تسلیت به مناسبت اربعین حسینی
فرارسیدن اربعین حسینی برتمامی شما مسافران وهمسفران تسلیت باد
فرارسیدن اربعین حسینی برتمامی شما مسافران وهمسفران تسلیت باد
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر
ضمن خدا قوت به تمامی خوانندگان این وبلاگ با درج این تصویر خواستم بگویم به معنای واقعی کمکی که کنگره به من نمود را نمیتوانم بازبان بیان نمایم .تصویر اول مربوط است به سال 1387 ودوران تاریکی های من وتصویر دوم مربوط است به سال 1392 وتغییر جایگاه هایی که درزندگی من بوجود آمده است.
من این تغییرات را مدیون کنگره 60 وراهنمای ارجمندم جناب آقای حمید محبت هستم .امیدوارم تمامی ما قدر کمک هایی راکه کنگره 60 برای ما انجام داده است را بدانیم وخدمتگذار واقعی درکنگره 60 باشیم.
شادزی ومهر افزون
مسافر حسین






تاریخ عکس: 1392/09/15
عکاس: مسافر نادر
عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر

برنامه « شروع خوب »
مجری برنامه: آقای عباس امیر معافی
میهمان : جناب آقای مهندس دژاکام ( بنیان کنگره 60 )
"قابل توجه مسافران و همسفران عزیز؛ تغییر زمان تولد"
جشن تولد سومین سال رهایی مسافر داریوش شیخوند (مرزبان نمایندگی آکادمی) روز دوشنبه مورخ 1392/09/25 در محل نمایندگی آکادمی برگزار می گردد.

از تمامی مسافران و همسفران برای حضور در این جشن رهایی استقبال می کنیم.
" لژیون محبت "
يک آسيبشناس اجتماعي از ورود مخدر کروکوديل به کشور خبر داد و گفت: اين مخدر با استفاده از بنزين، تينر و فسفر تهيه ميشود.
به
گزارش مردم سالاری، دکتر مجيد ابهري در گفتوگو با مهر گفت: بعد از مبارزه
بي امان پليس با مواد مخدر صنعتي از جمله شيشه، مافياي مواد مخدر براي
رسيدن به اهداف شوم خود يعني آلوده سازي جوانان، مواد مخدر جديد را با
اساميغلط انداز وارد بازار کرد. اين در حالي است که ريشه همه موادها يکي
بوده و صرفاً تفاوتهاي ظاهري مختصري دارند.
وي ادامه داد: در حال
حاضر با توجه به شناسايي بيشتر مواد مخدر توسط پليس و جمع آوري آنها اين
بار ناتوي اجتماعي قصد دارد مخدر کروکوديل را به جاي کراک وارد بازار کند.
به
گفته اين آسيبشناس اجتماعي، ماده مخدر کروکوديل به علت کم شدن کراک از
کشور روسيه وارد ميشود در حالي که بيشاز يک ميليون روس معتاد به اين مواد
هستند.
ابهري افزود: ماده مخدر کروکوديل از مخلوط کردن ماده
بسومورفين با تينر، فسفر و در مواردي افزودن بنزين تهيه ميشود مصرف اين
مخدر زخمهايي به عمق دو سانتيمتر را همراه با عفوت در بدن ايجاد ميکند.
ضمن اينکه به علت وجود تينر و بنزين درجه گيجکنندگي اين مخدر بسيار بالا
است و به دليل وجود اسيد فسفريک زخم هايي در بدن به وجود ميآيد.
وي
از جوانان خواست در مقابل اين مخدر هوشيار باشند و در صورت مشاهده به
وظيفه اجتماعي شن عمل کنند. همچنين ماموران پليس بايد با همان شدتي که با
مخدر شيشه و کراک مبارزه ميکنند جلوي ورود اين مخدر را بگيرند.
اين
آسيب شناس اجتماعي تاکيد کرد: اين مواد در حال حاضر تنها در جنوب تهران و
محلاتي همچون هرندي و دروازه غار فروخته ميشود و اطلاع رساني به موقع موجب
پيشگيري ميشود.



