تسلیت به مناسبت اربعین حسینی


فرارسیدن اربعین حسینی برتمامی شما مسافران وهمسفران تسلیت باد

کمک کنگره به من وخدمت من به کنگره 60


سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

ضمن خدا قوت به تمامی خوانندگان این وبلاگ با درج این تصویر خواستم بگویم به معنای واقعی کمکی که کنگره به من نمود را نمیتوانم بازبان بیان نمایم .تصویر اول مربوط است به سال 1387 ودوران تاریکی های من وتصویر دوم مربوط است به سال 1392 وتغییر جایگاه هایی که درزندگی من بوجود آمده است.

من این تغییرات را مدیون کنگره 60 وراهنمای ارجمندم جناب آقای حمید محبت هستم .امیدوارم تمامی ما قدر کمک هایی راکه کنگره 60 برای ما انجام داده است را بدانیم وخدمتگذار واقعی درکنگره 60 باشیم.

شادزی ومهر افزون

مسافر حسین


جلسه لژیون محبت

روز دوشنبه مورخ 1392/09/25؛ جلسه «لژیون محبت» در نمایندگی آکادمی



سالگرد رهایی از نیکوتین

«اولین سالگرد رهایی از سیگار جناب آقای مهندس دژاکام؛ پارک طالقانی»







تاریخ عکس: 1392/09/15

عکاس: مسافر نادر

ادامه نوشته

تصاویر آزاد

عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر


مرگ ناشی از ترامادول 40 برابر شده است!

رئیس بخش سم‌شناسی پزشکی قانونی تهران گفت: در مطالعه‌ای که طی 4، 5 سال اخیر انجام شده مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول 40 برابر بیشتر شده چون مصرف داروهای مخدر مانند متادون و ترامادول افزایش چشمگیری داشته است.
  
به گزارش فارس، مریم اخگری امروز در نشست خبری بررسی مصرف داروهای ترک اعتیاد گیاهی در عطاری‌ها خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در سازمان پزشکی قانونی با مرگ‌هایی مواجه شدیم که به دلیل مصرف داروهای ترک اعتیاد بوده و در آنالیز نمونه‌های اخذ شده از اجساد مشخص شد که مرگ‌ها بر اثر مصرف موادی مانند ترامادول یا داروهای ترک اعتیاد به ظاهر گیاهی حاوی این مواد بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برخی داروها مانند ترامادول گفت: از دو سال پیش وزارت بهداشت داروی ترامادول را از جمله داروهای تحت کنترل اعلام کرد یعنی بیمار با یک نسخه پزشک فقط یک بار می‌تواند این دارو را تهیه کند و برای بار دوم پزشک باید مجدداً نسخه بنویسد.

اخگری به این نکته اشاره کرد: سوء مصرف این ماده در جامعه به ویژه در قشر جوان افزایش یافته و مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول بسیار گزارش می‌شود تا جایی که برخی به خاطر تشنج به مرگ کشیده شده‌اند.

رئیس بخش سم‌شناسی پزشکی قانونی تهران گفت: متأسفانه این ماده به صورت غیرمجاز به راحتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و حتی شاهدیم که قرص‌های ترامادول بسته‌بندی شده در عطاری‌ها توزیع می‌شود.

افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف ترامادول نکته دیگری بود که این مسئول در سازمان پزشکی قانونی به آن اشاره کرد و گفت: در مطالعاتی که داشته‌ایم مشخص شد که در 4، 5 سال اخیر مرگ‌های ناشی از ترامادول 40 برابر بیشتر شده است چرا که مصرف موادی مانند متادون یا داروهایی که حاوی ترامادول هستند در یک سال اخیر خیلی زیاد شده و معتادان معمولاً برای ایجاد حالت تخدیری و رفع خماری در کنار مواد محرک و مخدر از این داروها هم استفاده می‌کنند غافل از اینکه بر سلامتشان اثر بسیار سوئی دارند.

تولید داروهای ترک اعتیاد در کارگاه‌های زیرزمینی


رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از توزیع غیرمجاز متادون در عطاری‌ها خبر داد و گفت: گزارشات غیررسمی از عرضه مواد مخدر در برخی از عطاری‌ها نیز حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا قدیرزاده در نشست بررسی «آنالیز آزمایشگاهی داروهای ترک اعتیاد ارائه شده در عطاری‌های شهر تهران» با بیان اینکه توزیع داروهایی که در قالب ترک اعتیاد، مشکلات جنسی، چاقی، لاغری و ... تبلیغ می‌شود، گفت: در بحث داروهای ترک اعتیادی که در عطاری‌ها توزیع می‌شود، در آنالیز‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد که اغلب آنان به شکل غیراستاندارد توزیع شده و دارای ترکیبات شیمیایی هستند.

