی است نه من و نه شما نمی توانیم تضمین کنیم فردا تهران سر جایش وجود خواهد داشت یا خیر؟ و یا حتی نمی توانی تضمین کنیم فردا زنده هستیم یا نیستیم؟
تضمینی به صورت کلی و مطلق وجود ندارد و آنهایی که در آگهی می نویسند تضمین صد در صد به اعتقاد من جز کلاه برداری چیز دیگری ندارند و باز هم به اعتقاد من در کنگره هم تضمینی وجود ندارد اما درصد برگشت به مواد و اعتیاد آنها خیلی پایین تر از حد استاندارد است و تا حدی است که این موضوع در تصور و تفکر جهانیان نمی گنجد.
خدمت در کنگره به چه معناست؟
خدمت در کنگره مثل جریان خون در بدن، مثل باران برای کره ی زمین است.
افرادی که خدمت می کنند دو ویژگی مهم دارند.
1) روز بروز حالشان بهتر می شود. وارد بازی می شوند. دیگران او را می شناسند و برای کارهایش ارزش قائلند بنابراین دیگران آرام آرام او را دوست خواهند داشت و در رهایی او و در بالابردن آگاهیش نقش بسیار مهمی دارد.
2) کنگره با همین خدمتها به چرخش خود ادامه می دهد یعنی اگر این خدمتها نباشد کنگره از چرخش خواهد افتاد.
افرادی هستند که مشکل حضور فیزکی در کنگره را دارند به خصوص خانمها که به دلایل مختلف از جمله داشتن فرزند کوچک ، دور بودن محل زندگی از محل کنگره و یا دانشجویان و . . .و در کل مشکلات خاصی که بسیاری از افراد در کنار اعتیاد درگیر آن هستند شما چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
شما زمانی است که می گویید ماهیانه 400000 تومان حقوق می گیرم و میخواهید قسط بدهید خانه بخرید ، ماشین ، لباسشویی تهیه کنید و خیلی کارهای دیگر هم انجام دهید اما با آن میزان دریافتی امکان پذیر نیست. کنگره هم همین طور است یک سری امکانات محدودی دارد. نمی توانیم بگوییم ما به همه ی انسانها کمک می کنیم و به همه یاری می رسانیم و حتی به آنهایی که نیستند هم کمک می کنیم اما ناگفته نماند که کم و بیش و جسته و گریخته کمک هایی می شود ولی به عقیده ی من اینها کافی نیست. به هرحال هر که طوطی خواست رنج هندوستان کشد. یک کشمش است و چهل تا قلندر.
در پیام سفر اول شما می گویید در جای خود بنشین و به آنچه علاقه داری مشغول باش منظور از آنچه علاقه داری چیست؟ همان طور که می دانیم شخصی که به کنگره می آید آرام و قرار ندارد و به مهمترین چیزی که فکر می کند مواد است آیا شما منظورتان همین است؟
دقیقا" منظور مواد است و می گوید مشغول باش چراکه که ما مواد را نمی گیریم و اگر هم بگیریم جایگزین می کنیم بنابراین چون می دانیم مورد علاقه شخصی که سفر اول است در درجه ی اول علایق او مصرف مواد است می گوییم مواد را مصرف کن. و اینکه به تازه واردین هم می گوییم به آنچه علاقه داری مشغول باش و تا آنجایی که می تونی مهارش کن ، کنترلش کن ، اگر مصرفتان اپیوم است آنرا کاهش بدهید و اگر مواد دیگری مصرف دارید اپیوم را جایگزین کنید.
بزرگترین آفت برای یک سفر اولی چیست؟
تسلیم نبودن و به حاشیه رفتن اوست. باید تسلیم راه و مسیر شود اگر شد کار راحت می شود یعنی کارهایی که به او گفته می شود به انجام بر رساند .
بزرگترین آفت برای یک سفر دومی چیست؟
خدمت نکردن غرور داشتن توقع بی مورد داشتن ادامه ندادن مطالعه و گوش نکردن سی دی ها. باید سعی کند وارد مرحله ی خدمت شود و اگر هم راهش ندادند به زور خودش را جا بدهد.