به نام خدا
مصاحبه اختصاصی خبرنگار کنگره 60 با آقای گری لوئیس ( Gary Lewis) هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران.
آقای لوئیس متولد باربادوس است و بیش از 25 سال است که در
آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و خاور میانه، به سازمان ملل خدمت کرده است. وی در
سال 1962 در بریج تاون متولد شد و بین سالهای 2008 تا 2013، به عنوان نماینده
منطقهای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در دفتر منطقهای آسیای
شرقی و اقیانوسیه مستقر در بانکوک فعالیت داشت. وی همچنین بین سالهای 2004 تا
2008 به عنوان نماینده منطقهای جنوب آسیا در مقر همین دفتر در دهلی نو مشغول به
خدمت بود.
آقای لوئیس دارای مدرک فوق لیسانس روابط بین الملل از
دانشگاه اقتصاد لندن است. وی پیش از آن تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه کویینز
کانادا و دانشگاه گلاسکو انگلستان آغاز نمونده بود. وی صاحب نمایشگاه در دانشگاه
هند غربی، مولف کتبی در مورد تاریخ باربادوس و صاحب مقالاتی در زمینه کنترل مواد مخدر
است.

وی در فروردین 1392 به عنوان نماینده هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران منصوب شده است. همچنین وی همراه همسر خود خانم الیزابت لوئیس به تهران آمده است. آنها صاحب سه فرزند دختر دانشجو هستند.
آقای لوئیس از اینکه نماینده سازمان ملل را در این مسابقات و در تیم سفرا می بینیم بسیار خوشحالیم و امیدواریم در ادامه، این همکاری های بشر دوستانه مستدام باشد.
به عنوان اولین سوال نظر خودتون رو راجع به نام این مسابقات چهار جانبه که "مسافر" است بفرمائید.

- اول باید بگم که بسیار خوشحالم از اینکه در این مسابقات حضور دارم، اما در مورد کلمه "مسافر" باید بگم که زندگی به نظر من همین سفر کردن است و این بسیار زیباست که حرکت شما در این مسیر با نام "مسافر" انجام می شود. خوشحالم از اینکه کنگره 60 توانسته این همه انسانهای دردمند را به درمان برساند و در این مسابقاتی که یک تیم از سفرا، یک تیم از ستارگان موسیقی و سینما و یک تیم هم از رسانه؛ شرکت می کند و این برای من به عنوان یک انسان بسیار خوشحال کننده است.
ممنونم، هدف شما به عنوان یک دیپلمات سازمان ملل از حضور در این مسابقات مشخصا چیست؟
- یک فردی به من گفت، در این مسابقات فوتبال شعاری هست که میگوید: یا می بریم و یا می آموزیم و باختی در کار نیست، و این هدف ما است. برای تیم دیپلمات ها مهم این است که یک برخوردی با مردم در اینجا داشته باشند و آن را به کشور های خود ارائه دهند که دیگر کشور ها نیز بدانند که یک چنین اتفاق بزرگی در اینجا افتاده که باعث خوشحالی نیز هست. البته اینکه ما یکدیگر را می بینیم و در کنار هم یک رویداد ورزشی را رقم می زنیم بدون در نظر گرفتن مسائل شغلی و دیپلماتیک، بلکه از جنبه انسانی نیز بسیار با ارزش است و برای من مهم است و از آن استقبال می کنم.
شعار این مسابقات " بیائید این آتش ویرانگر ( مواد مخدر) را مهار کنیم!" است. نظر شما در رابطه با این مسئله مهم با توجه به جایگاه شما به عنوان نماینده سازمان ملل در ایران، چیست؟
- به هر حال از نظر اصول و پایه های کاری ما در سازمان ملل متحد، من بسیار خوشحالم که از ابزار ورزش و فعالیت های انسانی به این موضوع پرداخته شده است.
در کنگره 60 افراد مصرف کننده مواد مخدر با روشDST و با داروی اپیوم تینکچر به درمان قطعی اعتیاد می رسند، افرادی هم که در این زمین فوتبال می بینید از همین دسته هستند. شما چقدر در مورد این روش درمانی و داروی درمان آن اطلاع دارید؟