وی با بیان اینکه در آنالیزهایی که در پزشکی قانونی مشخص شد، عمده این داروهایی که در قالب گیاهی عرضه می‌شوند، دارای ترکیبات شیمیایی هستند، اظهارکرد: در این داروها موادی نظیر دیفنوکسیلات، ترامادول، کدئین و ... وجود دارد که این مواد از مواد اعتیادزا محسوب می‌شود.

به گفته رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، این داروها در روزهای اول مصرف به خوبی اثر کرده و حتی تحت عناوینی نظیر «دتای هندی» و با ظاهری گیاهی توزیع می‌شود، اما پس از مدتی سبب اعتیاد فرد به آن شده، به طوری که در تست ادرار مصرف‌کنندگان نیز مواردی از ترامادول و مرفین مشاهده شده است.

تولید داروهای ترک اعتیاد در کارگاه‌های زیرزمینی

قدیرزاده از تولید داروهای ترک اعتیاد در کارگاه‌های زیرزمینی حومه تهران خبر داد و گفت: عمده این مواد همچون داروهای ماهواره‌ای لاغری و چاقی و ... در کارگاه‌های زیرزمینی اطراف تهران توزیع می‌شود و اصلا وارد کردن چنین کالاهایی صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه با معضل قاچاق ترامادول به داخل کشور مواجه هستیم، افزود: توزیع متادون در عطاری‌ها نیز معضل دیگری است، در حالی که این دارو باید با نظر پزشک متخصص تجویز شود، شاهدیم که به راحتی به قیمت‌های هر سی سی 500 تا 1000 تومان در عطاری‌ها فروخته می‌شود.

توزیع مواد مخدر در برخی عطاری‌ها!

به گزارش ایسنا، رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از عرضه مواد مخدر در برخی از عطاری‌های شهر تهران بر اساس گزارشات غیررسمی خبر داد و افزود: البته با این موارد برخورد نیز شده است اما واقعا چه کسی باید با تخلفات عطاری‌ها برخورد کرده و بر آنان نظارت داشته باشد؟

به گفته قدیرزاده، بحث برخورد و نظارت بر عطاری‌ها چند سازمانی شده و هر کسی در آن ورود پیدا می‌کند.

وی همچنین در بخش‌ دیگری از سخنانش با اشاره به سوء مصرف ترامادول و متادون، اظهار کرد: گاهی متادون در اختیار اطفال قرار گرفته و این کودکان با گمان اینکه آب می‌نوشند، آن را مصرف کرده و جان خود را از دست داده‌اند.

رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی مورد دیگر سوء مصرف این مواد را توصیه افراد غیرپزشک اعلام کرد و افزود: متاسفانه عده‌ای ترامادول یا متادون را در دوز بالا مصرف کرده و اصطلاحا «اوردوز» می‌کنند.

قدیرزاده با بیان اینکه در این مورد مرگ‌ها عمدتا از تجویز افراد معتادی که خود به این شیوه ترک کرده‌اند، ناشی می‌شود، گفت: به عنوان مثال فردی که خود از طریق متادون مصرف مواد مخدر را ترک کرده، به دیگر معتادان نیز توصیه می‌کند که به جای مراجعه به پزشک و صرف هزینه، فلان مقدار از متادون را مصرف کند که این موضوع در مواردی سبب مرگ افراد شده است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مشکل این است که معلوم نیست چه کسی باید با تخلفات عطاری‌ها برخورد کند، خاطرنشان کرد: البته در برخی جاها نیز با این موارد برخورد شده اما هنوز مواردی باقی مانده است.

به گفته رییس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، در داروهایی که در تبلیغات گفته می‌شود 100 درصد گیاهی است و در طی یک ماه می‌توان با آن اعتیاد را ترک کرد، نتایج تحقیقات نشان داده است که نه تنها مواد شیمیایی در آن وجود دارد، بلکه بعد از گذشت یک ماه سبب اعتیاد فرد به مصرف آن می‌شود.