در کتاب 60 درجه زیر صفر می خوانیم کسی که به سفر دوم رسیده باید سه کار انجام دهد که یکی از آنها این است که به اصوات ارج بنهید لطفا" مختصری توصیح دهید؟
همان داستان حس و نور و صوت است.
اصوات عمل انتقال اطلاعات را انجام می دهند و کلیه ی اطلاعات از همین راه منتقل می شوند. مثل کلام موسیقی بیان شما وقتی نوشته ای را می خوانید که تشکیل شده از حروف الفبا همان صوت است باید برای کلام و موسیقی و بیان ارزش قائل شد چون گرفتن اطلاعات و انتقال اطلاعات توسط صوت انجام می گیرد.
و با توجه به اینکه در همه جا اصوات خوب و بد وجود دارد و کار ما این است که به صوتهای مثبت ارج بنهیم.
برای اعتیاد در کنگره سه سفر تعریف شده که سفر اول و دوم الزامی است، برای اینکه به سفر سوم برسیم چه کار هایی باید انجام بدهیم؟
سفر سوم یک سفر ایده آل است و کمتر انسانی می تواند به سفر سوم برسد اما می خواهد بگوید که راه بسته نیست . سفر اول بعد سفر دوم که هیچ وقت تمام نمی شود ممکن است در اواخر آن سفر سوم شروع شود که من در صحبتهای قبل هم گفته ام و شاید هم قابل باور نباشد که اگر در یک قرن هم یک نفر به سفر سوم برسد شاهکار کرده ایم . ولی به طور کلی وارد سفر سوم شدن خیلی ایده آل است و راه باز است . شاید هم من اقراق کرده باشم ولی من اینطور فکر می کنم که قرنها طول بکشد و نشانه های آن همان نشانه های انسان سه بعدی است شاخ و دم ندارد. بعضی وقتها در تصور ماست که باید یک شرایط خیلی خاصی داشته باشد لباس پوشیدن و قیافه و کلامش فرق کند اما به عقیده من کاملا" انسان معمولی است نه کلام مخصوصی دارد نه ریش خاصی دارد و از تمام خواص و حساسیت ها و عواطف انسانهای عادی برخوردار است و تنها ویژگی او داشتن اطلاعات خیلی خاصی است که دارد.
سوال آخر اینکه آیا در کنگره مسافری وجود دارد که به سفر سوم رسیده باشد؟
در کنگره تا جایی که من می دانم یک نفر در آقایان مسافر.
منبع لژيون خانم راد
وی ادامه داد: با توجه به این که زیرساختهای انجام این آزمایش هنوز در آزمایشگاههای بخش دولتی فراهم نیست پیشبینی میکنیم تا پایان سال انجام آزمایش شیشه در آزمایشگاه تشخیص اعتیاد انجام شود.
نظر نويسنده وبلاگ:
چه دنيايي جالبي شده به جاي اينكه دنبال راه ككار مناسبي براي حل كردن سونامي شيشه وترويج تفكرات كنگره 60 كه دردرمان بيماري اعتياد به شيشه به نتيجه 100درصد رسيده اند باشند دنبال تست اعتياد ميگردن واقعاً خنده داره نه؟
در بخش های هفته های قبل اشاره کردیم برای رهایی کامل و درمان قطعی اعتیاد ، بایستی بخش های آسیب دیده بر اثر مصرف مواد مخدر در شهر وجودی انسان ، یعنی جسم ، روان و جهان بینی را به تعادل و سلامتی برسانیم تا کل شهر وجودی ما از سلامت و تعادل برخوردار باشد .در قسمت جهان بینی ، رسیدن به تعادل ،منوط به آیتم های متعددی از جمله تعادل جسم ، تعادل روان و از همه مهمتر، یادگیری و آموزش و کسب اطلاعات و آگاهی سالم از قوانین زندگی و هستی است .