- اطلاعات من بسیار کم است، اما با توجه به اینکه بیش از 20 سال را در زمینه کنترل مواد مخدر در سراسر جهان از طرف سازمان ملل کار کردم بسیار خوشحال می شوم که اطلاعات جدیدی را در این رابطه بدست بیاورم.
ما هم خوشحال می شویم که شما را دعوت کنیم تا با مبتکر این روش درمانی، آقای مهندس حسین دژاکام دیداری داشته باشید تا در جریان فعالیت های جدی و اثر گذار کنگره 60 در رابطه با پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد قرار بگیرید. امیدواریم یک روز جمعه و در پارک طالقانی تهران میزبان شما باشیم.
- ممنونم و بسیار خوشحال می شوم که بیشتر با کنگره 60 آشنا شوم، انشاالله یک روز جمعه به دیدن شما خواهم آمد.
من هم بسیار ممنون و سپاسگذارهستم که در این هوای سرد و زیر بارش خفیف باران وقت گذاشتید و به سوالات من پاسخ دادید.
- بسیار سپاسگذارم، به امید دیدار.
این گزارش روز سه شنبه 28/08/1392 و در حاشیه مسابقات چهار جانبه جام مسافر گرفته شد و زحمت ترجمه همزمان مصاحبه را آقای دکتر حاج رسولی متقبل شدند که کمال تشکر را از ایشان داریم.


حضور اعضاء لژیون آقای حمید محبت در مسابقه فوتبال جام مسافر
بعنوان گروه حراست برگزاری مسابقات



دومین جلسه از دوره پنجاه و دوم کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه :"رابطه یادگیری با معرکه گیری (نق زدن ٬ حاشیه)"با
استادی آقای محمد جعفری و نگهبانی آقای حسین گورنگی و دبیری آقای پیمان
شریفی ٬ روز شنبه مورخ ۱۸/۰۸/۹۲ رآس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
آموزش پذیری با نق زدن و معرکه گیری در مقابل هم قرار دارند . چه زمانی انسان شروع به معرکه گیری می کند ؟ معرکه گیری نقطه یا آوردگاهی است که دیگر مشکل با منطق حل نمی شود و درگیری از نوع کلامی و یا فیزیکی بوجود می آید و هر کدام از دو تفکر موجود می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند ....
چهاردهمین جلسه از دوره پنجاه و یکم کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه "از فرمانبرداری تا فرماندهی" با استادی جناب علیرضا زرکش و نگهبانی آقای محمدرضا مطهری و دبیری آقای علی طوسی روز شنبه تاریخ 1392/08/03 رأس ساعت 17:00 آ غاز به کارنمود.