قدیرزاده همچنین اظهاراتی مبنی برداشتن تاییدیه این داروها از سازمان غذا و داروی ایالت متحده آمریکا یا کسب مجوز از وزارت بهداشت را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.

حضور مهندس دژاکام در برنامه شروع خوب ( شبکه 3 سیما )

برنامه « شروع خوب »

مجری برنامه: آقای عباس امیر معافی

میهمان : جناب آقای مهندس دژاکام ( بنیان کنگره 60 )




تنظیم ویدئو جهت نمایش در وبلاگ: مسافر نادر

تصاویر آزاد


اخبار داخلی

"قابل توجه مسافران و همسفران عزیز؛ تغییر زمان تولد"

جشن تولد سومین سال رهایی مسافر داریوش شیخوند (مرزبان نمایندگی آکادمی) روز دوشنبه مورخ 1392/09/25 در محل نمایندگی آکادمی برگزار می گردد.

از تمامی مسافران و همسفران برای حضور در این جشن رهایی استقبال می کنیم.

" لژیون محبت "

فروش مخدر کروکوديل در جنوب تهران


يک آسيب‌شناس اجتماعي از ورود مخدر کروکوديل به کشور خبر داد و گفت: اين مخدر با استفاده از بنزين، تينر و فسفر تهيه مي‌شود.

به گزارش مردم سالاری، دکتر مجيد ابهري در گفت‌وگو با مهر گفت: بعد از مبارزه بي امان پليس با مواد مخدر صنعتي از جمله شيشه، مافياي مواد مخدر براي رسيدن به اهداف شوم خود يعني آلوده سازي جوانان، مواد مخدر جديد را با اسامي‌غلط انداز وارد بازار کرد. اين در حالي است که ريشه همه موادها يکي بوده و صرفاً تفاوتهاي ظاهري مختصري دارند.

وي ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شناسايي بيشتر مواد مخدر توسط پليس و جمع آوري آنها اين بار ناتوي اجتماعي قصد دارد مخدر کروکوديل را به جاي کراک وارد بازار کند.

به گفته اين آسيب‌شناس اجتماعي، ماده مخدر کروکوديل به علت کم شدن کراک از کشور روسيه وارد مي‌شود در حالي که بيش‌از يک ميليون روس معتاد به اين مواد هستند.

 ابهري افزود: ماده مخدر کروکوديل از مخلوط کردن ماده بسومورفين با تينر، فسفر و در مواردي افزودن بنزين تهيه مي‌شود مصرف اين مخدر زخم‌هايي به عمق دو سانتيمتر را همراه با عفوت در بدن ايجاد مي‌کند. ضمن اينکه به علت وجود تينر و بنزين درجه گيج‌کنندگي اين مخدر بسيار بالا است و به دليل وجود اسيد فسفريک زخم هايي در بدن به وجود مي‌آيد.

وي از جوانان خواست در مقابل اين مخدر هوشيار باشند و در صورت مشاهده به وظيفه اجتماعي شن عمل کنند. همچنين ماموران پليس بايد با همان شدتي که با مخدر شيشه و کراک مبارزه مي‌کنند جلوي ورود اين مخدر را بگيرند.

اين آسيب شناس اجتماعي تاکيد کرد: اين مواد در حال حاضر تنها در جنوب تهران و محلاتي همچون هرندي و دروازه غار فروخته مي‌شود و اطلاع رساني به موقع موجب پيشگيري مي‌شود.

اخبار داخلی

تیم حراست کنگره 60 ( لژیون محبت) ؛ مسابقات جام مسافر، سه شنبه 1392/08/28



حضور لژیون محبت در اولین دوره از مسابقات جام مسافر؛


مصاحبه اختصاصی


به نام خدا

مصاحبه اختصاصی خبرنگار کنگره 60 با آقای گری لوئیس ( Gary Lewis) هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران.

آقای لوئیس متولد باربادوس است و بیش از 25 سال است که در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و خاور میانه، به سازمان ملل خدمت کرده است. وی در سال 1962 در بریج تاون متولد شد و بین سالهای 2008 تا 2013، به عنوان نماینده منطقه‌ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در دفتر منطقه‌ای آسیای شرقی‌ و اقیانوسیه مستقر در بانکوک فعالیت داشت. وی همچنین بین سالهای 2004 تا 2008 به عنوان نماینده منطقه‌ای جنوب آسیا در مقر همین دفتر در دهلی‌ نو مشغول به خدمت بود.
آقای لوئیس دارای مدرک فوق لیسانس روابط بین الملل از دانشگاه اقتصاد لندن است. وی پیش از آن تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه کویینز کانادا و دانشگاه گلاسکو انگلستان آغاز نمونده بود. وی صاحب نمایشگاه در دانشگاه هند غربی، مولف کتبی در مورد تاریخ باربادوس و صاحب مقالاتی در زمینه کنترل مواد مخدر است.