زمانی که جهان بینی ما از تعادل برخوردار است ، نگاه ما به زندگی و هستی و
خودمان و همینطور برداشت و ادراک ما از زندگی ، برداشت و درک درست و صحیحی
می باشد و همه چیز را آنطور که هست و در جای خود و با ارزش حقیقی خودش می
بینیم ، البته زمانی تعادل جهان بینی ما مفهوم و ارزش پیدا می کند که به
صورت عملی و کاربردی ، نتایج آن را در زندگی خود ببینیم ؛ به عبارتی به
آنچه که آموخته ایم عمل کنیم ، زیرا در غیر اینصورت ، برای باورها هیچ
ارزشی نیست .
باور زمانی ارزش پیدا می کند که به آن عمل کنیم ؛ باور و اعقتاد بدون عمل ، ارزشی ندارد ، به قول اساتید و بزرگان کنگره 60 ، قدرت و توانایی در دانستن تنها نیست ، عمل می تواند دانسته ها را زیبنده سازد تا به دل آنان که خواستار و نیازمند هستند بنشیند و به قولی دیگر ، علم فقط دانستن نیست ، به علم عمل کردن ، علم است .
آن كه ما را بر صراط حق هدايت مي كند
چهارده قرن است بر دل ها ولايت مي كند.
تا حسين(ع) داريم بي ترديد اهل عزتيم
شيعه با عشق حسين(ع) احساس لذت مي كند.
خوف محشر از كسي باشد كه او بي صاحب است
صاحب ما در قيامت هم قيامت مي كند.
ايام سوگواري اباعبدالله الحسين تسليت باد.
التماس دعا
كنگره 60چيست؟
كنگره 60 به منظور رهايي معتاديني كه همواره خواستار رهایی از اعتياد بوده اند و راه حل منطقي براي درمان خود پيدا نكرده اند تشكيل گرديده است اين كنگره بر اساس اصل پذيرفته شده كمك يك فرد رها شده از اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر یا معتاد متشكل شده است . اساس كار ما بر مبناي محبت ، عقل و ايمان است . در جلسات هر عضو راجع به تجربه و دانش خودش در مقوله اعتياد سخن مي گويد و از نصيحت كردن پرهيز مي نمايد ما به هيچ گروهی وابسته نيستيم و از نظر مالي به خود متكي مي باشيم و مي توانيم حامياني داشته باشيم و حامیان می توانند در اجرای اهداف کنگره 60 نقش بسیار سازنده ای داشته باشند .
ترجمه متن به انگليسي:
what is Congress60
Congress60 is an independent research organization that has been
established for revivification of Narcotic addicts who have always been
looking for redemption from the prison of substance abuse but have never
found the logical solution or treatment
This Congress is based on the principal of the aid of a rehabilitated individual to an addict or drug abuser
The foundation of our work is based on Faith, Wisdom and Compassion
In our Workshops, each member speaks about his or her own experience and
knowledge on Drug addiction and refrains from preaching or advising
others
We
are not dependent on any other groups, and we are financially
independent. We can have supporters and they can have a very
constructive role in achieving our goals
Translated by: Traveller Saeed Moeini
راه مستقيم پيشرو ندارد چون پيشرو آن الله است
Congress60 Laws
The straight path does not have a leader since the leader is “God”
Congress60
is an Independent Research Organization that continues its movement by
reliance on the supreme power and guidance from supernatural forces
A strong desire for redemption from the chain of substance abuse and
full acceptance of rules and regulations are the needed criteria for
membership in congress60
Congress 60’s main objective is conducting practical scientific researches to discover human being,
Narcotics and presenting the addicts and their families,the way to rehabilitation
The foundation is based on the principals of education, prevention, treatment and cure and also the law of attraction
All the other NGOs are respected and if desired, mutual co-operation can take place
Management and executive personals of congress60 are chosen from travelers and companions
In
Congress60, a Narcotics addict who lounges for revivification from the
chain of addiction is called Traveler whom has started his journey
The term “companion” is given to someone who does not have a history of substance abuse and works toward achieving the goals of Congress60