فرید براتی سده در گفتوگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه میانگین تماسگیرندگان در باره موضوع "شیشه" با خط ملی اعتیاد 42.37 درصد بوده است، اظهار کرد: شیشه علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، از ابتدای فروردین امسال نسبت به شهریور ماه نیز دچار کاهش شده، چرا که میانگین تماسگیرندگان شیشه در فروردین ماه سال جاری 48.43 درصد و در شهریور ماه 39.26 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: 15.37 درصد تماسگیرندگان در ارتباط با تریاک، 5.3 درصد در ارتباط با هروئین، 2.22 درصد در ارتباط با کراک و 1.75 درصد در ارتباط با حشیش با خط ملی اعتیاد تماس گرفتهاند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش روند مصرف هروئین نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که هروئین در سالهای گذشته پس از کراک رتبه چهارم را داشت، اما در شش ماهه اول سال جاری جای خود را با کراک تغییر و به رتبه سوم رسیده است.
براتی سده در مورد میزان مصرف مواد مخدر توسط زنان و مردان نیز خاطر نشان کرد: 6.52 درصد مصرفکنندگان زن و 93.48 درصد مصرفکنندگان مرد بودهاند.
وی علاوه بر این در مورد استانهایی که بیشترین و کمترین تماس را با خط ملی اعتیاد داشتهاند نیز، گفت: تهران، اصفهان، البرز، همدان و فارس به ترتیب بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان شمالی، قم و زنجان نیز به ترتیب کمترین تماسها را با این خط در شش ماهه اول سال جاری برقرار کردهاند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 76 هزار و 978 مورد تماس با خط ملی اعتیاد برقرار شده است، اظهار کرد: از این تعداد تماس به 72 هزار و 364 هزار تماس پاسخ داده شده که نشاندهنده نرخ پاسخدهی 95 درصدی به تماسها بوده است.
وی همچنین با بیان اینکه 72.7 درصد تماسگیرندگان زن و 23.3 تماسگیرندگان مرد بودهاند، خاطر نشان کرد: 12.47 درصد تماسگیرندگان خودشان مصرفکننده بودهاند و 87.53 درصد تماسگیرندگان غیر مصرفکننده بوده و در ارتباط با کسانی که مواد مخدر مصرف میکردند، با خط ملی اعتیاد تماس گرفتهاند.
براتی سده افزود: 69.92 درصد تماسگیرندگان همسر، مادر یا خواهر معتادان بودهاند که از این میزان 31.71 درصد همسران مصرفکنندگان، 27.73 درصد مادران مصرفکنندگان و 10.48 درصد خواهران مصرفکنندگان بودهاند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان از افزایش تماسهای مربوط به پیشگیری در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدتهای مشابه سال قبل خبر داد و این موضوع را اتفاقی مثبت در این زمینه دانست.
منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )
"به نام خدا"
روز یکشنبه مورخ 1392/07/21؛ حضور دیده بان محترم کنگره 60 جناب آقای علی مجدیان و اهدای شال ایجنت جدید نمایندگی فشم جناب آقای حمید محبت.






"از طرف بچه های لژیون محبت این انتصاب را به کمک راهنمای محترم آقای حمید محبت تبریک صمیمانه عرض می کنیم و آرزوی جایگاه های بالاتر برای ایشان داریم و نیز از زحمات بی دریغ آقای باقری در نمایندگی فشم کمال تشکر را داریم"
بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید

"هفتمین کنگره ملی دانش اعتیاد"

" مراسم افطار نمایندگی فشم؛ با حمایت لژیون محبت. سه شنبه مورخ 1392/05/08 "



"خدا قوت به تمام دوستانی که برای برگزاری مراسم افطار از دل و جان مایه گذاشتند"
خدایا؛ شکر شکر شکر
جلسه مسافران نمایندگی فشم، به استادی آقای حمید محبت ؛ مورخ 1392/05/08

جلسه کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر، به میزبانی شعبه فشم؛ و با استادی آقای محبت، نگهبانی آقای عباس حسینی و دبیری آقای نعمت عنبرستانی با دستور جلسه کار و تحصیل راس ساعت 18 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
آقای محبت در ابتدای صحبت هایشان با اشاره به شبهای قدر فرمودند: در این شبها هر کس برداشت خودش را از ارتباط با خالق خودش دارد، اما من میخواهم برای خودم از ارتباط تفکرات کنگره با شبهای قدر بگویم. در این شبها همه در سخنانشان از عدالت علی (ع) صحبت میکنند، از توبه می گویند. من میخواهم مقایسه ای کنم میان توبه ای که در کتاب آسمانی آمده و دوری از ضد ارزش هایی که ما در کنگره راجع به آن جستجو می کنیم ...
تشکیل لژیون محبت،شعبه آکادمی. دوشنبه؛ مورخ 1392/04/31
Mohabat legion, Academi branch, Date: 2013/07/22

سیزدهمین جلسه از دوره پنجاهم کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه " حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و فامیلی در کنگره ممنوع است. " با استادی جناب حسن بابائی و نگهبانی آقای علی خاتمی و دبیری آقای حسین روز شنبه تاریخ 1392/04/22 رأس ساعت 17:00 آ غاز به کارنمود.


دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 با انتقاد شدید از بیتوجهی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره کمبود و عدم توزیع شربت تریاک از ابتدای اردیبهشت ماه گفت: چطور ممکن است دارویی که برای بیمار تحت ترک اعتیاد جنبه حیاتی دارد، توزیع نشود؟
حسین دژاکام در گفتوگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه عدم توزیع شربت تریاک در مراکز درمانی ترک اعتیاد تعجبآور است، افزود: مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پاسخگو باشند و بگویند که چکار میکنند که دارویی که برای بیماران تحت درمان اعتیاد جنبه حیاتی دارد در بسیاری از مراکز کمیاب شده است؟
وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی و کارخانههای تولید کننده اظهار میکنند که شربت تریاک ندارند و این خود جای سوال است که چطور ممکن است دارویی که تولید داخل است و مصرف کنندگان این داروها افراد بیمار با پروسه سختی هستند، یکباره نایاب شود؟
دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 ادامه داد: در حال حاضرهزاران خانوار، بیمار تحت درمان شربت تریاک دارند و همه میدانند که این بیماران با مشکلات بسیار زیادی وارد پروسه درمان شدهاند، این در حالیست که با عدم توزیع و کمبود این دارو بار دیگر تعداد زیادی از معتادان در حال ترک به سمت اعتیاد روی میآورند.
وی درباره اینکه آیا ممکن است کمبود توزیع شربت تریاک در مراکز درمانی و افزایش قیمت آن راه توزیع این دارو را به سمت بازار آزاد کشانده باشد؟ گفت: ورود داروهای ترک اعتیاد به بازار آزاد کمتر اتفاق میافتد و در صورتی که شربت تریاک به قیمت بالایی به فروش برسد قطعا فرد معتاد و یا خانوادهها حاضر به چنین هزینهای نیستند و معتادان ترجیح میدهند با هزینه بسیار کمتری از طریق شیشه، کراک و هروئین این خلا را پر کنند.
دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 با هشدار نسبت به بازگشت افراد تحت درمان مراکز ترک اعتیاد به مصرف مواد گفت: افرادی که در حال حاضر تحت پوشش مراکز درمانی هستند بیش از 9 ماه در پروسه درمان با شربت تریاک قرار داشتند و در حال حاضر که این دارو به شدت کمیاب شده، امکان بازگشت این افراد به اعتیاد بیشتر شده است.
دژاکام با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری در برخی از مراکز ترک اعتیاد وابسته به کنگره 60 شربت تریاک کمیاب و نایاب شده، تصریح کرد: هفته گذشته طی مکاتبهای به ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت این کمبود را اعلام کردهایم.
وی ادامه داد: در صورتی که در اسرع وقت نسبت به تامین شربت تریاک در مراکز درمانی اقدام نشود، افرادی که تحت درمان بودند به مصرف هروئین، شیشه، کراک و سایر مخدرها روی میآورند.
وی درباره علت عدم توزیع و کمیاب شدن شربت تریاک گفت: عدم تولید در کارخانههای دارو یکی از علتهایی بوده که به مراکز اعلام شده است.
به گفته دژاکام، در مراکز ترک اعتیاد وابسته به کنگره 60 بیش از6000 معتاد در حال درمان هستند و این تنها بخشی از تعداد افراد معتادی است که پروسه درمان را طی میکنند و با مشکل کمبود شربت تریاک مواجه شدهاند.
لازم به ذکر است، پیش از این نیز سرپرست دفتر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از کمبود داروهای ترک اعتیاد در سال 92 ابراز نگرانی کرده بود.