 وی در فروردین 1392 به عنوان نماینده هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و  نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران منصوب شده است. همچنین وی همراه همسر خود خانم الیزابت لوئیس به تهران آمده است. آنها صاحب سه فرزند دختر دانشجو هستند.

آقای لوئیس از اینکه نماینده سازمان ملل را در این مسابقات و در تیم سفرا می بینیم بسیار خوشحالیم و امیدواریم در ادامه، این همکاری های بشر دوستانه مستدام باشد.

به عنوان اولین سوال نظر خودتون رو راجع به نام این مسابقات چهار جانبه که "مسافر" است بفرمائید.

-          اول باید بگم که بسیار خوشحالم از اینکه در این مسابقات حضور دارم، اما در مورد کلمه "مسافر" باید بگم که زندگی به نظر من همین سفر کردن است و این بسیار زیباست که حرکت شما در این مسیر با نام "مسافر" انجام می شود. خوشحالم از اینکه کنگره 60 توانسته این همه انسانهای دردمند را به درمان برساند و  در این مسابقاتی که یک تیم از سفرا، یک تیم از ستارگان موسیقی و سینما و یک تیم هم از رسانه؛ شرکت می کند و این برای من به عنوان یک انسان بسیار خوشحال کننده است.

ممنونم، هدف شما به عنوان یک دیپلمات سازمان ملل از حضور در این مسابقات مشخصا چیست؟

-          یک فردی به من گفت، در این مسابقات فوتبال شعاری هست که میگوید: یا می بریم و یا می آموزیم و باختی در کار نیست، و این هدف ما است. برای تیم دیپلمات ها مهم این است که یک برخوردی با مردم در اینجا داشته باشند و آن را به کشور های خود ارائه دهند که دیگر کشور ها نیز بدانند که یک چنین اتفاق بزرگی در اینجا افتاده که باعث خوشحالی نیز هست. البته اینکه ما یکدیگر را می بینیم و در کنار هم یک رویداد ورزشی را رقم می زنیم بدون در نظر گرفتن مسائل شغلی و دیپلماتیک، بلکه از جنبه انسانی نیز بسیار با ارزش است و برای من مهم است و از آن استقبال می کنم.

شعار این مسابقات " بیائید این آتش ویرانگر ( مواد مخدر) را مهار کنیم!" است. نظر شما در رابطه با این مسئله مهم با توجه به جایگاه شما به عنوان نماینده سازمان ملل در ایران، چیست؟

-   به هر حال از نظر اصول و پایه های کاری ما در سازمان ملل متحد، من بسیار خوشحالم که از ابزار ورزش و فعالیت های انسانی به این موضوع پرداخته شده است.

در کنگره 60 افراد مصرف کننده مواد مخدر با روشDST و با داروی اپیوم تینکچر به درمان قطعی اعتیاد می رسند، افرادی هم که در این زمین فوتبال می بینید از همین دسته هستند. شما چقدر در مورد این روش درمانی و داروی درمان آن اطلاع دارید؟


-          اطلاعات من بسیار کم است، اما با توجه به اینکه بیش از 20 سال را در زمینه کنترل مواد مخدر در سراسر جهان از طرف سازمان ملل کار کردم بسیار خوشحال می شوم که اطلاعات جدیدی را در این رابطه بدست بیاورم.

ما هم خوشحال می شویم که شما را دعوت کنیم تا با مبتکر این روش درمانی، آقای مهندس حسین دژاکام دیداری داشته باشید تا در جریان فعالیت های جدی و اثر گذار کنگره 60 در رابطه با پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد قرار بگیرید. امیدواریم یک روز جمعه و در پارک طالقانی تهران میزبان شما باشیم.

-          ممنونم و بسیار خوشحال می شوم که بیشتر با کنگره 60 آشنا شوم، انشاالله یک روز جمعه به دیدن شما خواهم آمد.

من هم بسیار ممنون و سپاسگذارهستم که در این هوای سرد و زیر بارش خفیف باران وقت گذاشتید و به سوالات من پاسخ دادید.

-          بسیار سپاسگذارم، به امید دیدار.

این گزارش روز سه شنبه 28/08/1392 و در حاشیه مسابقات چهار جانبه جام مسافر گرفته شد و زحمت ترجمه همزمان مصاحبه را آقای دکتر حاج رسولی متقبل شدند که کمال تشکر را از ایشان داریم.


حضور لژیون آقای حمید محبت دربرگزاری مسابقه فوتبال جام مسافر

حضور اعضاء لژیون آقای حمید محبت در مسابقه فوتبال جام مسافر

بعنوان گروه حراست برگزاری مسابقات

کارگاههای آموزشی کنگره60 شعبه آکادمی


دومین جلسه از دوره پنجاه و دوم کارگاههای آموزشی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه :"رابطه یادگیری با معرکه گیری (نق زدن ٬ حاشیه)"با استادی آقای محمد جعفری و نگهبانی آقای حسین گورنگی و دبیری آقای پیمان شریفی ٬ روز شنبه مورخ ۱۸/۰۸/۹۲ رآس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

آموزش پذیری با نق زدن و معرکه گیری در مقابل هم قرار دارند . چه زمانی انسان شروع به معرکه گیری می کند ؟ معرکه گیری نقطه یا آوردگاهی است که دیگر مشکل با منطق حل نمی شود و درگیری از نوع کلامی و یا فیزیکی بوجود می آید و هر کدام از دو تفکر موجود می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند ....


ادامه نوشته

جلسات مسافران


(به نام قدرت مطلق)


چهاردهمین جلسه از دوره پنجاه و یکم کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه "از فرمانبرداری تا فرماندهی" با استادی جناب علیرضا زرکش و نگهبانی آقای محمدرضا مطهری و دبیری آقای علی طوسی روز شنبه تاریخ 1392/08/03 رأس ساعت 17:00 آ غاز به کارنمود.





امیدوارم که حال همه خوب باشد با خواست های خوب و با امید حرکت کنیم و بتوانیم برسیم به همه چیز هایی که می خواهیم. واقعیت امر این است که ما به دنیا به چه صورت نگاه می کنیم؟ چه رنگی می بینیمش؟
در ادامه انتخابات دوره اول نگهبانی روزهای شنبه برگزار شد که خلاصه ای از آن را تقدیمتان می کنیم...

ادامه نوشته

مصرف هروئین از کراک پیشی گرفت


 

فرید براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه میانگین تماس‌گیرندگان در باره موضوع "شیشه" با خط ملی اعتیاد 42.37 درصد بوده است، اظهار کرد: شیشه علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، از ابتدای فروردین امسال نسبت به شهریور ماه نیز دچار کاهش شده، چرا که میانگین تماس‌گیرندگان شیشه در فروردین ماه سال جاری 48.43 درصد و در شهریور ماه 39.26 درصد رسیده است.

 

وی ادامه داد: 15.37 درصد تماس‌گیرندگان در ارتباط با تریاک، 5.3 درصد در ارتباط با هروئین، 2.22 درصد در ارتباط با کراک و 1.75 درصد در ارتباط با حشیش با خط ملی اعتیاد تماس گرفته‌اند.

 

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش روند مصرف هروئین نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که هروئین در سال‌های گذشته پس از کراک رتبه چهارم را داشت، اما در شش ماهه اول سال جاری جای خود را با کراک تغییر و به رتبه سوم رسیده است.

 

براتی سده در مورد میزان مصرف‌ مواد مخدر توسط زنان و مردان نیز خاطر نشان کرد: 6.52 درصد مصرف‌کنندگان زن و 93.48 درصد مصرف‌کنندگان مرد بوده‌اند.

 

وی علاوه بر این در مورد استان‌هایی که بیشترین و کمترین تماس را با خط ملی اعتیاد داشته‌اند نیز، گفت: تهران، اصفهان، البرز، همدان و فارس به ترتیب بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خراسان شمالی، قم و زنجان نیز به ترتیب کمترین تماس‌ها را با این خط در شش ماهه اول سال جاری برقرار کرده‌اند.

 

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 76 هزار و 978 مورد تماس با خط ملی اعتیاد برقرار شده است، اظهار کرد: از این تعداد تماس به 72 هزار و 364 هزار تماس پاسخ داده شده که نشان‌دهنده نرخ پاسخ‌دهی 95 درصدی به تماس‌ها بوده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه 72.7 درصد تماس‌گیرندگان زن و 23.3 تماس‌گیرندگان مرد بوده‌اند، خاطر نشان کرد: 12.47 درصد تماس‌گیرندگان خودشان مصرف‌کننده بوده‌اند و 87.53 درصد تماس‌گیرندگان غیر مصرف‌کننده بوده و در ارتباط با کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کردند، با خط ملی اعتیاد تماس گرفته‌اند.

 

براتی سده افزود: 69.92 درصد تماس‌گیرندگان همسر، مادر یا خواهر معتادان بوده‌اند که از این میزان 31.71 درصد همسران مصرف‌کنندگان، 27.73 درصد مادران مصرف‌کنندگان و 10.48 درصد خواهران مصرف‌کنندگان بوده‌اند.

 

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان از افزایش تماس‌های مربوط به پیشگیری در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت‌های مشابه سال قبل خبر داد و این موضوع را اتفاقی مثبت در این زمینه دانست.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )

اخبار داخلی

"به نام خدا"

روز یکشنبه مورخ 1392/07/21؛ حضور دیده بان محترم کنگره 60 جناب آقای علی مجدیان و اهدای شال ایجنت جدید نمایندگی فشم جناب آقای حمید محبت.

ادامه نوشته

اخبار داخلی

" به نام خدا "
روز چهارشنبه مورخ 1392/07/17؛ مراسم پیمان ایجنت جدید نمایندگی فشم جناب آقای حمید محبت و قدر دانی از زحمات ایجنت سابق جناب آقای علی محمد باقری، توسط بنیان کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام و دیده بان محترم جناب آقای احمد حکیمی.




"از طرف بچه های لژیون محبت این انتصاب را به کمک راهنمای محترم آقای حمید محبت تبریک صمیمانه عرض می کنیم و آرزوی جایگاه های بالاتر برای ایشان داریم و نیز از زحمات بی دریغ آقای باقری در نمایندگی فشم کمال تشکر را داریم"

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید

ادامه نوشته

پایلوت روش جدید ترک شیشه با استفاده از شربت تریاک در کشور


حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در مورد درمان شیشه گفت: برای درمان معتادان به شیشه 2 راه وجود دارد یکی آنچه در مراجع علمی دنیا انجام می‌شود که با اقدامات روان درمانی و به روش ماتریکس است.
وی ادامه داد: روش دیگر در جمعیت احیای انسانی کنگره انجام می‌شود که ترک معتادان به شیشه با استفاده از تریاک و شربت تریاک است.
دژاکام گفت: 10 سال است که بر روی ماده مخدر شیشه کار می‌کنیم و حدود 6 سال است که درمان این بیماران را با تریاک آغاز کرده‌ایم.
رئیس جمعیت احیای انسانی کنگره 60 افزود: مقدار کمی از تریاک یا شربت تریاک با دوز 0.3 سی‌سی به بیمار شیشه‌ای داده می‌شود و ترک آن آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار نفر از بیماران با این روش درمان شده‌اند گفت: این روش ترک اعتیاد قرار است مورد توجه مراکز علمی کشور قرار گیرد و به صورت پایلوت این روش را در مراکز دیگر پیاده کنیم و سپس آن را منتشر کنیم.
دژاکام با بیان اینکه مقدمات این کار با سازمان‌های مرتبط آغاز شده است گفت: در روش ترک اعتیاد شیشه با استفاده از تریاک، بازگشت معتادان بسیار کم و ماندگاری مناسبی گزارش شده است و برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که بین 6 روش درمانی ترک اعتیاد این روش مثبت گزارش شده است.
رئیس جمعیت کنگره 60 گفت: خارج از روش ترک شیشه با استفاده از تریاک و شربت تریاک، میزان بازگشت به مصرف مواد مخدر بیش از 90 درصد است و روش‌های روان‌درمانی به تنهایی جوابگو نیست و فقط چند روزی حال بیمار را خوب می‌کند و پس از 3 ماه فرد معتاد مجدد مصرف را شروع می‌کند.
وی از کمبود شربت تریاک انتقاد کرد و گفت: این کمبودها درمان را با مشکل مواجه کرده در حالی که نجات یک بیمار نجات یک جامعه است.
 

"هفتمین کنگره ملی دانش اعتیاد"

"هفتمین کنگره ملی دانش اعتیاد"

مراسم افطار، نمایندگی فشم

" مراسم افطار نمایندگی فشم؛ با حمایت لژیون محبت. سه شنبه مورخ 1392/05/08 "


"خدا قوت به تمام دوستانی که برای برگزاری مراسم افطار از دل و جان مایه گذاشتند"

خدایا؛ شکر شکر شکر


ادامه نوشته

جلسه مسافران؛ نمایندگی فشم


جلسه مسافران نمایندگی فشم، به استادی آقای حمید محبت ؛ مورخ 1392/05/08

    جلسه کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر، به میزبانی شعبه فشم؛ و با استادی آقای محبت، نگهبانی آقای عباس حسینی و دبیری آقای نعمت عنبرستانی با دستور جلسه کار و تحصیل راس ساعت 18 آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:

    آقای محبت در ابتدای صحبت هایشان با اشاره به شبهای قدر فرمودند: در این شبها هر کس برداشت خودش را از ارتباط با خالق خودش دارد، اما من میخواهم برای خودم از ارتباط تفکرات کنگره با شبهای قدر بگویم. در این شبها همه در سخنانشان از عدالت علی (ع) صحبت میکنند، از توبه می گویند. من میخواهم مقایسه ای کنم میان توبه ای که در کتاب آسمانی آمده و دوری از ضد ارزش هایی که ما در کنگره راجع به آن جستجو می کنیم ... 

ادامه نوشته

لژیون ها ............... Legions

تشکیل لژیون محبت،شعبه آکادمی. دوشنبه؛ مورخ 1392/04/31

Mohabat legion, Academi branch, Date: 2013/07/22




ادامه نوشته

جلسه روز شنبه در شعبه آکادمی

(به نام قدرت مطلق)

سیزدهمین جلسه از دوره پنجاهم کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه " حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و فامیلی در کنگره ممنوع است. " با استادی جناب حسن بابائی و نگهبانی آقای علی خاتمی و دبیری آقای حسین روز شنبه تاریخ 1392/04/22 رأس ساعت 17:00 آ غاز به کارنمود.






خدا را شاکر هستم که یک بار دیگر این موقعیت و این شانس نصیبم شد تا در این جایگاه قرار بگیرم. خدا قوت می گویم به نگهبان و دبیر عزیز. بر خود واجب می دانم که شروع ماه عزیز را به همه دوستان تبریک و شاد باش بگویم و امیدوارم که همه بتوانیم بهره خوب و لازم را از این ماه ببریم که بی ربط هم به دستور جلسه ما نیست. حرمت آنقدر اهمیت دارد که در همه جلسات کنگره دو بار خوانده می شود، ابتدای جلسه و انتهای جلسه. همه نوشتار های کنگره و همه آموزش های کنگره اهمیت دارند و کاربردی هستند و برای ما لازم و واجب هستند. حرمت بحثش فرق می کند، در ابتدا نگهبان می خواند، حرمت کنگره 60 : کنگره 60 مکان مقدس و امنی می باشد که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید...

ادامه نوشته

جلسه روز شنبه با حضور جناب آقای مهندس دژاکام

دوازدهمین جلسه از دوره پنجاهم کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه " الهام از رمضان " با استادی جناب مهندس دژاکام و نگهبانی آقای علی خاتمی و دبیری آقای حسین روز شنبه تاریخ 1392/04/15 رأس ساعت 17:00 آ غاز به کارنمود.







امیدوارم حال همه تان خوب باشد، حال من هم به حمدالله خوب است. دستور جلسه امروز الهام از رمضان است. ما نمی خواهیم صرفا بحث دینی بکنیم چون اگر می خواستیم بحث دینی بکنیم به جای کنگره 60 یک حوزه علمیه باز می کردیم و بحث دینی می کردیم. اینجا یک بحثی هست که بحث درمانی ما می باشد و مسئله بسیار حائز اهمیتی که هست، کنگره 60 از ماه مبارک رمضان شروع شد و ما الگوی خود را از ماه رمضان برداشتیم. نمی خواهم خودم را با نیوتون مقایسه بکنم... همانطوری که یک سیبی از درخت افتاد پائین نیوتون گفت چرا این سیب به طرف پائین افتاد چرا نرفت به سمت بالا؟.. و قانون جاذبه کشف شد. من هم از روی ماه مبارک رمضان روش درمان تدریجی برای من روشن شد و راه مشخص شد و یک راه خوب و بسیار استانداردی است که می توانیم به درمان برسیم. قبل از اینکه راجب به این صحبت بکنم، خیلی خوشحال هستم که امروز بهانه ای شد که بین مسافران سفر اول باشم. نویدی که به شما می دهم؛ اگر به کنگره آمدین و به حرف راهنمایتان توجه کردین و از همان اول کارتان را جدی گرفتین مطمئن باشید که شما به درمان قطعی اعتیاد خواهید رسید. از همان اول کارتان را جدی بگیرید...

ادامه نوشته

مهندس دژاکام در گفتگو با ایسنا: شربت تریاک کمیاب شد

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 با انتقاد شدید از بی‌توجهی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره کمبود و عدم توزیع شربت تریاک از ابتدای اردیبهشت ماه گفت: چطور ممکن است دارویی که برای بیمار تحت ترک اعتیاد جنبه حیاتی دارد، توزیع نشود؟

حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه عدم توزیع شربت تریاک در مراکز درمانی ترک اعتیاد تعجب‌آور است، افزود: مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پاسخگو باشند و بگویند که چکار می‌کنند که دارویی که برای بیماران تحت درمان اعتیاد جنبه حیاتی دارد در بسیاری از مراکز کمیاب شده است؟

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی و کارخانه‌های تولید کننده اظهار می‌کنند که شربت تریاک ندارند و این خود جای سوال است که چطور ممکن است دارویی که تولید داخل است و مصرف کنندگان این داروها افراد بیمار با پروسه سختی هستند، یکباره نایاب شود؟

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 ادامه داد:‌ در حال حاضرهزاران خانوار، بیمار تحت درمان شربت تریاک دارند و همه می‌دانند که این بیماران با مشکلات بسیار زیادی وارد پروسه درمان شده‌اند، این در حالیست که با عدم توزیع و کمبود این دارو بار دیگر تعداد زیادی از معتادان در حال ترک به سمت اعتیاد روی می‌آورند.

وی درباره اینکه آیا ممکن است کمبود توزیع شربت تریاک در مراکز درمانی و افزایش قیمت آن راه توزیع این دارو را به سمت بازار آزاد کشانده باشد؟ گفت: ورود داروهای ترک اعتیاد به بازار آزاد کمتر اتفاق می‌افتد و در صورتی که شربت تریاک به قیمت بالایی به فروش برسد قطعا فرد معتاد و یا خانواده‌ها حاضر به چنین هزینه‌ای نیستند و معتادان ترجیح می‌دهند با هزینه بسیار کمتری از طریق شیشه، کراک و هروئین این خلا را پر کنند.

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 با هشدار نسبت به بازگشت افراد تحت درمان مراکز ترک اعتیاد به مصرف مواد گفت: افرادی که در حال حاضر تحت پوشش مراکز درمانی هستند بیش از 9 ماه در پروسه درمان با شربت تریاک قرار داشتند و در حال حاضر که این دارو به شدت کمیاب شده، امکان بازگشت این افراد به اعتیاد بیشتر شده است.

دژاکام با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری در برخی از مراکز ترک اعتیاد وابسته به کنگره 60 شربت تریاک کمیاب و نایاب شده، تصریح کرد: هفته گذشته طی مکاتبه‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت این کمبود را اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در صورتی که در اسرع وقت نسبت به تامین شربت تریاک در مراکز درمانی اقدام نشود، افرادی که تحت درمان بودند به مصرف هروئین، شیشه، کراک و سایر مخدرها روی می‌آورند.

وی درباره علت عدم توزیع و کمیاب شدن شربت تریاک گفت: عدم تولید در کارخانه‌های دارو یکی از علتهایی بوده که به مراکز اعلام شده است.

به گفته دژاکام، در مراکز ترک اعتیاد وابسته به کنگره 60 بیش از6000 معتاد در حال درمان هستند و این تنها بخشی از تعداد افراد معتادی است که پروسه درمان را طی می‌کنند و با مشکل کمبود شربت تریاک مواجه شده‌اند.

لازم به ذکر است، پیش از این نیز سرپرست دفتر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از کمبود داروهای ترک اعتیاد در سال 92 ابراز نگرانی کرده بود.